Znáte svou cílovou skupinu?

6. května 2021

Advokátka a naše členka Ilona Černochová se ve své profesi prosadila se zaměřením na realitní právo. V rozhovoru teď mj. popisuje, jak se o specializaci vlastně rozhodovala i jak se jí podniká bez podpory sociálních sítí: „Čím více máte specifikovanou cílovku, tím větší máte šanci své klienty přitáhnout.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter)

Podobné novinky

Výběr ze světa #44 z 2025

  • How to Overcome Inner Resistance — Steven Pressfield se v podcastu Andrewa Hubermana podělil o konkrétní strategie, jak překonat vnitřní odpor, tedy sílu, která vám brání pustit se do vaší nejdůležitější práce. Vychází ze své knihy Válka umění a nabízí přesné a praktické postřehy o tom, jak si udržet disciplínu, soustředění a tvůrčí energii.
  • 5 Freelance Community Conversations Too Good to Keep Secret — Austin L. Church sdílí pět zasvěcených rozhovorů ze své freelancerské komunity, které ukazují, jak sdílené zkušenosti a podpora komunity proměňují problémy na volné noze v praktické průlomy a dělají freelancing méně osamělým i efektivnějším.
  • The Future — Seth Godin připomíná, že naše budoucnost je výsledkem našich činů v přítomnosti. Nečekejme tedy na ni, ale konejme!
  • How Solopreneurs Over 50 Build Resilient, Automated Businesses — Když udeří krize, je už pozdě začít budovat systém. Na webu Wisepreneurs popisuje Nigel Rawlins příběh FinTech autorky Anny Burgess Yang, která dokázala, že strategická automatizace může udržet jednočlenný byznys v chodu i během vážných zdravotních problémů. Díky kombinaci AI nástrojů, finančního plánování a sítě spolehlivých profesionálů vytvořila podnikání, které fungovalo dva měsíce bez její přítomnosti. Článek navíc nabízí i praktický checklist, který vám pomůže připravit se dřív, než krize dorazí.
  • How to Choose the Ideal Domain Name for Your Freelance Website — Název vaší domény není jen webová adresa. Je to základní kámen osobní značky. Jack Nolan v článku radí: Vyberte si něco krátkého, zapamatovatelného a profesionálního; tak, aby to vystihovalo, kdo jste a co děláte. Nejlépe funguje vlastní jméno nebo jeho jednoduchá varianta.
  • Too Busy To Work On Your Business? — Freelanceři se často natolik soustředí na práci pro klienty, že zapomínají pečovat o vlastní byznys, píše Lilli v článku pro blog IMMA. Když přestanou dělat marketing a budovat vztahy, nové příležitosti rychle mizí. V tomto příspěvku autorka připomíná, jak důležité je pravidelně si vyhradit čas na rozvoj značky a udržování viditelnosti. Právě soustavná pozornost a proaktivní přístup podle ní udržují podnikání na volné noze zdravé a dlouhodobě udržitelné.
Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Video TIP od Elišky

Chcete se zlepšit v práci s videem? Zkušená videoproducentka Eliška Martynková sdílí jednoduché tipy i hlubší postřehy a zamyšlení z praxe ve svém pravidelném newsletteru Video TIP od Elišky — v nedávných vydáních se věnovala např. tomu, co obecně rozhoduje o úspěchu videí nebo jak zajistit nejvyšší kvalitu při nahrávání na YouTube.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak na slogany

Naše členka Lenka Paprok, která se na volné noze zabývá profesionální tvorbou názvů a sloganů, přispěla do výborného článku o sloganech od Jany Langerové na serveru Podnikatel.cz. Ta kromě Lenky požádala o vyjádření několik právních expertů na ochranu duševního vlastnictví a v článku rozepsala pět praktických témat:

  1. Konkurenci je třeba sledovat
  2. Slogany chrání autorský zákon i ochranná známka
  3. Na co si tedy dát pozor?
  4. Jak je to s použitím textu písně nebo filmových hlášek?
  5. Příklady problémových sloganů

Lenka je mj. autorkou osvětového článku o tvorbě názvů a sloganů Názvověda, který patří dlouhodobě mezi tři nejčtenější texty na našem blogu.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Fuckupy Honzy Barboříka

Marketér a tvůrce webů Jan Barbořík se před koncem roku v článku podělil o fuckupy, kterými si v rámci podnikání na volné noze prošel.

Jak sám hned v úvodu píše, při vzpomínání se dostal ke dvěma druhům. Tím prvním byly chyby, které pramenily z nezkušenosti nebo špatného plánování, druhý typ fuckupů pak vyplynul ze špatného výběru spolupracovníků či klientů. V závěru každého případu Honza přidává i ponaučení, které si z konkrétní situace odnesl.

„Vždy, když čtu nějaký příspěvek nebo poslouchám rozhovor o fuckupech, smekám pomyslný klobouk před kuráží zveřejnit i své neúspěchy. Čtu a poslouchám fuckupy rád – ne kvůli škodolibé radosti z cizích problémů, ale jako součást učení se toho, co všechno se může přihodit.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Kde berete klienty?

Jak freelanceři doopravdy přicházejí k novým klientům? To je výborná otázka, na kterou hledá odpověď rychlý průzkum Eliny Jutelyte z mezinárodní Freelance Business Community s podporou řady partnerů včetně nás a Freelancing.eu.

Vyplnění dotazníku nezabere ani 5 minut.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí