Michaela Raková

projektová manažerka a stratég se zaměřením na content marketing, firemní média a employer branding

📰 Mým světem jsou firemní média, content marketing a employer branding. Připravuji obsahové strategie, které přitáhnou pozornost vašich klientů, zaměstnanců nebo kandidátů. Se svým týmem pro vás dám dohromady perfektně strukturovaný a marketingově funkční firemní časopis, online magazín, blog, newsletter nebo třeba podcast. To všechno pod značkou 52pages. Proč zrovna tohle číslo? Protože 52 stran je podle mě ideální rozsah firemního magazínu.

Práce se mnou vám šetří nekonečné telefonáty a kilometrové e-maily s různými dodavateli. Jsem váš jediný kontakt a spolu řešíme všechno od nápadu po tisk. Efektivně, bez zbytečného stresu a vždycky v příjemné atmosféře. Jsem fér jak k vám, tak ke svým kolegům, vždycky držím termíny, slovo a rozpočty.

Chcete mít publikum na své straně? Spojme se!

Baví mě témata, která jiné odrazují

Firemní média většinou tvořím pro velké podniky, skupiny a korporace. I když jsou to převážně české firmy, produkujeme spolu výstupy, které se jak vizuálem, tak obsahem vyrovnají těm zahraničním. Jsem vystudovaná novinářka a do každého odstavce pečlivě vnáším standardy a postupy novinářské praxe, což je klíčové pro zpracování „těžších” témat, která si vybírám, i když ostatní obsahoví tvůrci se jich často leknou: průmysl, finance nebo zdravotnictví. Spolupracuji s profesionálními novináři a designéry a pomůžu vám být vidět.

Do čeho se pustíme?

1️⃣ Konzultace: Jak jsou na tom vaše firemní média?

Probereme spolu vaše firemní média, ať už je vydáváte pravidelně, nebo se teprve chystáte.

  • Rešerše vašich cílů a posouzení funkčnosti vašich současných médií (B2B, B2C i B2E)
  • Hodinový online meeting nebo schůzka v Praze
  • Zpracování písemného výstupu s doporučeními
  • Dvacetiminutový follow-up call

2️⃣ Nastavení konceptů

  • Přinesu vám do týmu nápad, který ne a ne přijít na interních poradách. Jak média koncipovat, na čem je postavit, o čem psát a jak měřit jejich efektivitu? To jsou otázky, na které mám odpovědi.
    • Vstupní konzultace
    • Výběr vhodných médií pro vaše publikum
    • Struktura médií – rubriky, žánry, způsoby zpracování obsahu
    • Nastavení procesů pro tvorbu obsahu
    • Tipy, triky, doporučení
    • Harmonogram, budget
    • Workflow šablony pro různé pracovní nástroje
    • Dvouhodinový workshop s vaším týmem
  • Něco navíc:
    • Příprava grafického návrhu magazínu – Chtěli byste si magazín plnit sami, ale chybí vám šablona a grafický koncept? S týmem připravíme originální návrh a vy dostanete otevřená data ve formátu Adobe inDesign, content manuál a plnou licenci k využití návrhu. Se šablonou můžou dál pracovat i jiní externisté.
    • Pravidelné půlroční koučování interního týmu – Jsem tu pro vaše kolegy. Provedu je přípravou prvních výstupů a po dobu šesti měsíců si můžeme pravidelně na dvě hodiny sednout nebo se sejít osobně v Praze a probrat, co při přípravě časopisu nebo jiného výstupu řeší a s čím potřebují pomoct. Navíc jsem k dispozici na týdenní bázi na konzultace po e-mailu, takže máte jistotu, že celý proces produkce firemního média proběhne hladce, i když se rozhodnete do něj jít sami interně.

3️⃣ Výroba médií

Od redakční rady až na palety v marketingovém skladu nebo do onlinu. Vaše firemní média na klíč vyrobím s týmem profi redaktorů, editorů, korektorů, fotografů a grafických designérů. Samozřejmostí jsou i smlouvy a vyřešená autorská práva.

