Znáte svou cílovou skupinu?

6. května 2021

Advokátka a naše členka Ilona Černochová se ve své profesi prosadila se zaměřením na realitní právo. V rozhovoru teď mj. popisuje, jak se o specializaci vlastně rozhodovala i jak se jí podniká bez podpory sociálních sítí: „Čím více máte specifikovanou cílovku, tím větší máte šanci své klienty přitáhnout.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter)

Podobné novinky

Výběr ze světa #42 z 2025

  • This One Question Changed How I Pitch Clients — Sara Gibson připomíná freelancerům, že úspěch často pramení z jednoduchosti, třeba když klientovi položíte otázku: „Jak vám mohu tenhle projekt usnadnit?“ V příspěvku sdílí zkušenosti o důležitosti jasné komunikace, zdravých hranic a oslavování malých vítězství v často chaotickém světě podnikání na volné noze.
  • Why Your Taste Matters More than Ever in an AI World — Mark McGuinness tvrdí, že jakmile svět zaplaví levný a průměrný obsah vytvářený umělou inteligencí, skutečnou výhodou lidských tvůrců zůstane vkus – schopnost posuzovat, ladit a povyšovat kreativní práci. AI může generovat nekonečné návrhy, ale jen člověk dokáže podle Marka rozpoznat, co je opravdu dobré, smysluplné a citově působivé.
  • I Matched My Corporate Salary in My First Year of Freelance Writing: These Are The 5 Steps I Took — Během prvního roku na volné noze dokázala Olivia Rockeman vyrovnat svůj korporátní plat díky několika klíčovým krokům. Diverzifikovala příjmy, navazovala kontakty i na nečekaných místech a nikdy nepodceňovala hodnotu svého času. Jak uvádí, spolehlivost, jasná komunikace a podpora komunity jí pomohly proměnit samostatnou práci v udržitelný byznys.
  • The Art of the Newsletter — Austin Kleon tvrdí, že kouzlo newsletteru nespočívá ani tak v tom, co posíláte, ale proč ho lidé otevírají. Měl by sloužit vaší tvůrčí práci, ne ji jen propagovat. Sdílejte to, na čem vám záleží, přinášejte drobné hodnotné momenty a budujte dlouhodobé vztahy. Důvěru čtenářů si získáte pravidelností a jasným sdělením, spíše než dokonalostí, uzavírá Austin.
Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Video TIP od Elišky

Chcete se zlepšit v práci s videem? Zkušená videoproducentka Eliška Martynková sdílí jednoduché tipy i hlubší postřehy a zamyšlení z praxe ve svém pravidelném newsletteru Video TIP od Elišky — v nedávných vydáních se věnovala např. tomu, co obecně rozhoduje o úspěchu videí nebo jak zajistit nejvyšší kvalitu při nahrávání na YouTube.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak na slogany

Naše členka Lenka Paprok, která se na volné noze zabývá profesionální tvorbou názvů a sloganů, přispěla do výborného článku o sloganech od Jany Langerové na serveru Podnikatel.cz. Ta kromě Lenky požádala o vyjádření několik právních expertů na ochranu duševního vlastnictví a v článku rozepsala pět praktických témat:

  1. Konkurenci je třeba sledovat
  2. Slogany chrání autorský zákon i ochranná známka
  3. Na co si tedy dát pozor?
  4. Jak je to s použitím textu písně nebo filmových hlášek?
  5. Příklady problémových sloganů

Lenka je mj. autorkou osvětového článku o tvorbě názvů a sloganů Názvověda, který patří dlouhodobě mezi tři nejčtenější texty na našem blogu.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Fuckupy Honzy Barboříka

Marketér a tvůrce webů Jan Barbořík se před koncem roku v článku podělil o fuckupy, kterými si v rámci podnikání na volné noze prošel.

Jak sám hned v úvodu píše, při vzpomínání se dostal ke dvěma druhům. Tím prvním byly chyby, které pramenily z nezkušenosti nebo špatného plánování, druhý typ fuckupů pak vyplynul ze špatného výběru spolupracovníků či klientů. V závěru každého případu Honza přidává i ponaučení, které si z konkrétní situace odnesl.

„Vždy, když čtu nějaký příspěvek nebo poslouchám rozhovor o fuckupech, smekám pomyslný klobouk před kuráží zveřejnit i své neúspěchy. Čtu a poslouchám fuckupy rád – ne kvůli škodolibé radosti z cizích problémů, ale jako součást učení se toho, co všechno se může přihodit.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Kde berete klienty?

Jak freelanceři doopravdy přicházejí k novým klientům? To je výborná otázka, na kterou hledá odpověď rychlý průzkum Eliny Jutelyte z mezinárodní Freelance Business Community s podporou řady partnerů včetně nás a Freelancing.eu.

Vyplnění dotazníku nezabere ani 5 minut.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí