Kde berete klienty?

14. července 2023

Jak freelanceři doopravdy přicházejí k novým klientům? To je výborná otázka, na kterou hledá odpověď rychlý průzkum Eliny Jutelyte z mezinárodní Freelance Business Community s podporou řady partnerů včetně nás a Freelancing.eu.

Vyplnění dotazníku nezabere ani 5 minut.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Instagram

Podobné novinky

Výběr ze světa #19 z 2025

  • Work on Your Act: The Life-Changing Benefits of Mastering Your Craft — Dobrá připomínka, že okázalá značka a každodenní příspěvky na sociálních sítích váš byznys dlouhodobě neudrží – skvělá práce ano. Jak píše Matthew Fenton, pokud chcete získat stálé klienty, doporučení a trávit méně času honěním nových zakázek, odpověď je jednoduchá (ale ne snadná): ovládněte své řemeslo.
  • Freelance Collectives: The Agencies of the Future — Sarah Duran sdílí nejnovější poznatky ze série Future is Freelance Forums. Jedním z klíčových postřehů je, že se freelanceři nejlépe rozvíjejí ne v izolaci, ale v kolektivech – flexibilních, hodnotově orientovaných komunitách, které spojují svobodu samostatné práce s podporou důvěryhodných kolegů. Tyto skupiny nabízejí emoční bezpečí, praktickou spolupráci a nečekané lekce, které přicházejí jen ze sdílených zkušeností.
  • „Stojí život digitálního nomáda v roce 2025 za to?“ ptá se Jack Nolan ve stejnojmenném článku, kde rozebírá realitu tohoto životního stylu – odděluje idealizovanou představu od každodenní reality. Jack zdůrazňuje výhody: svobodu cestovat, úsporu nákladů, osobní růst a flexibilní práci; ale zaměřuje se také na výzvy, jako je samota, nedostatek rutiny, komplikace s vízy, problémy se zdravotní péčí a finanční nejistota.
  • I Replaced My $700/Hour Coach with NotebookLM – Here’s What Happened — Tiago Forte, expert na produktivitu a autor knihy Pořiďte si druhý mozek testuje a sdílí své postřehy o NotebookLM, AI nástroji, který mu pomáhá organizovat výzkum, shrnovat klíčové poznatky z dokumentů a generovat nové nápady – a to vše na základě jeho vlastních poznámek a zdrojů.
  • Dopamine Dressing: The Secret to Being Happier at Work? — Už jste slyšeli o dopaminovém oblékání? Jak Jenny Holliday vysvětluje, jde o myšlenku, že nošení oblečení, které máte rádi, může zlepšit vaši náladu, energii a sebevědomí v práci. Pro freelancery je to jednoduchý způsob, jak se cítit motivovaněji a autentičtěji – ať už při jednání s klienty, plnění náročných úkolů nebo při práci z domova.
Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Video TIP od Elišky

Chcete se zlepšit v práci s videem? Zkušená videoproducentka Eliška Martynková sdílí jednoduché tipy i hlubší postřehy a zamyšlení z praxe ve svém pravidelném newsletteru Video TIP od Elišky — v nedávných vydáních se věnovala např. tomu, co obecně rozhoduje o úspěchu videí nebo jak zajistit nejvyšší kvalitu při nahrávání na YouTube.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak na slogany

Naše členka Lenka Paprok, která se na volné noze zabývá profesionální tvorbou názvů a sloganů, přispěla do výborného článku o sloganech od Jany Langerové na serveru Podnikatel.cz. Ta kromě Lenky požádala o vyjádření několik právních expertů na ochranu duševního vlastnictví a v článku rozepsala pět praktických témat:

  1. Konkurenci je třeba sledovat
  2. Slogany chrání autorský zákon i ochranná známka
  3. Na co si tedy dát pozor?
  4. Jak je to s použitím textu písně nebo filmových hlášek?
  5. Příklady problémových sloganů

Lenka je mj. autorkou osvětového článku o tvorbě názvů a sloganů Názvověda, který patří dlouhodobě mezi tři nejčtenější texty na našem blogu.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Fuckupy Honzy Barboříka

Marketér a tvůrce webů Jan Barbořík se před koncem roku v článku podělil o fuckupy, kterými si v rámci podnikání na volné noze prošel.

Jak sám hned v úvodu píše, při vzpomínání se dostal ke dvěma druhům. Tím prvním byly chyby, které pramenily z nezkušenosti nebo špatného plánování, druhý typ fuckupů pak vyplynul ze špatného výběru spolupracovníků či klientů. V závěru každého případu Honza přidává i ponaučení, které si z konkrétní situace odnesl.

„Vždy, když čtu nějaký příspěvek nebo poslouchám rozhovor o fuckupech, smekám pomyslný klobouk před kuráží zveřejnit i své neúspěchy. Čtu a poslouchám fuckupy rád – ne kvůli škodolibé radosti z cizích problémů, ale jako součást učení se toho, co všechno se může přihodit.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Znáte svou cílovou skupinu?

Advokátka a naše členka Ilona Černochová se ve své profesi prosadila se zaměřením na realitní právo. V rozhovoru teď mj. popisuje, jak se o specializaci vlastně rozhodovala i jak se jí podniká bez podpory sociálních sítí: „Čím více máte specifikovanou cílovku, tím větší máte šanci své klienty přitáhnout.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí