Na volné noze - portál nezávislých profesionálů


Na volné noze > Katalog > Mgr. Jan Matoušek

Mgr. Jan Matoušek

datový analytik od roku 1995 se specializací na data mining, data science, marketing a průzkum trhu

Mgr. Jan Matoušek
Mgr. Jan Matoušek - logo

Profesionální datové analýzy, analytické modely a předpovědi. Poradenství se zaměřením na data a marketing, obchod a trh. Tzv. data mining neboli získávání znalostí dolováním dat z provozních systémů, databází, CRM systémů. Data science neboli datová věda od integrace datových systémů po tvorbu modelů zákaznického chování, predikci vývoje businessu či zákaznickou segmentaci. Výstupem jsou mimo jiné doporučení, jak nové poznatky aplikovat v praxi pro zvýšení prodeje a výnosů, zlepšení přímé komunikace se zákazníky, řízení kampaní apod. Bohaté zkušenosti v oblasti segmentace, měření loajality a modelů předpovědí chování zákazníků (prediktivní modely). Odborná školení a přednášky v oborech užitá statistika a data science. Poradenství k software IBM SPSS Statistics, práce i v R či Python programovacích jazycích. V současnosti se zabývá hlubokými neuronovými sítěmi a strojovým učením (machine learning). Poskytuje databázové poradenství a tvorbu datových tržišť (data mart) pro účely kvalitní analytiky a reportingu. Poskytuje vyhodnocení kampaní a věrnostních programů.

Vysokoškolské vzdělání na Univerzitě Karlově v oboru metod sociologického výzkumu a špičkové reference z projektů pro firmy či značky s miliardovými obraty, jako je T-Mobile, Telefónica O2, Coca-Cola, Philips, Renault, E.ON, AAA Auto Praha, Kasa.cz, i z projektů pro veřejné a neziskové instituce, jako je Greenpeace, Městská část Praha 10, Univerzita Karlova, Česká pošta, Světlo pro svět aj.

Neváhejte mě kontaktovat s jakýmkoli úkolem, ve kterém hrají hlavní roli data! Jasné a srozumitelné závěry dělám pomocí analýzy dat z kvalitních i nekompletních dat v rozsahu od několika řádků po desítky miliard záznamů (tzv. big data). Analýzy pomáhají prodávat související produkty, oslovit ty nejhodnotnější zákazníky a optimalizovat pro ně nabídky. Dlouhodobě zvyšujeme retenci a loajalitu zákazníků.

Jako vlastník a hlavní analytik firmy Data Mind vám zaručuji kvalitu práce i v rozsáhlejších datových projektech až po rozsah dat velkého telekomunikačního operátora.

Status:

k vašim službám

Působnost:

celá ČR

Kategorie katalogu:

Rozhovor pro Na volné noze TV

Vzdělání a dovednosti

  • sociologie se specializací na metody sociologického výzkumu na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze
  • kurzy
    • Deep Learning in Python
    • IBM SPSS Statistics Level 1 v2 (IBM)
    • Seskupovací analýza (SPSS ČR)
    • Computing for Data Analysis (Coursera, on R Open source)
    • Prezentační dovednosti (Smarter)
    • SQL Special (NCR Teradata)
  • dovednosti
    • analýzy – dotazníková řešení, marketingové analýzy, evaluace produktů a zákazníků
    • data mining, data science – veškeré segmentační a predikční úlohy
    • strategie – business plány, konzultace procesů, věrnostní programy
    • projektové týmy – plánování projektů a organizace projektových týmů
    • statistika – použití a interpretace všech typů statistických testů a modelů
    • prezentace – předvedení výsledků a závěrečných zpráv
    • databáze – SQL, optimalizace, datamarty, automatizace

