Marketingová víla

10. července 2020

K marketingu a textařině přivedla Veroniku Reicheltovou láska k psaní a blogování: „V patnácti jsem si založila první blog a po škole si ‚hrála' s designem, lehkým html, objevovala první SEO a psala hlava nehlava. K tomu přišly první zakázky.“

Velkým startem v online marketingu se pak stala práce v rodinné firmě Golf Gate, kde se starala o správu webů, newslettery a přípravu novinek: „Díky tomu jsem začala získávat zkušenosti už velmi brzy, mohla pozorovat měnící se svět online reklamy a současné s ním růst a získávat široký rozhled.“

Od té doby uplynulo přes 10 let a Veronika má ve svém portfoliu vedle pracovních stáží v Londýně a Swindonu taky vlastní knihu Zbožňuju tě navždy, kterou vydala v roce 2018: „Vydání knihy a touha vymanit se ze stereotypního světa plných úvazků byly prvním krokem do světa freelancerů. Práci na fulltime jsem opustila právě proto, abych ji mohla sepsat a sama vydat. S tím přišlo i postupné vyprofilování svých služeb, ujasnění si toho, co mě baví, naplňuje a umím nejlépe. Zatímco se kniha dotvářela, oslovili mě první klienti speciálně kvůli textům.“

Jak Veronika říká, dřív vnímala coby nezbytné předpoklady pro práci ve svém oboru ostré lokty, hroší kůži a žraločí povahu, teď už to ale vidí jinak: „Dneska už vím, že je to spíš schopnost vidět věci v souvislostech, předvídat reakce cílové skupiny a schopnost vcítit se do koncového zákazníka. Klienti oceňují autenticitu, už není potřeba být macho dravec. I princezny jako já dokáží dělat skvělý marketing technologických oborů.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter)

Podobné novinky

Dokument o marketingu

Tým Marketing Festivalu kolem Jindry Fáborského natočil pokračování svého dokumentu Making a Marketer. Ve videu se věnují aktuálním otázkám a výzvám marketingu, ke kterým se vyjadřují oborové osobnosti jako Byron Sharp, Mark Ritson nebo Steffen Saemann.

Zdarma si celý dokument můžete pustit na YouTube i s českými titulky.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Brocast s Jakubem Horákem

Nejnovější epizoda Brocastu s marketérem Jakubem Horákem má sice v podtitulu téma nadcházejících amerických voleb, ale z větší části jde o poutavý kariérní průřez Jakubova působení v českém marketingu od 90. let po současnost. Jako všestranný intelektuál a hybatel je mj. zakladatelem pražského Eccentric Clubu, který v rozhovoru také představil.

Sledujte na Spotify nebo YouTube:

P.S. Starší rozhovor s Jakubem pro náš podcast natočil před 6 lety Adam Zbiejczuk.

Jak na slogany

Naše členka Lenka Paprok, která se na volné noze zabývá profesionální tvorbou názvů a sloganů, přispěla do výborného článku o sloganech od Jany Langerové na serveru Podnikatel.cz. Ta kromě Lenky požádala o vyjádření několik právních expertů na ochranu duševního vlastnictví a v článku rozepsala pět praktických témat:

  1. Konkurenci je třeba sledovat
  2. Slogany chrání autorský zákon i ochranná známka
  3. Na co si tedy dát pozor?
  4. Jak je to s použitím textu písně nebo filmových hlášek?
  5. Příklady problémových sloganů

Lenka je mj. autorkou osvětového článku o tvorbě názvů a sloganů Názvověda, který patří dlouhodobě mezi tři nejčtenější texty na našem blogu.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Mikýřovo podnikání

Co stojí za úspěchem videotvůrce Martina Mikysky alias Mikýře, který se ve svých YouTube videích věnoval mj. etice internetového podnikání? Jeho pouť byznysem přiblížil v článku na e15 Jakub Zelenka.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

O freelancingu s Ondrou Ilinčevem

„Závazek psát každý týden byl naprosto transformující pro moji kariéru,“ říká UX konzultant Ondra Ilinčev k tomu, proč začal tvořit profesní blog. V rozhovoru pro podcast Vzhůru dolů sdílí vedle postřehů k psaní taky svůj přístup k cenotvorbě nebo osobní propagaci.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí