Odvažte se překročit hranice
Ať už narážíte na hranice státu…
(protože máte web jen v češtině)
… nebo na hranice vlastní představivosti
(protože psaní přece není vaše práce)
… jsem tu pro vás.
Empatie, psychologie a příběh – moje trumfy v dnešním marketingu.
Vaše trumfy, když se mnou spojíte síly.
Dnešní zákazníci už to všechno znají. Mají plné zuby reklam a hnusí se jim texty, které za přečtení nestojí.
Za každým kliknutím očekávají chyták, za každou slevou zradu.
Jsou tak ostražití, že vám neuvěří ani tehdy, když jim chcete fakt pomoct.
Musíte na to jít jinak, musíte je překvapit.
S mými texty to dokážete, protože:
- Znám psychologii přesvědčování a vím, jak zahrát na emoce, o kterých ani nevědí.
- Využívám tu nejstarší techniku – vyprávění příběhu. Díky příběhu pochopí, co jim chcete sdělit, dočtou text do konce a zapamatují si vás.
- Zákazníky vnímám jako lidi, ne jako položky v Google Analytics.
- Snažím se na to vždy jít trochu jinak, i když trendy tvrdí, že takhle se to musí.
Co nabízím:
- Lokalizace do angličtiny – Přeložím vaši misi, hodnoty a celý web do angličtiny, ale nejen to. Přizpůsobím je myšlení cílové skupiny v zahraničí. Pomohu s tvorbou názvu, claimu, sloganu, který bude rezonovat u zahraničního publika. Napíšu pro vás anglické články na blog, PR články nebo e-maily. Opravím a přizpůsobím texty, které vám přeložila umělá inteligence.
- Webcopywriting – Domovská stránka, která vzbudí důvěru a zvědavost. Stránka „o nás“, která vás přiblíží zákazníkům. Popisky produktů a služeb, které se zaměřují na přínosy místo parametrů. Benefity, které ocení právě vaši ideální zákazníci.
- E-mail marketing – Newslettery, které vytvoří z vašich zákazníků věrné fanoušky, i prodejní e-maily, které splní účel. Návrhy na vylepšení mailingové strategie, e-mailové sekvence.
- Obsahový marketing – Články na blog či do magazínů nebo příspěvky na sociální sítě, které vašim zákazníkům něco dají a vzbudí jejich vděčnost.
MÉ HODNOTY A PRINCIPY PSANÍ (CO MĚ ODLIŠUJE)
- Vaši klienti a vy – Copywriting v 21. století se musí zakládat na vztahu a důvěře. Pochopím vaše zákazníky a propojím vás s nimi.
- Vyprávím příběh – Lidé milují příběhy. Nemohou si pomoct, musí číst dál. Všechno lze napsat jako příběh. Někdy stačí tři věty, aby se scénář v hlavě zákazníka rozehrál sám. Pak si představí sebe s produktem v ruce a už se té myšlenky nezbaví. Neexistuje nudný produkt. Sám život je příběhem, co do něj patří, o tom lze vyprávět.
- Zákazník je taky člověk – Snažím se klienty i jejich zákazníky pochopit, pomoct jim. Dobře chápu, že na co bych se nenachytala já, to nebude fungovat ani na zákazníka. Protože je to stejně inteligentní lidská bytost jako já.
- Myslím jinak – Dnešní zákazníci už to všechno znají. Za každým kliknutím očekávají chyták, za každou slevou zradu. Jsou tak ostražití, že vám neuvěří ani tehdy, když jim chcete fakt pomoct. Musíte na to jít jinak, musíte je překvapit. Nástup AI důvěru lidí na internetu rozhodně neposílil, naopak lidé čekají robota či zrádný algoritmus všude. O to víc si cení lidského kontaktu a kreativních netradičních řešení.
- Psychologie a síla archetypů – Branding je o emocích, cílem je vzbudit nevědomé a hluboko ukryté touhy. V naší mysli se skrývají podvědomé vzorce a témata námi rezonují, aniž bychom věděli proč. Slova získají obrovskou moc, když se vyznáte v psychologii přesvědčování.
