Kde berete klienty?

14. července 2023

Jak freelanceři doopravdy přicházejí k novým klientům? To je výborná otázka, na kterou hledá odpověď rychlý průzkum Eliny Jutelyte z mezinárodní Freelance Business Community s podporou řady partnerů včetně nás a Freelancing.eu.

Vyplnění dotazníku nezabere ani 5 minut.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Instagram

Podobné novinky

Výběr ze světa #38 z 2025

  • The Solo Business Tool Stack — Sarah Duran shrnula poznatky z dalšího setkání platformy Future is Freelance Forum. Účastníci se tentokrát ponořili do tématu, jak mohou freelanceři chytře využívat jak „lidské nástroje“ (síť kontaktů, spolehliví poradci), tak ty digitální, aby si uvolnili mentální kapacitu pro kreativní a strategickou práci. Jak Sarah popisuje, nejde o to mít spoustu aplikací, ale vybrat ty, které skutečně používáte, dobře je integrovat a zůstat konzistentní. Součástí článku je i seznam osvědčených nástrojů.
  • Why Your ‘Good Name’ Beats Personal BrandingRobert Vlach byl hostem australského podcastu Wisepreneurs o podnikání na volné noze ve vyšším věku 60+, který moderuje Nigel Rawlins. Celý 3hodinový rozhovor je na YouTube a Spotify.
  • AI F*ups: Freelancers Find New Income Stream Fixing Machine-Made Mistakes. But How Long Will It Last? — Firmy najímají tvůrce, copywritery, designéry i vývojáře k tomu, aby opravovali chyby způsobené umělou inteligencí: rozmazaná loga, nesrozumitelný text, chybný kód. Přestože jde o reálný příjem, tahle práce bývá hůře placená, trvá déle a často působí dojmem, jako byste jen záplatovali něčí fušeřinu. Jak uvádí The Freelance Informer: Tato „ekonomika úklidu“ je dočasnou příležitostí a zároveň signálem, že je čas rozvíjet hybridní dovednosti a udržet si svou profesní hodnotu.
  • Handling Negative Reviews As A Freelancer — Negativní recenze nejsou konec světa, naopak jde o příležitost ukázat svou profesionalitu, píše Tom Goodwin. V článku radí freelancerům reagovat rychle, upřímně a s empatií – i když recenze může být nefér. Klíčové je problém uznat, nabídnout řešení a udržet klidný a respektující tón i při veřejné odpovědi. Často víc záleží na tom, jak zvládnete kritiku, než zda se jí dokážete úplně vyhnout.
  • How To Price Yourself As A Freelancer — Stanovení ceny je jednou z nejobtížnějších částí freelancingu, potvrzuje Sara Gibson. Nejen proto, že zahrnuje matematiku, ale i proto, že vyvolává pochybnosti, zbytečné přemítání a strach ze ztráty klientů. Tento článek přináší praktický rámec, jak se v tom vyznat: spočítat si svou základní sazbu, přejít od prodeje hodin k prodeji výsledků, využít data z oboru pro větší sebejistotu a svou cenu prezentovat jasně.
Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Video TIP od Elišky

Chcete se zlepšit v práci s videem? Zkušená videoproducentka Eliška Martynková sdílí jednoduché tipy i hlubší postřehy a zamyšlení z praxe ve svém pravidelném newsletteru Video TIP od Elišky — v nedávných vydáních se věnovala např. tomu, co obecně rozhoduje o úspěchu videí nebo jak zajistit nejvyšší kvalitu při nahrávání na YouTube.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak na slogany

Naše členka Lenka Paprok, která se na volné noze zabývá profesionální tvorbou názvů a sloganů, přispěla do výborného článku o sloganech od Jany Langerové na serveru Podnikatel.cz. Ta kromě Lenky požádala o vyjádření několik právních expertů na ochranu duševního vlastnictví a v článku rozepsala pět praktických témat:

  1. Konkurenci je třeba sledovat
  2. Slogany chrání autorský zákon i ochranná známka
  3. Na co si tedy dát pozor?
  4. Jak je to s použitím textu písně nebo filmových hlášek?
  5. Příklady problémových sloganů

Lenka je mj. autorkou osvětového článku o tvorbě názvů a sloganů Názvověda, který patří dlouhodobě mezi tři nejčtenější texty na našem blogu.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Fuckupy Honzy Barboříka

Marketér a tvůrce webů Jan Barbořík se před koncem roku v článku podělil o fuckupy, kterými si v rámci podnikání na volné noze prošel.

Jak sám hned v úvodu píše, při vzpomínání se dostal ke dvěma druhům. Tím prvním byly chyby, které pramenily z nezkušenosti nebo špatného plánování, druhý typ fuckupů pak vyplynul ze špatného výběru spolupracovníků či klientů. V závěru každého případu Honza přidává i ponaučení, které si z konkrétní situace odnesl.

„Vždy, když čtu nějaký příspěvek nebo poslouchám rozhovor o fuckupech, smekám pomyslný klobouk před kuráží zveřejnit i své neúspěchy. Čtu a poslouchám fuckupy rád – ne kvůli škodolibé radosti z cizích problémů, ale jako součást učení se toho, co všechno se může přihodit.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Znáte svou cílovou skupinu?

Advokátka a naše členka Ilona Černochová se ve své profesi prosadila se zaměřením na realitní právo. V rozhovoru teď mj. popisuje, jak se o specializaci vlastně rozhodovala i jak se jí podniká bez podpory sociálních sítí: „Čím více máte specifikovanou cílovku, tím větší máte šanci své klienty přitáhnout.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí