Mám více než 15 let praxe s řízením IT — tj. produktové, projektové, krizové, finanční i provozní řízení v IT včetně vedení vývojářských týmů (programátoři, analytici, testeři, produktoví a projektoví manažeři, senior team leadeři atd.).
Tyto zkušenosti dnes uplatňuji především jako krizový projektový IT manažer a podnikatelský poradce, typicky na úrovni CIO (ředitel IT), CDO (ředitel vývoje či produktu), COO (výkonný ředitel), případně jako výkonný manažer zodpovědný za konkrétní produkt, projekt či problém a jeho řešení.
Zakládám si na schopnosti rychle porozumět byznysovým cílům majitelů či představenstva společností, kterým následně dokážu pomoci (teoreticky i prakticky) v ujasnění a provádění potřebných změn, nebo i přehodnocení celé strategie.
Mou obrovskou výhodou je, že jsem si prošel pestrou škálou IT rolí v korporacích i malých společnostech od úrovně člena týmu až po nejvyšší vedení. Mám také zkušenosti s řízením společnosti z pozice jednatele a rozjezdem vlastního startupu v době, když to ještě nebylo cool. K mým referencím patří přední IT, telekomunikační a e-commerce firmy či značky jako Vodafone, UPC, T-Mobile, Telefónica O2, Mall, Shoptet, Dáme jídlo, Zoot, Hospitality Digital (Metro AG), Restu, Home Credit, GP Europe a další. Mám také univerzitní vzdělání v IT a Scrum Master certifikaci (Tayllor & Cox, 2017). Hovořím plynně česky, anglicky a maďarsky.
1. příklad: IT dodavatelský projekt pro Vodafone, zákazník nespokojený s kvalitou i délkou dodávky (a také s cenou). Manažeři a majitelé dodavatele nevěděli, kde je problém, proč jejich ±15 FTE tým nedokáže projekt dodat ani po více než 2 letech. Tým v rozkladu, mnoho vývojářů uvažovalo o podání výpovědi.
Můj přístup: Během dvou týdnů jsem pochopil finanční a IT podstatu projektu a identifikoval, že je projekt ve ztrátě (majitelé to nevěděli) a jaká oblast dodávky ztrátu generuje. V následujících 2–3 týdnech jsem udělal organizační změny v týmu, dohodli jsme jiný styl vývoje (dramatický nárůst spokojenosti týmu) a začal jsem jednání se zákazníkem o změně formy spolupráce. Po 6 měsících jsme projekt dodali a ukončili vleklou zakázku, která měla potenciál dodavatele finančně položit.
2. příklad: Byl jsem osloven společností Hospitality Digital (dceřinka Metro AG) s tím, že koupili firmu v ČR, jsou přesvědčeni o tom, že firma je hodnotná, protože vyvíjí software, za který zákazníci platí, a oni sami dělají obdobný SW, ale nikdo jim za něj není ochoten platit. Chtěli porozumět tomu, kde firma tvoří hodnotu a jak by šla tato hodnota aplikovat na jejich německé portfolio služeb. Zároveň potřebovali někoho, kdo by firmu lépe finančně i provozně řídil a umožnil jim transparentní vhled do jejího fungování a plánů.
Můj přístup: První dva měsíce jsem chodil po zákaznících a diskutoval s manažery a majiteli proč si software platí, jak jim pomáhá v provozu, co oceňují, co jim vadí, co by dále potřebovali. Toto jsem diskutoval s interním týmem a získával zpětnou vazbu. Sestavil jsem z podkladů hodnotovou pyramidu a představil německému managementu návrh jak s firmou pokračovat (i s ohledem na možnosti softwarového řešení bez nadměrných inkrementálních nákladů). Odsouhlasený plán jsem následně s týmem uvedl do praxe.
Mobil: | 776 113 147 |
---|---|
Email: | tomas.mohr@gmail.com |
LinkedIn: | tomasmohr |
IČ: | 29141095 (plátce DPH) |
DIČ: | CZ29141095 |
S Tomášem jsem pracoval v Inventi v roli Java vývojáře a Tomáš vedl několik projektů jako projektový manažer. Oceňoval jsem Tomášovo vedení a jasné formulování cílů, očekávání a požadavků, kterých jsme měli dosáhnout. Mohl jsem díky tomu pracovat nejen jak nejlépe dokážu, ale měl jsem také svobodu a zodpovědnost dělat vlastní rozhodnutí. V neposlední řadě se s ním skvěle tráví čas i po pracovní době a rád s ním budu v budoucnu opět spolupracovat!
Full Stack Developer, Investown.cz