Vybrané reference:
- Digital Vision – Pro digitální studio píšu různé texty od e-mailů po manuály, podílím se na tvorbě brandu a marketingových projektů pro klienty (např. LEGO, Kia, Vodafone).
- Svorto – Pro tuto českou značku jsem vytvořila hodnoty, misi a příběh značky a sepsala text na stránku „o nás“.
- Happy Sport – S prodejnou a půjčovnou lyží a vodácké výbavy Happy Sport spolupracuji od září 2022. Tvořím pro ně články na blog, e-maily, texty na sociální sítě a další texty. Až budete web prohlížet, raději upozorňuji, že některé texty tvoří jiní copywriteři.
- Bezvazbozi.cz – Obchod s dětským zbožím pod značkou andos je můj srdcový projekt. Klient, který chápe sílu příběhu, jasného hlasu značky a skvěle definovaných hodnot. Píšu pro ně především podrobné produktové popisky dětských elektrických autíček a autentických plyšáků.
- Croud Control (Ford, North Face, Skechers) – Spolupracuji s britskou marketingovou agenturou Croud a lokalizuji texty na sociální sítě především pro automobilku Ford (méně pro značky North Face a Skechers). Texty buď sama převádím do češtiny, nebo kontroluji cizí práci.
- Fotofa – Pro fotografku a kameramanku Zuzanu jsem upravila některé texty na webu, vytvořila kompletní brand voice manuál v češtině i angličtině a nabídkové e-maily. Dále jsem pro klientku vytvořila anglické texty na web, které zapracovává postupně. Můžete si prohlédnout přeložený brand voice manuál.
- Mojelahve.cz – Jako mnoholetá hodnotitelka vína na portálu mojelahve.cz jsem byla šťastná za možnost napsat pro tento skvělý projekt reportáž z otevřených sklepů v Rakvicích.
- Entuzio – Pro srovnávací web jsem tvořila delší články na základě uživatelských recenzí na různá témata.
- Rugmam Tea – Pro indickou značku prémiového čaje jsem vytvořila hodnoty, příběh značky a misi a kompletní texty na web a příspěvky na instagramový profil. Web je právě ve výstavbě, mohu ukázat pouze Instagram.
- The Collector – Pro kanadský historický magazín zaměřený na laické zájemce o historii píšu historické články od září 2022.
MŮJ PŘÍBĚH
Má složitá cesta ke copywritingu vedla přes studium pedagogiky a výuku na základní i vysoké škole. Učitelství mi dalo schopnost udržet si pozornost těch, kdo nechtějí poslouchat. V průběhu doktorského studia historie a akademické kariéry jsem pochopila, že to, co považujeme za samozřejmé, jindy a jinde platilo za zázrak. Chtěla jsem pochopení dějin zprostředkovat všem, nejen vzdělancům na univerzitách, proto jsem založila online školu dějepisu. Začala jsem se vzdělávat v přesvědčovacích technikách a psychologii prodeje a postupem času se stala copywriterkou na plný úvazek.
VZDĚLÁNÍ A CERTIFIKÁTY
Copywriter se musí neustále vzdělávat. Trendy v marketingu se mění a inspirace je jako vůle. Kdo ji neprocvičuje, tomu bude chybět, když bude potřeba. Já stavím na následujícím základu, ale přidávám k němu další a další schůdky na cestě k virtuozitě.
- HubSpot Content Marketing Certfication – kurz obsahového marketingu,
- The Posse Eye Challenge – kurz brandingu se zakladatelkou CopyPosse Alex Cattoni,
- HubSpot certificate Email marketing course,
- HubSpot SEO certificate,
- Stáž pro copywritery s Patrikem Pilousem z webu Žij úspěšně.
COPY SPECIALIZACE
Často pracuji i na jiných tématech, ale právě v těchto odvětvích mohu nabídnout nejvíc zkušeností a vědomostí.
