Jsem produktový konzultant a specializuji se na celostní produktový management.
Ke každému produktu přistupuji jako ke své firmě. Jsem tak zodpovědný nejen za to, že má produkt potřebnou funkcionalitu, ale i za celý zákaznický proces uvnitř firmy, který pomáhám nastavovat (proto celostní produktový management). Tedy, že produkt hladce projde celou společností od propagace přes prodej až po pozitivní zkušenost zákazníka s nákupem. A ten na konci přinese zisk.
Na marketing a produktový management se specializuji od r. 2004. Spolupracoval jsem s firmami jako Vodafone, T-Mobile, ETA, Y Soft corp. aj. Vystudoval jsem VŠE (specializace komerční komunikace) a finskou Helsinki School of Economics a semináře na Universita Luigi Bocconi v Miláně, absolvoval stáž v centrále Siemens v Mnichově. Při studiu i po něm jsem působil v nevládní Asociaci pro mezinárodní otázky, kde jsem byl až do roku 2013 člen správní rady; položil jsem základy pro PR a další aktivity, které pokračují dodnes.
Úvodní konzultace je zdarma – Zarezervujte si úvodní konzultaci v délce 30 minut online zdarma
Produkty ve firmách se většinou neřídí komplexně a komerční pohled na produkt chybí. Chybí někdo, kdo produkt zastřeší a má ho jako své s.r.o. Někoho, kdo dohlédne na to, že produkt doručí hodnotu zákazníkovi a zároveň vydělá peníze.
Je jedno, zda se jedná o produkty fyzické, B2B služby nebo SaaS (Software as a Service).
Obvykle je ve firmě specialista, který zná produkt technicky a řeší technické potřeby zákazníka. Zabývá se tedy spíše jeho vývojem a funkcemi. Je to odborník, který nemá na obchodní a procesní stránku věci obvykle čas. A těžko se například domlouvá s marketingem. Nebo opačně je ve firmě produktový marketing, který se ale těžko domlouvá s techniky a navzájem si nerozumějí. A obchod neví, co může nabízet. Produkt nebývá zastřešen ve svém životním cyklu a zároveň nebývají dotaženy veškeré interní procesy a postupy spojené s produkty.
Toto je přesně moje role: spolehlivě zajistit vše, co se týká výroby/vývoje i prodeje produktu.
Na produkt se dívám jako na komplexní problematiku. Dobře vyladěný produkt → který se dostane k zákazníkovi → efektivně vyřeší jeho problém → ten si odnese pozitivní zkušenost → přinese firmě peníze → bude se vracet.
Mezi má KPI, tedy klíčové ukazatele výkonnosti, tak obvykle patří počty nových zákazníků, počty aktivních zákazníků, počet prodaných kusů, obrat, zisk, churn rate aj.
Mobil: | 776 697 068 |
---|---|
Email: | vaclav@vaclavduda.cz |
Web: | www.vaclavduda.cz |
LinkedIn: | vaclav-duda |
Účet: | 131 – 0437800297/0100 (Komerční banka) |
IČ: | 07161191 (plátce DPH) |
DIČ: | CZ8002230049 |
Václav byl součástí mého týmu v ETA. Bylo skvělé ho v týmu mít, protože je vynikající produktový manažer, který rychle získal znalosti o spotřební elektronice, i když přišel z jiného odvětví. Navíc inicioval zajímavé projekty, které dovedl do úspěšného konce. Václav má silné analytické a projektově-manažerské schopnosti.
Country Manager Czech Republic & Slovakia at Haier Europe