Marketérka Madla Čevelová se v nedávném článku Co s marketingem, když máte plno? zaměřila na to, jak přistupovat k osobnímu marketingu, když máte zrovna plný kalendář na pár týdnů dopředu — a proč je i v takovém čase důležité nepřestat být vidět. V souvislosti s tím zmiňuje mimo jiné tzv. cyklus Feast or Famine, tedy kolísání mezi zahlcením a nulovou poptávkou, s čímž může pomoct právě to, když se marketingu v podnikání věnujeme průběžně. V příspěvku Madla rozepsala 5 tipů, co můžete dělat:
„Marketing vnímá většina živnostníků a volnonožců jako činnost, kterou dělají proto, aby měli dostatek zákazníků. Takže když tenhle kýžený stav nastane a kalendář je trvale zaplněný minimálně na 14 dní dopředu, oddechnou si a ve svém marketingovém snažení výrazně poleví, nebo ho dokonce ukončí úplně. Přestanou přispívat na sociální sítě, aktualizovat web a platit reklamu. Podle mě se takový přístup jednoduše nevyplatí.“
Renovace seker měl Petr Pěchota ze začátku jako koníčka při zaměstnání, který mu sotva pokryl náklady. Jak zpětně říká, potřeboval zaměstnat tvůrčí část mozku, nejen tu obchodnickou. Když ale během covidu přešla velká část komunikace do digitální formy, což mu nesedělo, rozhodl se, že se do své záliby pustí naplno a založí živnost. Dnes má vlastní značku Peter's Axes a v malé dílně za Prahou už dva roky vyrábí a renovuje sekery i další doplňky.
„Když jsem měl sekery jen jako koníček, tak jsem propagaci neřešil. Bylo mi to jedno. Zajímalo mě maximálně tlachání na sítích. Jenže být živnostníkem znamená, že budoucnost musí mít nějaký vývoj. Proto o sobě musíš dávat vědět,“ zmiňuje v rozhovoru pro magazín Doklidu.
Z březnového vydání newsletteru Na volné noze máme takovou radost, jak se nám ho povedlo naplnit hromadou kvalitního obsahu, že jsme ho rovnou přidali mezi 3 ukázková čísla z archivu na stránce pro přihlášení odběru.
Pavel Šmajstrla je zástupce už páté generace mlynářů, která v rodinném mlýně v Beskydech hospodaří. Pohanku zde tradiční mechanickou cestou zpracovávají od roku 1861. On sám převzal podnikání po otci už téměř před dvaceti lety a jak říká, přešlo to tak plynule, že si ani nevšiml, že se stal mlynářem.
„Prapraděda Josef byl opravdu světák. Nechal se naverbovat někdy v jedenácti letech a šel razit tunely pod Alpami mezi Rakouskem a Itálií. Dovezl si pytel peněz, bambitku na ochranu a inspiraci k podnikání. Za vydělané peníze si koupil vyhořelý statek, který proměnil na mlýn,“ vzpomíná Pavel v rozhovoru pro Forbes.
Finmag odemkl starší, osobně laděný článek Roberta Vlacha Domácnost je grunt, který pojednává o tom, že na volné noze jsou ekonomika podnikání a domácnosti či rodiny spojené nádoby.
Dan Gamrot napsal velmi upřímný příspěvek o svých začátcích na volné noze. Tohle si určitě dejte.
„Panikařil jsem při jakémkoliv veřejném projevu, koktal, potil se, skákal s pátého na devadesáté a nedokázal se napojit na lidi. Což je blbý, když člověk mrskne šéfovi na stůl výpověď a nechá si na startu freelance kariéry vytisknout vizitky, na kterých spojuje své jméno se lektorským řemeslem.“
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.