Marketing v době hojnosti

21. října 2022

Marketérka Madla Čevelová se v nedávném článku Co s marketingem, když máte plno? zaměřila na to, jak přistupovat k osobnímu marketingu, když máte zrovna plný kalendář na pár týdnů dopředu — a proč je i v takovém čase důležité nepřestat být vidět. V souvislosti s tím zmiňuje mimo jiné tzv. cyklus Feast or Famine, tedy kolísání mezi zahlcením a nulovou poptávkou, s čímž může pomoct právě to, když se marketingu v podnikání věnujeme průběžně. V příspěvku Madla rozepsala 5 tipů, co můžete dělat:

  • Publikujte své myšlenky
  • Pracujte na své značce
  • Zdražujte
  • Recyklujte obsah
  • Pěstujte si návyky

„Marketing vnímá většina živnostníků a volnonožců jako činnost, kterou dělají proto, aby měli dostatek zákazníků. Takže když tenhle kýžený stav nastane a kalendář je trvale zaplněný minimálně na 14 dní dopředu, oddechnou si a ve svém marketingovém snažení výrazně poleví, nebo ho dokonce ukončí úplně. Přestanou přispívat na sociální sítě, aktualizovat web a platit reklamu. Podle mě se takový přístup jednoduše nevyplatí.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn

Podobné novinky

Jak se mění profese fotografů

Další z výborných rozhovorů v podcastu Jedno procento Miloše Čermáka. Hostem byl tentokrát zkušený fotograf Kamil Rodinger, který vzpomněl na své projekty a mluvil o tom, jak se obor fotografie za posledních 30 let proměnil mj. kvůli příchodu mobilů s kvalitními foťáky.

„Profese nebo resp. úkol fotografa je někde jinde. Technika, kterou telefony umí, to je dané, ale úkolem fotografa je najít správné místo, vyfotit to v ten správný okamžik. A to za tebe žádný telefon neudělá.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Oslovování nových klientů

Poslední úvodník našeho anglického newsletteru o problémech s oslovováním potenciálních klientů na volné noze vyvolal velký ohlas. V celé délce si jej teď můžete přečíst na LinkedInu či Freelancing.eu.

„Problém je, že čím zkušenější a vytíženější jste, tím více si chcete klienty vybírat a za vlastních podmínek. O služby těch nejžádanějších profesionálů může být pak zájem tak velký, že noví klienti mají jen zanedbatelný prostor pro nějaké vyjednávání.

Naproti tomu, nabízení služeb novým potenciálním klientům často představuje snahu prodat jim něco, o co až tak moc nestojí. To mj. vyžaduje přijít s atraktivní cenou a ochotou přizpůsobit se ne právě ideálním podmínkám spolupráce, které nicméně mohou být předpokladem pro uzavření dohody.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Kameník na volné noze

Richard Vondrášek je jeden z posledních tradičních kameníků. Svůj první kámen rozlomil ve čtrnácti, dnes se svému řemeslu věnuje už přes 30 let. V obsáhlém rozhovoru o své práci mj. říká, že důležité vlastnosti, které by měl kameník mít, jsou především umění naslouchat a trpělivost.

„Netrpělivých lidí je všude kolem spousta, ale spěch ke kamenictví nepatří. Tady záleží na každém detailu, protože když blbě seknete, už je to nafurt.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Živnostnice ve finále

Paráda! Naše členka, šperkařka a drátenice Anna Benešová alias Monsterance zvítězila v pražském kole soutěže Živnostník roku.

Do finálové TOP10 se navíc dostali i tři další členové naší komunity: newsletterista a konzultant pro obsahové projekty Martin Kavka, marketingová čarodějnice Madla Čevelová a logotvůrce Tomáš Vachuda

Všem moc gratulujeme a Anně držíme palce i do velkého finále. Slavnostní vyhlášení proběhne 14. prosince 2023.

„Oživuje staré řemeslo do moderní formy. Kromě vlastního tradičního rukodělného řemesla má tisíce následovníků po celém světě. Je to ukázka, že taková živnost může dobře fungovat i v digitálním světě. Do drátenictví zapojuje i drahé kovy a nabízí šperky v hodnotě až stovek tisíc korun. Její schopnosti jsou známé i ve Spojených státech amerických, kde se jejím prostřednictvím dozvěděli o českém řemesle,“ řekl za porotu k výběru Anny Vladimír Vomáčka.

Jak na podnikání & Jak začít podnikat

Finmag začal online vydávat články na téma Jak na podnikání a Jak začít podnikat. V rámci českých médií jde o následováníhodný a poměrně ojedinělý počin. Jen víc takových!

„Zatím jdeme po povrchu, ale [oba] seriály už mají na papíře poměrně rozvětvený seznam témat, která jdou postupně do větších a větších detailů. Vydržte, jen začínáme,“ slibuje v newsletteru šéfredaktor webu Finmag.cz Michal Hron.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí