Marketingová víla

10. července 2020

K marketingu a textařině přivedla Veroniku Reicheltovou láska k psaní a blogování: „V patnácti jsem si založila první blog a po škole si ‚hrála' s designem, lehkým html, objevovala první SEO a psala hlava nehlava. K tomu přišly první zakázky.“

Velkým startem v online marketingu se pak stala práce v rodinné firmě Golf Gate, kde se starala o správu webů, newslettery a přípravu novinek: „Díky tomu jsem začala získávat zkušenosti už velmi brzy, mohla pozorovat měnící se svět online reklamy a současné s ním růst a získávat široký rozhled.“

Od té doby uplynulo přes 10 let a Veronika má ve svém portfoliu vedle pracovních stáží v Londýně a Swindonu taky vlastní knihu Zbožňuju tě navždy, kterou vydala v roce 2018: „Vydání knihy a touha vymanit se ze stereotypního světa plných úvazků byly prvním krokem do světa freelancerů. Práci na fulltime jsem opustila právě proto, abych ji mohla sepsat a sama vydat. S tím přišlo i postupné vyprofilování svých služeb, ujasnění si toho, co mě baví, naplňuje a umím nejlépe. Zatímco se kniha dotvářela, oslovili mě první klienti speciálně kvůli textům.“

Jak Veronika říká, dřív vnímala coby nezbytné předpoklady pro práci ve svém oboru ostré lokty, hroší kůži a žraločí povahu, teď už to ale vidí jinak: „Dneska už vím, že je to spíš schopnost vidět věci v souvislostech, předvídat reakce cílové skupiny a schopnost vcítit se do koncového zákazníka. Klienti oceňují autenticitu, už není potřeba být macho dravec. I princezny jako já dokáží dělat skvělý marketing technologických oborů.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn

Podobné novinky

Podnikání bez sítí

Jde podnikat bez sociálních sítí? Naše členka, marketérka Madla Čevelová se na celý měsíc odpojila od sítí a na svém blogu teď sdílí, co jí tato zkušenost přinesla.

„Důvody, proč jsem se do zkoumání sociálních sítí vůbec pustila, byly dva. Předně jsem si chtěla nějak ověřit, jestli mi sociální sítě reálně přinášejí nějaké klienty. Tím druhým byla moje narůstající frustrace nad klesajícími dosahy zejména prodejních příspěvků a nad vlivem, jaký na mě sociální sítě mají.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Netradiční strategie

Zvažujete, že vyrazíte se svou prací mezi zahraniční klienty? Nedávný článek na Freelance Magic popisuje některé dobré, ale méně známé strategie k aktivnímu prodeji a marketingu — zejména pro freelancery, kteří chtějí působit na mezinárodním trhu. Třeba přes využití digitálních platforem jako Crunchbase, LinkedIn nebo oborových kanálů na Slacku.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

1000 skutečných fanoušků

Znáte tezi o 1000 skutečných fanoušcích? Říká, že jako kreativní profesionál nepotřebujete miliony sledujících, stačí vám 1000 těch skutečných, kteří vás budou podporovat a nakoupí. Jessica Abel ale tuto myšlenku v dalším ze svých výborných článků vyvrací a poukazuje na to, že mezi teorií a praxí je velký rozdíl. A že počet lidí, kterým musíte nabídnout své produkty či služby, abyste dosáhli 1000 prodejů, je mnohem větší, než se podle této lákavé myšlenky může zdát.

„Získat těch 1000 skutečných fanoušků a udržet je, se zdá být pro většinu téměř nedosažitelné, což pak často vede ke zklamání a sebeobviňování. Nastává tedy čas na vyvracení mýtů,“ píše Jessica v úvodu a přibližuje mj. výzvy, kterým tvůrci na volné noze při snaze o finanční stabilitu čelí.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Budování dobrého jména

Newstream dodatečně vydal na YouTube i Spotify rozhovor s Robertem Vlachem o budování dobrého jména, kde Robert mj. zmiňuje i výhody a rizika osobního brandingu na volné noze. Vzpomíná ale taky na začátky svého podnikání a popisuje, jak došel k myšlence založení portálu pro freelancery.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Marketér s duší grafika

Jan Barbořík v podcastu Hackni byznys popsal, jak přistupuje ke své práci a proč ho baví být „dělníkem“ marketingu. Zavzpomínal ale taky na podnikatelské začátky na volné noze i jak v té době vnímal postupný rozvoj freelancingu v Česku.

„Zpětně mě mrzí, že jsem kolem sebe neměl nikoho, kdo by podnikal. Možná bych se začátkem neotálel tak dlouho, kdybych kolem sebe měl lidi, u kterých bych viděl, jak to funguje a mohl být s nimi v kontaktu.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí