Alice Kavková z rodinného deskovkářství 4 Kavky v novém článku píše, proč se v podnikání vyplatí tvořit vlastní obsah.
„S obsahem je to tak, že když ho děláte hodně a jste vidět a slyšet a jste lidem užiteční v oboru, ve kterým i něco vyrábíte a prodáváte, tak se vám pak to něco líp vyrábí a prodává. Protože třeba k nám přijde půlka lidí jen skrzeva obsah o moderních deskovejch hrách, přes vyhledávače na netu a tak. Nemusíme si je kupovat slevami nebo drahou reklamou.“
Michelle Losekoot je spoluautorkou nové knihy esejů pro divoké ženské duše Ztracenné, kterou vydala svépomocí s kolegy. Píše o tom sérii otevřených příspěvků s hashtagem #vydamesitosami na LinkedIn, včetně sdílení fuckupů.
Vydání knihy je nejen ukázkou prvotřídního knižního marketingu, ke kterému má Michelle blízko, ale také jednou z vlaštovek self-publishingu (vydávání knih svépomocí), jehož popularita ve světě rychle roste. Přiklání se k němu i stále více freelancerů, kterým se nepodaří najít vhodného vydavatele.
Tohle je fakt dobré a navíc vtipné! Náš člen, kreativec Michael Petrus, se nechal inspirovat stylem youtuberů a natočil svižnou 5minutovou video vizitku pro svou prezentaci Na volné noze a další síťové profily:
Narazili jste na podobně vytuněnou video prezentaci freelancera, nebo máte dokonce svou vlastní? Hoďte odkaz do komentářů na Facebooku či LinkedIn.
Co je to ekonomika tvůrců a proč je fér za dobrý obsah zaplatit? O tom je krátký článek na blogu Pickey:
„Ačkoli pojem ‚Creator(s) economy‘ vznikl teprve před deseti lety, čísla mluví jasně – monetizace kreativního obsahu je na vzestupu.“
Chcete s novým rokem začít budovat komunitu platících uživatelů a monetizovat tak svůj kreativní obsah? Denisa Hrubešová v rozhovoru pro server Lupa přibližuje tzv. creator economy a vývoj platformy Pickey, kterou rozjela spolu s kolegou Davidem Slačálkem.
„Celá ekonomika tvůrců je pořád ještě v plenkách a tyto spolupráce budou stále přibývat. Zareagoval na to třeba i Twitter, když zavedl možnost dávat tvůrcům spropitné nebo zpoplatnit část obsahu. Instagram a Facebook už to také zkoušejí. Myslím, že to v dalších letech bude ještě velká věc. A myslím, že se to bude týkat i lidí, kteří zatím tvoří jen v offline prostředí, kde provozují keramické či taneční kurzy, kurzy vaření a podobně.“
Náš člen, známý český ilustrátor Vojta Jurík alias Vhrsti teď zkouší prorazit ve světě prostřednictvím platformy Patreon. Tvoří tak svou virtuální galerii Wordless Cartoons s obrázky, které nikde jinde neuvidíte. Jak sám píše: „Chci zvedat náladu lidí decentním bezeslovným humorem. Jsem přesvědčený, že zejména v dnešní době je to opravdu potřeba.“
Za pravidelný měsíční příspěvek dostanete přístup k exkluzivním obrázkům a skicám nebo se dokonce můžete stát i jednou z postaviček ve Vojtových kreslených vtipech.
PS: O tzv. kreativní ekonomice a platformách, které umožňují monetizovat obsah, píše v novém článku i The Economist.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.