„Neměl jsem dost výkonný stroj na to, abych na něm mohl hrát hry, tak jsem začal programovat. A už mi to zůstalo,“ vzpomíná náš člen Jan Tölg na dobu, kdy se dostal k prvnímu počítači. Dnes podniká jako vývojář webů a je spoluzakladatelem vývojářského studia Involve, kde se spolu s kolegy stará o kompletní vývoj a rozvoj malých i velkých online projektů. Mezi referencemi má mj. značky jako Frenkee, Angloamerická univerzita, ČD Travel nebo Zásilkovna.
Coby nezbytný předpoklad pro svou profesi vnímá Honza schopnost komunikovat, řešit komplikace na rovinu a umět se vžít do zákazníkovy role a co nejlépe tak pochopit jeho požadavky: „Samozřejmostí je pak čistý a čitelný kód, díky kterému jsou naše aplikace bezpečné, rychlé a dlouhodobě udržitelné.“
A jak zároveň dodává, v týmu vždy dbají na to, aby bylo při spolupráci vše transparentní: „Od první schůzky až po dokončení projektu bude mít zákazník přehled o tom, co se na jeho projektu děje a za co platí. Klienta, pokud bude chtít, pustíme do našeho interního task manageru a bude tam mít o všem přehled. Můžeme pak napřímo řešit konkrétní věci a zbytečně se nepálí čas.“ Na ukázky Honzovy práce se můžete podívat v jeho prezentaci na webu.
„Myslím si, že každý úspěšný krejčí musí být trochu amatérský psycholog,“ říká v článku na serveru Podnikatel.cz návrhář a zakázkový krejčí Roman Humlíček. K řemeslu si našel cestu už v dětství a dnes řadu let podniká pod vlastní značkou — navrhuje a šije obleky, košile i džíny.
V rozhovoru mluví o své profesi a mj. říká, že jeho nejoblíbenější fází práce jsou schůzky se zákazníky a předávání hotového výrobku:
„Tam vidíte tu reakci, zpětnou vazbu od klienta. Když je spokojený, tak vám to dá najevo. A hlavně to dá najevo tím, že se potom vrátí, uvidíte ho znovu a chce na něčem pokračovat,“ popisuje.
„Nejtěžší je vytvořit to, co je nejkratší, to znamená název. A druhý v pořadí je slogan“
Co jsou atributy dobrého textaře, ale taky kvalitního marketingového textu — a dokáže skvěle napsaný text prodat cokoliv? Otto Bohuš mluvil v podcastu Kamdu o copywritingu, roli AI i své kariérní cestě z agentury na volnou nohu.
Dan Tržil k sobě hledá parťáka/moderátora do podnikatelského podcastu Byznyscast. „Věřím, že Byznyscast může mít 10× větší dopad,“ píše a dodává, že zájemci můžou psát přímo jemu.
Naše členka Zuzana Bílková z beskydské manufaktury na vlněné lůžkoviny Besky získala nominaci v prestižní anketě Podnikatelský příběh roku 2024!
Anketa je součástí 25. ročníku cen EY Podnikatel roku a vedle Zuzky můžete hlasovat pro další 2 podnikatelské příběhy. Ten její si můžete přečíst na iDNES.cz.
Besky je tradiční beskydská manufaktura na vlněné přikrývky a další lůžkoviny nejvyšší kvality, které vyrábí ručně z ovčí vlny nakoupené od místních farmářů. Podrobnosti najdete na eshopu Besky.cz a v Zuzčině profilu Na volné noze.
František Ungr se vyučil truhlářem, ale práce u stroje ve fabrice ho nenaplňovala. Zlom přišel, když nečekaně dostal nabídku opravit starou hospodu — nabídku, která mu změnila život. Od té doby uplynulo 15 let, během kterých jako tradiční tesař obnovuje památkové objekty a historické domy. Kromě toho pořádá workshopy a mezinárodní setkání tesařů. O svém přístupu k práci i o řemesle samotném promluvil v obsáhlém rozhovoru pro magazín Doklidu.
„Pracuji pořád venku, nic moc k tomu nepotřebuji a mám štěstí, že práce, která mě moc baví a taky mě už slušně uživí, mám dost. Hlavní je umět říct si cenu a mít možnost vybírat si zakázky. Dříve jsem také dělal hezké věci, ale dnes dělám už jen ty nejhezčí.“
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.