Vysvětlení pojmů

  • afinitní model – tento model přiřadí každému zákazníkovi pravděpodobnost nákupu produktu či služby (afinita); použití je pro tzv. cross-sell, což je prodej souvisejících položek stávajícím zákazníkům
  • big data – poněkud rozvolněný pojem pro velké objemy dat včetně nestrukturovaných (například textových) dat, které přibývají velkou rychlostí
  • CRM (Customer relationship management, řízení vztahů se zákazníky) – je proces shromažďování, zpracování a využití informací o zákaznících firmy; jako CRM se také označuje systém, ve kterém se shromažďují data o zákaznících
  • Cross selling – prodej souvisejících položek pomocí analytických modelů
  • data mart – datové tržiště; datový sklad určený pro analytické úlohy, obvykle méně normalizovaný a zaměřený na rychlé analytické úlohy
  • data mining (nebo jedním slovem datamining) – vytěžování dat z provozních systémů, databází a jiných záznamů o zákaznících za účelem získání užitečných informací a přehledů, respektive příprava podkladů pro cílené oslovování zákazníků podle zadaných kritérií (specialista na data mining bývá označován jako data miner)
  • data science – věda o datech se skládá ze statistiky, analýzy dat, strojového učení (machine learning) a souvisejících metod pro business s cílem pochopit a analyzovat skutečnost pomocí dat; jde o interdisciplinární oblast na pomezí obchodu, matematiky, statistiky a databázové techniky
  • hodnota zákazníka – vypočtená hodnota tržeb na zákazníka s odečtením nákladů na čerpané produkty a služby a obsluhu zákazníka
  • marketingové analýzy – vyhodnocení dat pro celkové zhodnocení aktivit, kampaní, produktů či zákazníků (z hlediska loajality, hodnoty či životního cyklu)
  • machine learning – strojové učení čili umělá inteligence, která umožňuje strojům „učit se“ vzorce chování, a rozpoznávat či předpovídat situace
  • měření loajality – vyhodnocení dostupných informací o zaměstnancích a zákaznících za účelem sestavení loajalitního indexu, který odráží jejich celkovou a dlouhodobou věrnost
  • modely předpovědí chování zákazníků (nebo také predikční modely, prediktivní modely) – předpovídání chování zákazníků na základě historických dat a jiných dostupných údajů
  • neuronové sítě a hluboké neuronové sítě – jsou složitější analytické modely, které se skládají z více vrstev; umožňují rozpoznávat a predikovat i velmi složité vzorce chování, umožňují také zpracovat obrazová, textová i zvuková data a rozpoznat v nich objekty; používají se jako pokročilé varianty běžných marketingových modelů, ale i v průmyslu, zdravotnictví, ve finančním sektoru a v prevenci podvodů; průmyslové aplikace zahrnují samořiditelná vozidla, i tzv. predictive maintenance, čili prediktivní údržbu strojů
  • next best offer – systém doporučování zboží zákazníkům pomocí skoringu pravděpodobnosti nákupu několika produktů; systém dříve také znám pod názvem analýzy nákupního košíku
  • segmentace trhu a zákazníků – rozdělení trhu na dílčí cílové skupiny zákazníků, jejichž potřeby jsou něčím specifické, lze je tak lépe a efektivněji oslovit s obchodní nabídkou

Kontaktní informace

Mgr. Jan Matoušek
Data Mind s.r.o.
U Průhonu 22
Praha 7
170 00
Mobil:720 705 639
Telefon:283 882 502
Email:jan.matousek@datamind.cz
Web:www.datamind.cz
Skype:Skype matouch_j
Facebook:Facebook jan.matouch
LinkedIn:LinkedIn janmatousek
Účet:2183476309 / 0800 (Česká spořitelna)
:28953789

Doporučení z první ruky

Spolupráce s Janem Matouškem a jeho firmou Data Mind je dlouholetá a rozhodně bychom neměnili. Naposledy pro nás firma Data Mind zpracovala závěrečné zprávy ze tří zemí mezinárodního výzkumu v expresním čase a v perfektní kvalitě.
Hana Pazlarová
předsedkyně předsednictva SOS Dětské vesničky

2005 – 2018 © Robert Vlach Mapa portálu ~ Ochrana soukromí ~ Sledování novinek Facebook Twitter LinkedIn YouTube SoundCloud RSS