Jestli někdo opravdu ve velkém testuje vychytávky pro zpříjemnění a zefektivnění práce, pak je to komunita profesionálů na volné noze. A tady je další takový tip od Tomáše Vachudy, který sepsal podrobný článek o své zkušenosti s nástrojem Stream Deck.
Jde o malou klávesnici, na které si můžete nastavit tlačítka s libovolnou ikonou a takřka libovolnou funkcí — třeba pro ovládání multimediálních souborů, spouštění aplikací, vkládání přednastaveného textu nebo, pokud natáčíte videa, ke snadnému přepínání kamer.
Tom se efektivitě, výkonnosti a práci s energií věnuje dlouhodobě a mj. na toto téma chystá i knihu, takže má tyhle věci dobře zmáknuté a jeho doporučení mají váhu. V článku popisuje, co zařízení reálně umí, jestli se skutečně vyplatí a pro koho je případně vhodné. Popisuje nastavení a názorně navíc ukazuje, k čemu Stream Deck sám používá.
„Nutno říct, že to není levná hračka. Ta moje verze stojí 3.700 Kč. Ale jak jsem zmínil, tak třeba moje myš mi šetří 30 % času. Stream Deck pro mě osobně nemá až takový potenciál, protože je to další zařízení, ke kterému musím přesunout ruku, tudíž vznikne krátká prodleva (na rozdíl od vícetlačítkové myši). Ale i přesto si myslím, že kdybych neměl myš a Stream Deck si dobře nastavil, tak ušetřím minimálně 20 % času. Ve výsledku se mi cena vrátí možná už do týdne.“
Jak by se měli PPC specialisti připravit na budoucnost? A budou vůbec potřeba? Vojta Roček v rozhovoru nabízí svůj kritický pohled na vývoj oboru v době AI — vedle měnících se požadavků na PPC odborníky diskutuje s Markétou Kabátovou taky o rostoucí automatizaci v digitálním marketingu a roli umělé inteligence v optimalizaci reklamních kampaní.
„Mezilidská komunikace bude možná opravdu mnohem větší hodnota než kdy dřív,“ říká Vojta k jedné ze dvou klíčových dovedností, které je dobré rozvíjet. Jako druhou zmiňuje kritické myšlení.
Budujte hodnotu nezávislou na vyhledávačích — píše digitální marketér Marek Prokop v novém článku, kde ukazuje, jak AI mění SEO, proč generický obsah ztrácí smysl a co naopak funguje: unikátní know-how, čerstvé novinky, osobní zkušenosti či expertní analýzy a doporučení.
„Za víc než čtvrt století v digitálním marketingu jsem zažil už docela dost velkých změn vyhledávání i SEO, ale revoluci, kterou způsobil nástup AI, se nic ani vzdáleně neblíží.“
Microsoft zveřejnil průzkum k tomu, jak se ve skutečnosti používají nástroje generativní AI, jako je Copilot — a co to může znamenat pro různé profese.
Analyzovali 200 000 anonymizovaných konverzací z Copilota za rok 2024, porovnali úkoly s oficiálními daty o pracovních činnostech v USA a každé profesi přiřadili skóre využitelnosti AI (tj. do jaké míry se daná práce překrývá s tím, co AI už dobře zvládá).
Hlavní zjištění:
Celou studii si můžete stáhnout jako PDF zde.
Zajímají vás lifehacky? Zakladatel Melvilu Tomáš Baránek na svém blogu a v newsletteru sdílí skvělé vychytávky, tipy na gadgety, které sám testuje, i řadu praktických doporučení z oblasti zdraví, produktivity a osobního růstu.
Co rozhodně stojí za pozornost je taky Tomův uzavřený Klub Lifehacků s bonusovým obsahem. Za měsíční nebo roční poplatek v něm totiž získáte přístup nejen do komunity podobně nastavených lidí, ale taky na pravidelné Q&A cally. K těm si Tomáš coby hosty často zve i odborníky z různých oblastí, se kterými můžete diskutovat a řešit vlastní témata. Z vlastní zkušenosti můžeme potvrdit, že poměr cena/výkon je rozhodně špičkový.
Tento týden jsme (think-)tankovali plnou!
Dvě setkání think-tanku Na volné noze na téma AI v práci v Praze a Brně pokryla nejrůznější praktické i kariérní aspekty technologie umělé inteligence v souvislosti s prací na volné noze.
Bylo to našlapané do poslední minuty, zejména díky našim vzácným hostům: Jirka Benedikt, Eva Žáčková, Pavel Minář, Katka Švidrnochová a Roman Věžník naprosto excelovali v každém ohledu.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.