Výsledky, které vedly k soškám

Média jsou mojí vášní už přes 15 let. Za tu dobu jsem prošla televizními i magazínovými redakcemi, pracovala ve velké korporaci, na volné noze i v obsahové agentuře. Zkušenosti, které jsem cestou posbírala, teď promítám do toho, abychom s 52pages klientům denně dodávali ty nejkvalitnější výstupy. Poroty oborových soutěží ocenily moji práci s klienty už téměř 20 soškami Effie, Zlatých středníků a Fénixů.

Projekty, na které jsem nejvíc pyšná

  • Marwick (magazín) – B2B dvouměsíčník; magazín pro klienty a příznivce KPMG Česká republika. Kompletní produkce in-house i později externě. Téma: finance, daně a právo.
  • NÉA (magazín) – B2E a B2C čtvrtletník pro pacienty a zaměstnance zdravotnického holdingu AKESO. Kompletní externí produkce pro klienta. Téma: zdravotnictví.
  • MTX Magazín (ročenka) – Luxusní ročenka pro klienty MTX Group. Kompletní externí produkce pro klienta. Téma: průmysl a technologie.
  • Český červený kříž – Mladyzdravotnik.cz (web) – Interaktivní webový portál Českého červeného kříže pro děti o zásadách první pomoci. Vedení technického redesignu a obsahového upgradu, zajištění obsahu a produkce kampaní – tvorba landing pages, kompletní zajištění newsletteru a další.
  • Vyrostlijsme v KPMG (employer branding) – Employer brandová strategie a kampaň KPMG Česká republika. Inhouse tvorba strategie na základě dat a výzkumů, určení EVPs, vedení employer brandového týmu a příprava dvou ročníků kontinuální náborové kampaně.
  • LMC content hub (strategie) – Content marketingová strategie a příprava konceptů médií (blog, newslettery, ročenka, podcasty, videoseriály) na začátku spolupráce v agentuře. Roční práce na nastavení fungování redakce a měření dopadu obsahu.
  • BCG (employer branding) – Employer brandová strategie a obsahové koncepty – externí práce pro klienta. Příprava obsahu pro náborovou kampaň (social media, newslettery, produkce podcastu a videí).
  • PodcastyLMC naHRávky, in_content, Workspace15, Pravdy a mýty o práci v consultingu – koncept, příprava, moderování nebo postprodukce oborových podcastů pro klienty
  • Další magazíny – ECHO (KPMG), SAPELÁK (SAPELI), SPACCES (Accolade), Nová energie (SUAS), Náš AGEL (AGEL) a další – tvorba konceptu, kompletní produkce nebo příprava textů pro řadu dalších klientských či zaměstnaneckých magazínů.
Michaela Raková
Logo či doplňková grafika

Kontakty

Michaela Raková
Korunovační 917/15
Praha 7
170 00
Mobil:721 014 927
Email:michaela.rakova@gmail.com
Web:52pages.cz
LinkedIn:michaelarakova
IČ:01315633
DIČ:CZ8861100050

Doporučení
z první ruky

S Míšou Rakovou spolupracuji v mediální sféře už přes deset let. Za tu dobu jsem měla možnost neustále obdivovat, jak její nápady posouvají každý projekt, na který sáhne, do jiných rozměrů. Pracovali jsme spolu v online i tištěných médiích, ale také na marketingových kampaních. Míša je vždy orientovaná na klienta a jeho potřeby, dokáže je ale konzumentům mediálního obsahu podat zajímavě a přínosně, s ohledem na nové trendy a technologie. Kromě kreativity oceňuji, že se na Míšu můžu vždy spolehnout. Co řekne, to platí, ať už se jedná o termíny, finance nebo strukturu práce. Díky vhodně zvoleným nástrojům všichni v týmu ví, na čem mají pracovat, jak a kdy.

PhDr. Eva Kupcová

media content