Na volné noze - portál nezávislých profesionálů


Na volné noze > Katalog > Mgr. Judita Matyášová > Doporučení

Doporučení z první ruky

Mgr. Judita Matyášová — novinářka a publicistka

Zobrazuji č. 110 z celkem 16 doporučení prezentace Mgr. Judita Matyášová:
Mgr. Barbora Baronová, Ph.D.
S Juditou jsem mnohokrát diskutovala o novinářské profesi a o tom, jak nadchnout média pro svůj projekt. Troufám si říct, že to, co Juditu odlišuje od ostatních lidí tematizujících PR, je fakt, že se na texty dívá i pohledem čtenáře. Upozorňuje na rozdíl mezi tím „něco otisknout“ a textem, který „bude mít smysl“. Přemýšlí o věcech kreativně, aby neprospěly jenom projektu, ale opravdu uměly i zaujmout – nejprve samozřejmě novináře, a jeho prostřednictvím pak i čtenáře.

Mgr. Barbora Baronová, Ph.D.

literární dokumentaristka, nakladatelka, copywriterka a lektorka nakladatelské praxe
Judita Matyášová je dle mé dlouholeté zkušenosti profesionál s lidskou tváří a obrovskou empatií. Spolupracuji s Juditou více než 15 let. Potkaly jsme se při přípravě tematického vánočního článku a tehdy jsem poznala Juditino obrovské, až nakažlivé nadšení pro věci, na kterých pracuje. Potkávaly a potkáváme se v nejrůznějších situacích a projektech a vždy mne práce s ní baví a posune o kousek dále. Ukazuje mi, že svět médií má své zákonitosti, a pokud je znáte, máte téměř vyhráno. Judito, těším se na každou další spolupráci i cennou radu! :)

Petra Přibylová

vedoucí Oddělení marketingové komunikace Českých center
www.czechcentres.cz
Juditu jsem poprvé potkal jako lektorku na kurzu „Proč o nás novináři nepíšou?“ společně se Zlatou Biedermanovou. Kurz byl vynikající a mohu doporučit. Díky kurzu jsem především (hlavně díky Juditě) lépe pochopil svět novináře a jeho každodenní práci. Nemají to lehké – takže když chcete, aby o vás psali, je dobré umět jim jejich práci co nejvíce usnadnit. Za tenhle trik moc děkuju! Vyzkoušel jsem si ho i v praxi, když se mnou Judita dělala rozhovor pro týdeník Vlasta. Nejenže jsem zpropagoval aktivity naší firmy, ale do článku jsme zakomponovali i praktické rady, jak poskytovat první pomoc.

Ondřej Koudela

zakladatel firmy PrPom
www.prpom.cz
Konzultace s Juditou Matyášovou mě naučila, jak správně komunikovat s novinářem, kdy je vhodné ho kontaktovat a co mu nabídnout, aby ho tisková zpráva zaujala. Seznámila jsem se s denním harmonogramem novinářů, který byl pro mě do té doby neznámý. Konzultace byla zacílená na mé výstupy a všechny rady byly ihned aplikovatelné v běžném provozu. Získala jsem spoustu praktických tipů, jak pracovat s informacemi a tiskovými zprávami, jak správně tvořit titulek a formulovat předmět emailu, abychom byli čteni a byli v médiích vidět. Pohled z druhé strany byl a je pro mě nesmírně důležitý jako zpětná vazba mé práce. Těším se na další spolupráci s Juditou Matyášovou, která se nikdy nebude opakovat, protože média jsou nesmírně rychlá a neustále se vyvíjí.

Jana Šrubařová

tisková mluvčí Galerie výtvarných umění Ostrava
www.gvuo.cz
S Juditou jsem se potkala v programu na podporu mladých lidí. Byla lektorkou mediálního tréninku, který mladí hodnotili velmi pozitivně. Mohli si totiž „sáhnout“ na novináře. Zjistili, co je pro novináře zajímavé, jak jim nezahltit email, a přestali se ostýchat oslovit redakce.

Jitka Poláčková

ředitelka Nadace O2 v letech 2014–2016
nadaceo2.cz
S Juditou Matyášovou jsem měla to potěšení spolupracovat v době svého působení na izraelském velvyslanectví. Je to profík každým coulem a velice inspirativní osobnost. Přednáší stejně skvěle, jako píše: poutavě, strukturovaně a dopodrobna.

Zita Adamová

Velvyslanectví Státu Izrael v ČR (2008–2018)
S Juditou jsem spolupracoval na několika projektech. Poprvé jsme se potkali, když měla workshop pro Nadaci O2, od které jsem získal podporu na můj komunitní projekt. Vždy se dokázala dobře ptát a šla ihned k jádru věci. Prošly jí pod rukama stovky studentů, kterým dokázala dobře poradit, jak napsat takovou tiskovou zprávu, aby si ji druhá strana se zájmem otevřela. Nedávno jsme spolupracovali na článku o naší neziskové organizaci Zachraň jídlo, který vyšel v týdeníku Vlasta. Judita přiblížila čtenářům, co děláme a dostala naše téma tam, kam by nás původně ani nenapadlo, že se může hodit.

Adam Podhola

zakladatel neziskové organizace Zachraň jídlo
www.zachranjidlo.cz
Moc se mi líbila prezentace, kterou měla Judita v Americkém kulturním centru. Lektorka nám poradila spoustu fíglů, co a jak posílat novinářům. Vždycky jsem si myslela, že hlavní materiál pro novináře je tisková zpráva. Až na Juditině prezentaci jsem pochopila, že mnohem podstatnější je těch pár konkrétních vět v úvodním mailu. Buď novináře okamžitě zaujmete, anebo ne. Jednoduché a účinné. Od té doby tohle používám při propagaci mých výstav a přednášek.

Michelle Adlerová

fotografka
Většina z nás v mediálním pralese lehce tápe. Ano, myslíme si, že umíme napsat tiskovou zprávu, dokonce i PR článek… ale víme, jaký je mezi těmito texty rozdíl? A víme vůbec, co novináři očekávají? Spolupráce s Juditou Matyášovou je úžasná z několika důvodů – je skutečný profesionál a umí zasvětit do tajů novinářské duše tak, že už nikdy neuděláte chybu a nebudete kroutit hlavou nad tím, že vám zase nic neotiskli, i když jste se tak moc snažili. Mohu jen vřele doporučit.

Gabriela Kostašová

PR nakladatelství Jota
www.jota.cz
Judita Matyášová má především „čuch“ na zajímavá témata a není pohodlná jít si za nimi a prozkoumat je ze všech stran. A protože v sobě má zároveň ty nejlepší vlastnosti dobrého novináře – posedlost, zvídavost, vnímavost, inteligenci, pracovitost a důslednost, jsou její články inspirací i poučením. Záleží jí na kvalitě a vždy myslí především na čtenáře. A bonus navíc – umí o tomto všem zasvěceně a se zaujatostí jí vlastní mluvit i v soukromí.

Jolana Součková

dramaturgyně Městská knihovna Praha
Návrat na úvodní stránku této osobní webové prezentace >
Stránka: 1 2 Další »
2005 – 2020 © Robert Vlach Mapa portálu ~ Ochrana soukromí ~ Sledování novinek Facebook LinkedIn Twitter Instagram YouTube SoundCloud RSS