„Dokážete zdražit, aby vám klienti neutekli? Máte správně vypočítanou kapacitu a ceny tak, abyste se nepřepracovali?“ ptá se v úvodu článku naše členka, byznys konzultantka Dominika Špačková. Mluví primárně k začínajícím podnikatelům a popisuje jednotlivé kroky od získání prvních platících klientů až po postupné zdražování a dlouhodobou práci s cenou.
Jak Dominika zdůrazňuje, cenotvorba není jednorázová záležitost, ale dlouhý iterativní proces. Odpovídá tomu i článek, který je opravdu nabitý a v PDF verzi ke stažení má přes 30 stran.
Realitní investorka a naše členka Ivana Birtová v podcastu Vojty Žižky popsala, proč investovat do nemovitostí a jestli se to dnes stále vyplatí. Vzpomínala taky na své vlastní začátky, jak se k investování dostala, a jak to vypadalo, když těsně před hypoteční krizí, shodou okolností, kupovala svou první nemovitost.
„Koupila jsem ji úplně nejdráž, jak to šlo. A přesto to byla moje nejlepší investice. Ne z pohledu čísel, ale protože mě k tomu přitáhla a pustila jsem se do toho systematicky.“
Daňová poradkyně Zuzana Bartůšková připravila článek o změnách v DPH pro příští rok, které se dotknou i některých freelancerů — hlavně pak v počítání obratu pro zákonnou registraci plátce DPH, kdy se nově bude limit 2 miliony Kč posuzovat za kalendářní rok, a ne za 12 po sobě jdoucích měsíců.
Cenotvorba a cenové vyjednávání je pro většinu freelancerů rozhodně jedna z nejdůležitějších podnikatelských dovedností.
15. listopadu máte jedinečnou příležitost připojit se zdarma k mezinárodní online debatě o cenotvorbě freelancerů, kterou moderuje americká publicistka Sarah Duran se třemi zkušenými hosty:
Lenka Rož Schánová pořádá 11. listopadu už 11. ročník České investiční konference ve zcela novém formátu.
Kromě několika dopoledních přednášek si mohou účastníci nově vybrat v rámci odpoledního programu z několika desítek mastermindových skupin s profesionálními investory pro max. 15 lidí. Z nich pak Lenka osobně vytipovala pár, které by mohly být zajímavé pro individuální investory z řad freelancerů:
Co (ne)dělat, když potenciální zákazník neprozradí svůj rozpočet? V prvé řadě se vyhněte tomu, že dáte svůj návrh dřív než budete mít dostatek informací, říká nezávislý konzultant Matthew Fenton a ve výborném článku nabízí několik cenných doporučení z vlastní praxe.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.