- Lyžování – Lyžuji od tří let, ale až v dospělosti jsem se ponořila do tajů lyžařského sportu hlouběji. Doprovázím manžela na závodech FIS Masters, zkouším různé lyžařské styly a na svahu ožívám. Zkušenosti, nadšení a dovednosti jsem přetavila do psaní. Ráda spolupracuji se všemi značkami, které mají s lyžováním cokoliv společného.
- Sport, outdoor, voda – Sportuji celý život, celé léto trávím venku, na vodě, v přírodě. Vím, jak uvažují lidé jako já, ale umím se vžít i do kůže příležitostných cestovatelů nebo sportovců. Mám na kontě několik vodáckých copy počinů – celou loňskou sezonu jsme s Happy Sportem prodávali paddleboardy a nafukovací kajaky. Ráda spojím síly s každou značkou, která lidem přináší radost z pohybu a z přírody.
- Víno – Svět vína je neskutečně rozmanitý, stále je co objevovat. Zvídavý copywriter má tedy stále o čem psát. O víně jsem psala články, reportáže z akcí, aktivně hodnotím vína na Mojelahve.cz a Vivino.
- Domácí a jiná zvířata – Vždycky jsem měla nějaké domácí zvíře. Křečka, kočku, želvu, psa. Dětství jsem strávila ve stáji a pády sice zlomily několik mých kostí, ale ne moji lásku ke zvířatům. Ale také vím, že značky, které prodávají produkty a služby majitelům domácích zvířat, se musí přizpůsobit svým ideálním zákazníkům.
MŮJ PŘÍBĚH
Má složitá cesta ke copywritingu vedla přes studium pedagogiky a výuku na základní i vysoké škole. Učitelství mi dalo schopnost udržet si pozornost těch, kdo nechtějí poslouchat. V průběhu doktorandského studia historie a akademické kariéry jsem pochopila, že to, co považujeme za samozřejmé, jindy a jinde platilo za zázrak. Chtěla jsem pochopení dějin zprostředkovat všem, nejen vzdělancům na univerzitách, proto jsem založila online školu dějepisu. Začala jsem se vzdělávat v přesvědčovacích technikách a psychologii prodeje a postupem času se stala copywriterkou na plný úvazek.
JAK PROBÍHÁ SPOLUPRÁCE + CENÍK
- Do emailu nebo do telefonu mi stručně popište svůj projekt.
- Zašlu vám odkaz k rezervaci času pro bezplatný online hovor (do 30 min).
- Vytvořím nabídku s cenou, která obsahuje veškeré podmínky.
- Pracuji podle zadání.
- Případné dotazy radši řeším telefonicky nebo na online schůzce než písemně.
- Po odevzdání textu si domluvíme hovor, kde mi předáte zpětnou vazbu.
- Na jejím základě texty opravím.
Nabídky naceňuji individuálně podle své hodinové sazby 700 Kč.
Příklady cenotvorby:
- Texty na web – 8000–20 000 Kč (dle rozsahu a kvality podkladů).
- Vytvoření hlasu značky podle zadání – od 2500 do 7000 Kč.
- E-mail marketing a texty na sociální sítě naceňuji podle rozsahu spolupráce. Jeden e-mail vás vyjde od 800 do 1200 Kč. První vždy stojí víc, protože musíme vytvořit strategii a poznat cílového zákazníka.
- Ceny za jednotlivé články se pohybují mezi 800–1900 Kč.
- Lokalizace webu z češtiny do angličtiny nebo z angličtiny do češtiny podle rozsahu od 5000 do 20 000 Kč.
- Lokalizace a korektura automaticky přeložených textů (dle rozsahu): 2000–8000 Kč.
- Popisky produktů: 700 Kč / hodina. První popisek zabere od 2 do 3 hodin. Když je vše vyjasněno, tak od 15 minut do 2 hodin podle rozsahu a kvality poskytnutých podkladů.
- Dlouhodobá spolupráce je vždy výhodnější, protože první položka vyžaduje studium tématu, průzkum trhu, několik vyjasňujících hovorů a vytvoření strategie či komunikačního tónu.