„Možná už jste to v podnikání zažili také. Vymyslíte produkt, třeba on-line kurz. Věnujete mu spoustu práce, času a energie. Ale když ho konečně vypustíte do světa, výsledky vůbec neodpovídají očekáváním.“ — Magdalena Čevelová popsala 5 nejčastějších důvodů, proč se váš produkt nebo služba neprodává.
Náš člen, marketér Jan Barbořík právě vydal novou knihu Staň se i ty sám sobě marketérem, která vychází z 20 let jeho zkušeností v oboru a mimo jiné navazuje na Honzův dlouholetý stejnojmenný projekt. Jak sám popisuje:
„Je pro každého, kdo chce pochopit základy online marketingu a udělat první kroky sám. Bez agentury, bez velkého rozpočtu, bez stovek odborných pojmů.“
Lukáš Konečný je jeden nejnadanějších českých marketérů své generace. Přitom stojí tak trochu stranou a stále si, jak říká, s něčím hraje. Třeba s monetizací travel blogu Loudavým krokem na 150 tisíc Kč měsíčně nebo vibecodingem aplikací pomocí AI. Podniká v tandemu se svou ženou Lucií Konečnou a opravdu jim to spolu klape.
Sledujte na našem podcastu a YouTube:
Znáte svou konkurenční výhodu? Ondřej Ilinčev v článku upozorňuje na pět věcí, které ji dokážou spolehlivě podkopat — třeba přílišné sebevědomí nebo fakt, že po dosažení cíle často sami přirozeně zvolníme.
„Vybudovat výhodu je dřina. Pamatuji si na práci přes noc, práci měsíc v kuse bez víkendů, abych se vypracoval. Jakmile dosáhnete cíle, máte tendenci zvolnit. Protože jste dosáhli cíle. No a jak já říkám, předjede vás ta konkurence, kterou nevidíte ve zpětném zrcátku.“
Na YouTube si můžete pustit záznam přednášky našeho člena, copywritera Radka Brázdila o scrollytellingu — webovém formátu, který spojuje text, vizuální prvky a interaktivitu do jednoho příběhového celku.
Radek mluví o tom, jak tento formát vznikl, kde dává smysl ho využít, a ukazuje i praktické příklady; třeba originální vlastní projekt Manipuláci.
Marketér Jan Barbořík v novém článku bilancuje svých 10 let na volné noze — co mu podnikání dalo i vzalo, jak se za tu dobu proměnil celý obor a jestli má jeho práce v dnešním světě stále své místo.
„Svoboda rozhodovat o vlastním čase a směru je něco, co se nedá vyčíslit. I když to občas znamená pracovat do tří do rána, řešit krizovky v neděli nebo se učit něco úplně nového, protože to klient potřebuje a nemá se na koho obrátit.“
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.