Podobné novinky
Výběr ze světa #49 z 2024
- The tricky task of discussing your freelancer rates with clients — Diskuse o sazbách s klienty může být někdy skličující, ale jak Lizzie Davey v článku zdůrazňuje, klíčem k úspěchu je sebedůvěra: Pravidelně se svou cenou pracujte, odrážejte v ní svou hodnotu a profesní růst a nikdy se nepodceňujte.
- Be FreelanceAF course — Adam Faulkner se rozhodl uvolnit zdarma svůj online kurz o podnikání; stačí použít kód FREEAF. Kurz se skládá ze šesti modulů, ve kterých Adam postupně prochází různé aspekty rozjezdu vlastního byznysu od rozvoje podnikatelského myšlení až po tvorbu cen.
- Making a marketer 2 — Tým Marketing Festivalu natočil pokračování svého dokumentu Making a Marketer. Ve videu se věnují aktuálním otázkám a výzvám marketingu, ke kterým se vyjadřují oborové osobnosti jako Byron Sharp, Mark Ritson nebo Steffen Saemann. Zdarma si celý dokument můžete pustit na YouTube i s českými titulky.
- Global workforce of the future, zpráva společnosti Adecco, která provedla průzkum mezi 35 000 zaměstnanci ve 27 zemích, nabízí cenné poznatky i pro lidi na volné noze. Jak studie ukazuje, flexibilita zůstává hlavní prioritou, ale mnoho společností se stále potýká s její úspěšnou implementací. Rostoucí poptávka po zvyšování kvalifikace, zejména v oblasti AI a technologií, podtrhuje potřebu freelancerů udržet si konkurenceschopnost neustálým zvyšováním svých dovedností. Report zdůrazňuje taky transformační roli umělé inteligence při zvyšování produktivity, což volnonožcům otevírá nové příležitosti k osvojení nástrojů, které zvyšují kreativitu a efektivitu.
- Essentials: Using science to optimize sleep, learning & metabolism — Andrew D. Huberman pokračuje ve svém krátkém podcastu a tentokrát odpovídá na nejčastější otázky týkající se kvalitního spánku, učení nebo optimálního času pro cvičení a jídlo.
Výběr ze světa #48 z 2024
- Essentials: Master your sleep & be more alert when awake, podcast Andrew D. Hubermana — Nový krátký formát Andrewova podcastu se vrací k dříve probíraným tématům a v přibližně 30 minutách shrnuje klíčové poznatky. V této epizodě sdílí zásadní tipy týkající se spánku, což je (nejen) pro volnonožce důležitá oblast.
- How to find your vision again, od naší členky Madly Čevelové — Cítíte se v podnikání zaseknutí a bez motivace? Může to být proto, že jste dosáhli své vize a nemáte novou. Jak Madla zmiňuje, už samotný fakt, že máme vizi, nás naplňuje klidem a radostí. Doporučení, jak jít naproti té další, sdílí v článku. Článek vyšel i v češtině.
- Freelancers, be an investment, not an expense — Jste pro své klienty spíš výdaj, nebo investice? Austin L. Church v článku otevírá důležité téma, jak mohou volnonožci změnit způsob, jakým je klienti vnímají; pro zajištění lepších příležitostí a tvorbu dlouhodobých partnerství.
- The pricing paradox — Sarah Duran shrnuje poznatky z dalšího online setkání Future is Freelance Forums, jehož tématem byla cenotvorba.
- What kind of solopreneur are you? z webu IMMA Collective — Porozumění tomu, jak vaši klienti přistupují k řešení problémů, vám pomůže lépe komunikovat a budovat vzájemnou důvěru.
- Balancing multiple gigs: How to manage your time as a freelancer, z webu Millo — Žonglování s několika zakázkami najednou nemusí nutně vést k vyhoření. Tento článek nabízí praktické strategie pro efektivní řízení času a stanovení priorit, abyste se vyhnuli vyčerpání a zvládli udržet zdravou rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem.
Jak na slogany
Naše členka Lenka Paprok, která se na volné noze zabývá profesionální tvorbou názvů a sloganů, přispěla do výborného článku o sloganech od Jany Langerové na serveru Podnikatel.cz. Ta kromě Lenky požádala o vyjádření několik právních expertů na ochranu duševního vlastnictví a v článku rozepsala pět praktických témat:
- Konkurenci je třeba sledovat
- Slogany chrání autorský zákon i ochranná známka
- Na co si tedy dát pozor?
- Jak je to s použitím textu písně nebo filmových hlášek?
- Příklady problémových sloganů
Lenka je mj. autorkou osvětového článku o tvorbě názvů a sloganů Názvověda, který patří dlouhodobě mezi tři nejčtenější texty na našem blogu.
Fuckupy Honzy Barboříka
Marketér a tvůrce webů Jan Barbořík se před koncem roku v článku podělil o fuckupy, kterými si v rámci podnikání na volné noze prošel.
Jak sám hned v úvodu píše, při vzpomínání se dostal ke dvěma druhům. Tím prvním byly chyby, které pramenily z nezkušenosti nebo špatného plánování, druhý typ fuckupů pak vyplynul ze špatného výběru spolupracovníků či klientů. V závěru každého případu Honza přidává i ponaučení, které si z konkrétní situace odnesl.
„Vždy, když čtu nějaký příspěvek nebo poslouchám rozhovor o fuckupech, smekám pomyslný klobouk před kuráží zveřejnit i své neúspěchy. Čtu a poslouchám fuckupy rád – ne kvůli škodolibé radosti z cizích problémů, ale jako součást učení se toho, co všechno se může přihodit.“
Kde berete klienty?
Jak freelanceři doopravdy přicházejí k novým klientům? To je výborná otázka, na kterou hledá odpověď rychlý průzkum Eliny Jutelyte z mezinárodní Freelance Business Community s podporou řady partnerů včetně nás a Freelancing.eu.
Vyplnění dotazníku nezabere ani 5 minut.