Doporučení z první ruky

Mgr. Andrea Grigerová — fontoložka, lektorka, konzultantka a autorka projektu Psychologie fontů®


Zobrazuji č. 1-10 z celkem 12 doporučení

Mgr. Roman Věžník

Díky konzultaci s Andreou Grigerovou jsem si uvědomil, že s fonty je to jako s oblečením. Můžu je vybírat jako konfekční hadry – náhodně a s vědomím, že mi nikdy nesednou jako ulité. Svá slova můžu nasoukat třeba do upnutých šatů, které možná vypadají naoko dobře, ale já se v nich budu cítit nesvůj. Anebo si můžu nechat ušít fontový oblek na míru. Takový, který se bude dobře nosit, zdůrazní mé přednosti a padne do oka jen tomu typu lidí, se kterými chci spolupracovat. A právě takové fonty teď díky Andreji zdobí můj web. Z konzultace jsem si ale odnesl mnohem víc než „jen” nové fonty. Andrea mě svými otázkami, radami a postřehy přiměla zvolat AHA tolikrát, že kdybych zrovna stál v trafice, vykoupil bych celou zásobu stejnojmenného bulvárního plátku.

Mgr. Magdalena Čevelová, MBA

Font, použitý na webu nebo na vizitce, vyjadřuje osobitost, ovlivňuje vnímání a dokresluje celkový dojem. Má moc přitáhnout ty správné klienty a odradit ty ostatní. Dovoluje vyjádřit atributy, jako je důvěra, jednoduchost, péče, něžnost nebo síla. Proto dává smysl věnovat volbě fontu stejnou pozornost jako výběru barev, ilustračních fotografií nebo sloganu. A proto považuji psychologii fontů za velmi užitečný marketingový nástroj.

Mgr. Magdalena Čevelová, MBA
marketingová čarodějnice a byznys mentorka pro podnikatele ve službách

Potřeba změnit fonty přišla přirozeně s celkovou proměnou mého webu. Původní fonty jsem vybírala především stylem „hlavně ať je to jednoduché a dobře čitelné” – ale cítila jsem, že nijak nepodporují moji značku a nevypovídají nic o mně a o mých hodnotách. Od nového fontu jsem chtěla jistou ženskost a jemnost – protože na venek občas působím jako drsňák, ale v jádru jsem něžná ženská duše :) – a zároveň jednoduchost a praktičnost. Pomocí nových fontů a nového webu jsem chtěla zapůsobit jako „sympatický profík”. Člověk, který rozumí své práci, ale i svým klientům a jejich jedinečným potřebám. Ze svého webu mám teď skvělý pocit – přijde mi, že prostřednictvím fontů promlouvám ke svým klientům opravdu já jako Lucie – taková, jaká jsem. Díky tomu za mnou přicházejí ti správní klienti, přesně takoví, se kterými se mi dobře a radostně spolupracuje.

Mgr. Lucie Koubek
copywriterka a konzultantka autentického copywritingu
www.luciekoubek.cz lucie@luciekoubek.cz 775 214 005
Ing. Lucie Václavková, Ph.D.

Andreu sleduji už delší dobu, hltám její články i workshopy, domů jsem si pořídila Fontohrátky, které si užívám s dětmi i přáteli. To mě přivedlo na myšlenku, že i můj web by si zasloužil písmo, které by mi pomohlo navázat lépe kontakt s mými klientkami ještě před tím než se setkáme. Andrea byla úplně neuvěřitelná! Nejenže jsme na konzultaci vybrali fonty, které se mnou ladí, ale navíc mně svými otázkami donutila se zamyslet nad mojí cílovkou, hodnotami a hlavním přínosem pro moje klientky. Ještě mi chvíli bude trvat, než provedu změnu na webu, ale už teď můžu říct, že spolupráce pro mne byla velmi obohacující.

Ing. Lucie Václavková, Ph.D.
kariérová poradkyně a lektorka se zaměřením na rozvoj kariéry a podnikání žen
MgA. Naďa Moyzesová

Před časem jsem absolvovala Andrein jedinečný workshop Fonty v grafice a marketingu. Workshop byl velmi poučný a zábavný zároveň, protože Andrea ví, o čem mluví a umí to podat poutavou formou, která zaujme i grafika, co se v oboru pohybuje už drahně let. Mimoto s nadšením sleduju Andreinu FB skupinu Fontologie, která sdružuje lidi, co propadli psychologii fontů a aktivně se o jejich duši zajímají. Andrea je odborník na svém místě.

MgA. Naďa Moyzesová
grafická designérka a ilustrátorka

Dostala jsem se do bodu, kdy jsem si uvědomovala, že i když se snažím sebevíc, vložit do textu myšlenku, emoci nebo nějakou informaci, kterou chci předat, často bojuji s tím, že mě brzdí jeho vizuální stránka. Dlouho jsem nemohla přijít na to, čím to je, že se mi nedaří text nebo vzhled nějaké stránky dotáhnout do fáze, kdy jsem skutečně spokojená s výsledkem. Až dnes, při konzultaci s Andreou, mi to došlo. Je to fontem. Tak moc na mě jeho sdělení působí, že mě to pak brzdí v další tvorbě. Moc děkuji za konzultaci. Pokaždé žasnu nad tím, kam mě to posune. Nejen ve výběru toho správného fontu pro mě a můj web, ale i v osobní rovině. Ujasnění si hodnot a toho, co skutečně chci a můžu předávat dál.

Rehana Ježková
ze života podnikatelky
www.rehana.cz

S Andreou se znám několik let a vždy mě znovu a znovu překvapuje svou elegancí, profesionalitou, citlivostí a laskavou povahou. Projekt Psychologie fontů mě uchvátil už od počátku a jsem dnes moc ráda za to, že jsem si jej mohla osahat a zažít z různých rovin. Ráda pracuji s koučovacími kartami, ráda sleduju Andreiny sociální sítě, ráda čtu její blog. A tak ve chvíli, kdy jsem se rozhodla změnit prezentaci mé práce online, Andrea byla jasnou volbou pro výběr fontů. Při startu nového webu v roce 2018 jsem si bohužel nevybrala dobře a celý rok jsem cítila, že to není ono. Že fonty neodpovídají mým službám a nepředávají ty informace, které by předávat měly. A tak jsme s Andreou podrobně probraly jak mě, tak mou typickou klientku, vše doplnily mými osobními preferencemi k typům fontů, no a pak už Andrea kouzlila. Za 14 dní mi do mailu přistály dva překrásné fonty, které jsou elegantní a hravé zároveň a já jsem nadmíru spokojená. Mám pocit, že mnohem lépe odrážejí to, co se snažím našimi kurzy zážitkové angličtiny přispět světu. Andreo, díky za profi přístup a doporučuju tě všemi deseti všem tvůrcům webů a grafickým designérům!

Mgr. Nina Hanáková
www.ninaenglish.cz nina@ninaenglish.cz

Jako webdesignérka se setkávám s výběrem fontů velmi často. Vždy jsem k nim přistupovala obezřetně a s respektem, ale spíše tak, abych nevhodným fontem „nepokazila“ celkový design webu. V grafice mám ráda čistotu a minimalismus, takže jsem v 90 % případů skončila u jednoduchých bezpatkových fontů. Ty totiž nikoho neurazí, ale ani nenadchnou… Až díky Andree jsem objevila, jak velký rozdíl může udělat font „na míru“ s designem a celkovou náladou webu.

Ing. Jana Andrésková
www.janaandreskova.cz jana@andreskova.cz 608 606 919

Konzultace od Andrei, kterou jsem absolvovala už v roce 2016, byla doslova nadčasová! Mezi fonty, které pro můj web Andrea vybrala, byl jeden, se kterým jsem si nevěděla rady. Vlastně jsem si ho na svém webu nedokázala ani představit a tak mi na něm jen tak ležel. Musela jsem k němu nejprve vyrůst! Přijmout svou cikánskou část, abych ho uviděla. Jsem přesvědčená, že bez přijetí téhle své části, která je pro mé poslání zásadní, bych si na tento font netroufla nikdy. Dnes (4 roky po konzultaci) je hrdým nadpisovým fontem na mém webu a doslova ho zdobí! Je úžasné, jak se Andrea dokáže napojit na duši člověka, projektu nebo značky a vědět, jaké fonty nám budou slušet!

Eva Pitnerová
www.evapitnerova.cz

Řeknete si, vždyť jde jen o font, obsah je důležitější než design… Souhlasím. Ale současně cítím, že má obsah ladit s formou, že forma nemá sdělení překážet, nemá ho znehodnocovat a má usnadnit, aby sdělení doputovalo k těm, kterým je určeno. A když pracujete na svém vlastním webu a pořád vám to neladí, hodiny zkoušíte různé fonty, co se vám líbí, ale naslepo, úplně zbytečně propalujete svůj drahocenný čas. Když si dáte rande s Andreou, vyřešíte to rychleji, efektivněji a s ohledem na vaši časovou investici taky levněji. Mám po první konzultaci s Andreou a jsem nadšená!!! Ví, zná a jakmile si vás oťuká, střílí do černého. Možná nakonec půjde jen o malé úpravy, ale už teď je jasné, že mým sdělením prospějí ohromně.

Simona Dosedělová
psycholožka a koučka