Ilustrátor Vojtěch Jurík známý pod přezdívkou Vhrsti vydal na svém blogu článek o tom, proč má smysl se na volné noze věnovat osobním projektům. Jmenuje se Jestli vám můžu něco radit, tak…
„Věnujte se svým osobním projektům. Nejen prací pro klienty živ je freelancer. Ale pozor, tahle rada může být užitečná i vám, kteří třeba vůbec nepodnikáte. Neměli byste chuť zkusit něco úplně nového? Začít malovat, hrát na hudební nástroj nebo sportovat? Nevzpomenete si na žádný sen z dětství, který jste nikdy nerealizovali, protože se život zkrátka ubíral jiným směrem?
Osobní projekty jsou právě tím, co vás a vaši práci může přivést zpátky k vám. K tomu, co jste vždycky chtěli dělat, ale nějak na to nebyl čas. A třeba ve své práci děláte to, co vás absolutně baví a naplňuje, nechtěli byste přece jen zkusit něco, co bude jenom vaše?“
Poznámka: K tématu osobních projektů doporučujeme také nový článek 6 kroků k úspěšnému kreativnímu projektu a 300+ zdrojů navrch k tomu od Michelle Losekoot.
Kostýmní designérka Ivana Kaňovská dokazuje, že podnikatelská cesta nemusí být rovná ani jednoduchá, ale s vytrvalostí a vizí může vést k úspěchu. Za covidu si splnila sen a vybudovala vlastní ateliér, který stojí na kombinaci odvahy, investic a tvrdé práce v montérkách i s jehlou v ruce. Dnes v něm nejen tvoří kostýmy a doplňky pro prestižní projekty a klienty, ale také pořádá kurzy a pronajímá prostor dalším tvůrcům.
„Skladba mojí práce se pořád mění. Většinou jsem v dlouhodobějších projektech, které přinášejí solidní honoráře. Učitelská profese je jistota. Teď bych ještě ráda založila kostýmní agenturu,“ říká v rozhovoru na Finmagu.
Co obnáší stát se digitálním tvůrcem? Jak v článku píše šéfredaktor Podnikatel.cz Michael Hovorka, zdaleka to nefunguje tak, že si rychle založíte účet na HeroHero a začnete vydělávat: „Za úspěchem těchto účtů je často tvrdá dřina, předchozí zkušenosti, nativní marketing, a co si budeme vykládat, i osobní kouzlo.“
V úvodu nové série Cesta digitálního tvůrce Michael ukazuje, co je nutné si promyslet ještě předtím, než nahrajete první video nebo založíte účet na sítích. Klíčové je třeba mít už od začátku jasně nastavenou strategii monetizace — bez ní se totiž i populární obsah snadno změní jen v koníček bez reálného výdělku.
Nejen geniální malíř, ale i mistr byznysu a průkopník reklamy. Forbes prezentuje v novém článku Alfonse Muchu jako schopného podnikatele a tvůrce globální značky, který ovládal marketingové principy.
„Mucha přesně pochopil, že reklama stojí na třech opěrných pilířích. Staví na silné identitě, jež se dá replikovat, na distribuci, která umí škálovat kvalitu, a na narativu, jenž dovede produkt povýšit na životní volbu.“
Michelle Losekoot se podělila o svých 6 nejlepších návyků na volné noze. Co je mezi nimi? Vyhradit si dopoledne na hlubokou práci, mít sestavené checklisty na opakující se úkoly nebo předávat své znalosti — třeba formou lektorování a psaní.
„Nejlepší způsob, jak rozvinout, prohloubit, zpochybnit a otestovat své znalosti, je předávat je dál,“ píše v příspěvku na LinkedIn.
Tvoření není jen zábava, někdy je to i pěkná dřina. Když to ale vezmete za správný konec, ušetříte si spoustu držkopádů a uvidíte cenné výsledky. Tady je návod jak na to.
Číst dálOdebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.