Znáte svou cílovou skupinu?

6. května 2021

Advokátka a naše členka Ilona Černochová se ve své profesi prosadila se zaměřením na realitní právo. V rozhovoru teď mj. popisuje, jak se o specializaci vlastně rozhodovala i jak se jí podniká bez podpory sociálních sítí: „Čím více máte specifikovanou cílovku, tím větší máte šanci své klienty přitáhnout.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter)

Podobné novinky

Výběr ze světa #29 z 2025

  • Community As Advantage — Jste takoví, jací jsou lidé, kterými se obklopujete. Být součástí motivované, aktivní a podporující komunity vám dává obrovskou výhodu: strategické a inspirativní kontakty, rychlý přístup k odborným radám, motivaci a novou energii do práce, připomíná v článku Austin L. Church.
  • Using Interactive Content To Showcase Your Freelance Work — Prezentujete svou práci klientům? Burkhard Berger vybízí: Zkuste interaktivní portfolio – takové, ve kterém mohou klikat, přetahovat, prozkoumávat. Buduje důvěru tím, že ukazuje celý proces, nejen výsledek, a zaujme svou originalitou.
  • The Creative Reset: A 3-Day Challenge to Reignite Your Passion — Máte pocit, že vaše volná noha připomíná spíš klasické zaměstnání od devíti do pěti? Pracujete jen proto, abyste zaplatili účty, místo abyste si užívali tvoření jako dřív – nebo jak to původně mělo být? Sara Gibson doporučuje vyzkoušet 3denní kreativní reset, který vám pomůže znovu se propojit se svou vášní.
  • How to Know What to Charge When There’s No Industry Standard — Lizzie Davey sdílí tipy, jak si nastavit cenu, když nemáte žádné jiné vodítko. Zásadní rady? Určete své minimum, sepište si, jaké přínosy přinášíte klientům, a zvažte, jak moc nadšení z projektu skutečně jste.
  • Trauma-Informed Marketing — Marketing často spoléhá na strach, stud a nátlak; bez uvědomění, že to může spustit traumata zákazníků. Madla Čevelová v článku popisuje alternativní přístup, který vybízí k opuštění manipulativních a neetických technik a naopak buduje důvěru, loajalitu klientů a pověst etického podnikání. Článek vyšel i v češtině.
  • How to Learn the AI-Proof Skill Everyone can Master — V nové sérii článků o kariéře budoucnosti se The Freelance Informer věnuje tomu, jak si freelanceři mohou posílit sebevědomí a udržet si konkurenceschopnost ve světě ovlivněném umělou inteligencí. Například tím, že cíleně rozvíjejí kreativitu, trénují techniky řešení problémů a posilují další klíčové dovednosti, které AI (zatím) nedokáže napodobit.
Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Video TIP od Elišky

Chcete se zlepšit v práci s videem? Zkušená videoproducentka Eliška Martynková sdílí jednoduché tipy i hlubší postřehy a zamyšlení z praxe ve svém pravidelném newsletteru Video TIP od Elišky — v nedávných vydáních se věnovala např. tomu, co obecně rozhoduje o úspěchu videí nebo jak zajistit nejvyšší kvalitu při nahrávání na YouTube.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak na slogany

Naše členka Lenka Paprok, která se na volné noze zabývá profesionální tvorbou názvů a sloganů, přispěla do výborného článku o sloganech od Jany Langerové na serveru Podnikatel.cz. Ta kromě Lenky požádala o vyjádření několik právních expertů na ochranu duševního vlastnictví a v článku rozepsala pět praktických témat:

  1. Konkurenci je třeba sledovat
  2. Slogany chrání autorský zákon i ochranná známka
  3. Na co si tedy dát pozor?
  4. Jak je to s použitím textu písně nebo filmových hlášek?
  5. Příklady problémových sloganů

Lenka je mj. autorkou osvětového článku o tvorbě názvů a sloganů Názvověda, který patří dlouhodobě mezi tři nejčtenější texty na našem blogu.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Fuckupy Honzy Barboříka

Marketér a tvůrce webů Jan Barbořík se před koncem roku v článku podělil o fuckupy, kterými si v rámci podnikání na volné noze prošel.

Jak sám hned v úvodu píše, při vzpomínání se dostal ke dvěma druhům. Tím prvním byly chyby, které pramenily z nezkušenosti nebo špatného plánování, druhý typ fuckupů pak vyplynul ze špatného výběru spolupracovníků či klientů. V závěru každého případu Honza přidává i ponaučení, které si z konkrétní situace odnesl.

„Vždy, když čtu nějaký příspěvek nebo poslouchám rozhovor o fuckupech, smekám pomyslný klobouk před kuráží zveřejnit i své neúspěchy. Čtu a poslouchám fuckupy rád – ne kvůli škodolibé radosti z cizích problémů, ale jako součást učení se toho, co všechno se může přihodit.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Kde berete klienty?

Jak freelanceři doopravdy přicházejí k novým klientům? To je výborná otázka, na kterou hledá odpověď rychlý průzkum Eliny Jutelyte z mezinárodní Freelance Business Community s podporou řady partnerů včetně nás a Freelancing.eu.

Vyplnění dotazníku nezabere ani 5 minut.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí