Kreativní copywriterka Kim Hobson napsala rozsáhlý článek o tom, co dělat (kromě stresování), když na volné noze ztratíte klienta. Zdůrazňuje, že občas je to nevyhnutelné:
„Je důležité mít na paměti, že žádný vztah s klientem nevydrží po celou vaši kariéru. Jeden z vás nevyhnutelně odejde jako první. Stává se to nám všem — ale většina freelancerů mluví jen o svých úspěších a ne o svých selháních.“
Článek pokrývá typické příčiny ztráty klienta, rychlé následné kroky, strategie zvládání emocí, prevenci, analýzu i zmírňování škod. Jinými slovy, je plný použitelných postupů a rad:
„Jedna z nejdůležitějších věcí, které jsem se v podnikání na volné noze naučila, je tato: Nepracujte jen ve svém podnikání, pracujte také na něm. Udržujte své stávající klienty spokojené, ale vždy se snažte rozšířit svůj dosah na lidi a firmy, se kterými chcete spolupracovat.“
Sam Altman z OpenAI spekuluje, že přijde doba, kdy budou moci jednotlivci vybudovat díky AI miliardový byznys, což by byl tedy freelancing na hodně vysoké noze!
Nicméně už dneska je spousta nezávislých profesionálů, kteří si klidně natočí vlastní profi reklamní spot. Jedním z nich je brand konzultant Karel „Mindless“ Novotný, který v krátké reklamě propaguje své vánoční prezenty. Jak se vám líbí?
Tým Marketing Festivalu kolem Jindry Fáborského natočil pokračování svého dokumentu Making a Marketer. Ve videu se věnují aktuálním otázkám a výzvám marketingu, ke kterým se vyjadřují oborové osobnosti jako Byron Sharp, Mark Ritson nebo Steffen Saemann.
Zdarma si celý dokument můžete pustit na YouTube i s českými titulky.
Nejnovější epizoda Brocastu s marketérem Jakubem Horákem má sice v podtitulu téma nadcházejících amerických voleb, ale z větší části jde o poutavý kariérní průřez Jakubova působení v českém marketingu od 90. let po současnost. Jako všestranný intelektuál a hybatel je mj. zakladatelem pražského Eccentric Clubu, který v rozhovoru také představil.
Sledujte na Spotify nebo YouTube:
P.S. Starší rozhovor s Jakubem pro náš podcast natočil před 6 lety Adam Zbiejczuk.
Naše členka Lenka Paprok, která se na volné noze zabývá profesionální tvorbou názvů a sloganů, přispěla do výborného článku o sloganech od Jany Langerové na serveru Podnikatel.cz. Ta kromě Lenky požádala o vyjádření několik právních expertů na ochranu duševního vlastnictví a v článku rozepsala pět praktických témat:
Lenka je mj. autorkou osvětového článku o tvorbě názvů a sloganů Názvověda, který patří dlouhodobě mezi tři nejčtenější texty na našem blogu.
Co stojí za úspěchem videotvůrce Martina Mikysky alias Mikýře, který se ve svých YouTube videích věnoval mj. etice internetového podnikání? Jeho pouť byznysem přiblížil v článku na e15 Jakub Zelenka.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.