Jak vymyslet dobrý název

12. listopadu 2021

Jak vymyslet dobrý název pro svůj projekt, produkt, službu nebo třeba vysněný byznys? Sloganistka Lenka Paprok ve výborném článku pro náš blog přiblížila takový kreativní proces a mj. píše, že tvorba názvu není žádná rutina ani nuda, ale kreativní adrenalinový zážitek.

„Pojmenování či název je naprosto klíčovou součástí každé identity. Ať už jde o člověka, značku, výrobek, komunitu nebo firmu, právě jméno používáme v běžné komunikaci nejčastěji — tedy pokud si daný název vůbec chceme a dokážeme zapamatovat. U těch dobrých to jde samo, u těch špatných vůbec.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter)

Podobné novinky

Osobnost českého digitálu 2024

Paráda! Naše členka Bohdana Goliášová, zakladatelka projektu Tvůrci v praxi a lektorka a mentorka pro rukodělné podnikání, včera získala ocenění Osobnost českého digitálu pro rok 2024 v soutěži WebTop100. Gratulujeme.

Předprodej vašeho projektu

Váháte, jestli vykopnout tvůrčí projekt, protože na něj např. nemáte peníze nebo nevíte, jestli o něj bude zájem? Jiří Janoušek a Marek Bouška nedávno spustili předprodejní platformu if…deal, kde v podstatě můžete dát veřejný závazek, že dotáhnete svůj nápad nebo projekt, když si ho (v předprodeji) koupí stanovený počet lidí.

Oproti službám typu Kickstarter nebo HitHit je if…deal poměrně minimalistický a k vytvoření vlastní nabídky stačí vyplnit jen několik základních údajů — co a kdy uděláte, když si to koupí X lidí.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak na slogany

Naše členka Lenka Paprok, která se na volné noze zabývá profesionální tvorbou názvů a sloganů, přispěla do výborného článku o sloganech od Jany Langerové na serveru Podnikatel.cz. Ta kromě Lenky požádala o vyjádření několik právních expertů na ochranu duševního vlastnictví a v článku rozepsala pět praktických témat:

  1. Konkurenci je třeba sledovat
  2. Slogany chrání autorský zákon i ochranná známka
  3. Na co si tedy dát pozor?
  4. Jak je to s použitím textu písně nebo filmových hlášek?
  5. Příklady problémových sloganů

Lenka je mj. autorkou osvětového článku o tvorbě názvů a sloganů Názvověda, který patří dlouhodobě mezi tři nejčtenější texty na našem blogu.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Dlouhé podcasty

Nová epizoda Tvůrcastu od Martina Kavky a Forendors je celá o dlouhých podcastech včetně toho našeho, který natáčíme Na volné noze! Martin má jako vždy skvělý přehled v trendech, které hýbou světem online tvůrců, a vysvětluje, proč se dlouhé Xhodinové rozhovory těší stále větší oblibě. Částečně tak jde o volné pokračování povídání s Robertem Vlachem, které Martin připravil pro únorové Newslettery.cz.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

AI Masterclass

Pokud se s nástroji umělé inteligence teprve seznamujete a chtěli byste své znalosti prohloubit, koukněte na termíny školení, které pořádají Miloš Čermák a Senta Čermáková v rámci svého projektu Inspiruj se. Jejich nejoblíbenější, cenově přístupné školení AI Masterclass se koná pravidelně v Praze, ale 15. října bude např. i v Ostravě.

Miloš mj. píše o AI newsletter a často o používání AI mluví v rozhovorech — nedávno třeba s Danem Tržilem či loni v našem podcastu Na volné noze, na který už tento měsíc navážeme novou epizodou!

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí