Úzké zaměření na klienty je dobré

17. června 2020

Máte jasně vymezenou specializaci a okruh klientů, pro které pracujete? Karel Theodor Borovička už před časem v článku shrnul, jak to má sám nastavené a v čem mu takové úzké zaměření na klienty pomáhá: „Největší přínos vidím v čase a financích na sebevzdělávání, propagaci a setkávání s lidmi.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter)

Podobné novinky

Skončili kvůli Temu

Téma nekalé konkurence tržiště Temu, které naše členka Alice Kavková otevřela už před rokem, má smutnou dohru. V rozhovoru pro Seznam Zprávy popsala, proč musela po letech ukončit rodinné podnikání s deskovými hrami pod značkou 4 Kavky:

„Nejdřív jsme věřili, že to zvládneme. Povedlo se nám odstranit stovky padělků. Ale za dva měsíce se všechno vrátilo. Nakonec jsme pochopili, že to nejde zastavit natrvalo,“ říká Alice v pořadu Agenda.

Alice ale na podnikání rozhodně nezanevřela — navázala na své hobby a coby audioturistka nově tvoří komentované výlety (nejen) po Praze. Pustíte si ji do uší a vyrazíte se s ní projít a vzdělat. Své know-how sdílí také v našem mistrovském videokurzu Cesta do médií, kde vám vysvětlí, jak dostat vaše téma, značku či firmu do médií, která zná každý.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Osobní marketing, osobní značka

Máloco napumpuje freelancery podnikatelskou inspirací tak, jako se to povedlo hostům dvou našich setkání think-tanku Na volné noze v Praze a Brně a tento týden. Naše téma Osobní marketing, osobní značka — praktické zkušenosti uchopili každý úplně jinak a po svém — Michelle Losekoot, Otto Bohuš, Radka Legerska, Lukáš Pítra, Michala Janatová a Filip Novák povídali naprosto otevřeně a bez příkras o tom, jak budují svůj osobní brand oni.

Robert Vlach přidal úvod o budování dobrého jména s praktickými tipy pro posilování reputace i ladění osobní značky. A konečně Michaela Weikertová v Praze a Bohdana Goliášová v Brně se postaraly o vynikající tematický závěr na vysoké notě. No prostě dvě parádní, nabušené akce se spoustou stimulů do pošmourného prosince a pro plánování novinek na příští rok! Ty ostatně chystáme i my pro náš think-tank. Další setkání se bude konat na jaře.

Kniha Sám sobě marketérem

Náš člen, marketér Jan Barbořík právě vydal novou knihu Staň se i ty sám sobě marketérem, která vychází z 20 let jeho zkušeností v oboru a mimo jiné navazuje na Honzův dlouholetý stejnojmenný projekt. Jak sám popisuje:

„Je pro každého, kdo chce pochopit základy online marketingu a udělat první kroky sám. Bez agentury, bez velkého rozpočtu, bez stovek odborných pojmů.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

#41 Lukáš Konečný

Lukáš Konečný je jeden nejnadanějších českých marketérů své generace. Přitom stojí tak trochu stranou a stále si, jak říká, s něčím hraje. Třeba s monetizací travel blogu Loudavým krokem na 150 tisíc Kč měsíčně nebo vibecodingem aplikací pomocí AI. Podniká v tandemu se svou ženou Lucií Konečnou a opravdu jim to spolu klape.

Sledujte na našem podcastu a YouTube:

5 věcí, co zničí konkurenční výhodu

Znáte svou konkurenční výhodu? Ondřej Ilinčev v článku upozorňuje na pět věcí, které ji dokážou spolehlivě podkopat — třeba přílišné sebevědomí nebo fakt, že po dosažení cíle často sami přirozeně zvolníme.

„Vybudovat výhodu je dřina. Pamatuji si na práci přes noc, práci měsíc v kuse bez víkendů, abych se vypracoval. Jakmile dosáhnete cíle, máte tendenci zvolnit. Protože jste dosáhli cíle. No a jak já říkám, předjede vás ta konkurence, kterou nevidíte ve zpětném zrcátku.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí