Mgr. Barbora Jiřincová, Ph.D.

bilingvní copywriterka a vypravěčka, lokalizátorka webů do angličtiny

Odvažte se překročit hranice

Ať už narážíte na hranice státu…

(protože máte web jen v češtině)

… nebo na hranice vlastní představivosti

(protože psaní přece není vaše práce)

… jsem tu pro vás.

✔️ Empatie, psychologie a příběh – moje trumfy v dnešním marketingu.

Vaše trumfy, když se mnou spojíte síly.

Dnešní zákazníci už to všechno znají. Mají plné zuby reklam a hnusí se jim texty, které za přečtení nestojí.

Za každým kliknutím očekávají chyták, za každou slevou zradu.

Jsou tak ostražití, že vám neuvěří ani tehdy, když jim chcete fakt pomoct.

Musíte na to jít jinak, musíte je překvapit.

S mými texty to dokážete, protože:

  • znám psychologii přesvědčování a vím, jak zahrát na emoce, o kterých ani nevědí,
  • využívám tu nejstarší techniku – vyprávění příběhu; díky příběhu pochopí, co jim chcete sdělit, dočtou text do konce a zapamatují si vás,
  • zákazníky vnímám jako lidi, ne jako položky v Google Analytics,
  • snažím se na to vždy jít trochu jinak, i když trendy tvrdí, že takhle se to musí.

Co nabízím:

  • Webcopywriting – Domovská stránka, která vzbudí důvěru a zvědavost. Stránka „o nás,” která vás přiblíží zákazníkům. Popisky produktů a služeb, které se zaměřují na přínosy místo parametrů. Benefity, které ocení právě vaši ideální zákazníci.
  • Lokalizace do angličtiny – Přeložím vaši misi, hodnoty a celý web do angličtiny, ale nejen to. Přizpůsobím je myšlení cílové skupiny v zahraničí. Pomohu s tvorbou názvu, claimu, sloganu, který bude rezonovat u zahraničního publika. Napíšu pro vás anglické články na blog, PR články nebo e-maily. Opravím a přizpůsobím texty, které vám přeložila umělá inteligence.
  • Email marketing – Newslettery, které vytvoří z vašich zákazníků věrné fanoušky, i prodejní emaily, které splní účel. Návrhy na vylepšení mailingové strategie, e-mailové sekvence.
  • Obsahový marketing – Články na blog či do magazínů nebo příspěvky na sociální sítě, které vašim zákazníkům něco dají a vzbudí jejich vděčnost.
  • Branding – Pomohu vám ujasnit si kdo jste a o čem je váš projekt i tehdy, pokud chcete jen napsat texty. Nejen psaní potom půjde líp. Podívejte se na můj brand voice manuál. Pokud chcete samotný branding bez dalších textů, dodám vám ho buď ve formě podobného brand voice manuálu nebo ve zjednodušeném dokumentu podle vašich představ.

PROČ EXPANZE DO ZAHRANIČÍ SE MNOU:

  • 3 roky praxe tvorby textů v angličtině
  • Mgr titul z anglického jazyka a literatury
  • Spokojení klienti z 6 různých zemí (Velká Británie, Indie, USA, Německo, Francie, Kanada)

MÉ HODNOTY A PRINCIPY PSANÍ (CO MĚ ODLIŠUJE)

  • Vaši klienti a vy – Copywriting v 21. století se musí zakládat na vztahu a důvěře. Pochopím vaše zákazníky a propojím vás s nimi.
  • Vyprávím příběh – Lidé milují příběhy. Nemohou si pomoct, musí číst dál. Všechno lze napsat jako příběh. Někdy stačí tři věty, aby se scénář v hlavě zákazníka rozehrál sám. Pak si představí sebe s produktem v ruce a už se té myšlenky nezbaví. Neexistuje nudný produkt. Sám život je příběhem, co do něj patří, o tom lze vyprávět.
  • Zákazník je taky člověk – Snažím se klienty i jejich zákazníky pochopit, pomoct jim. Dobře chápu, že na co bych se nenachytala já, to nebude fungovat ani na zákazníka. Protože je to stejně inteligentní lidská bytost, jako já.
  • Myslím jinak – Dnešní zákazníci už to všechno znají. Za každým kliknutím očekávají chyták, za každou slevou zradu. Jsou tak ostražití, že vám neuvěří ani tehdy, když jim chcete fakt pomoct. Musíte na to jít jinak, musíte je překvapit. Nástup AI důvěru lidí na internetu rozhodně neposílil, naopak lidé čekají robota či zrádný algoritmus všude. O to víc si cení lidského kontaktu a kreativních netradičních řešení.
  • Psychologie a síla archetypů – Branding je o emocích, cílem je vzbudit nevědomé a hluboko ukryté touhy. V naší mysli se skrývají podvědomé vzorce a témata námi rezonují, aniž bychom věděli proč. Slova získají obrovskou moc, když se vyznáte v psychologii přesvědčování.

Moje mise

Moje mise je udělat ze stoky internetu zase čistou řeku. Vybrat z ní nánosy manipulace a předvídatelných triků. Zaplnit ji barevnými oblázky skutečných příběhů, dodat jí třpyt empatie, sledovat občas vyskočit zlatou rybku, která vyvolá úsměv, protože je nová a neokoukaná.

Proto protkávám své texty příběhy a symboly starými jako lidstvo samo a díky superschopnosti psychologie přesvědčování je zaměřuji přesně na cíl.

Chci vytvořit svět, kde lidé věří tomu, co čtou. Svět, kde reklama neotravuje, ale pomáhá zákazníkům najít přesně to, co potřebují a po čem touží.

COPY SPECIALIZACE

Často pracuji i na jiných tématech, ale právě v těchto odvětvích mohu nabídnout nejvíc zkušeností a vědomostí.

  • Lyžování – Lyžuji od tří let, ale až v dospělosti jsem se ponořila do tajů lyžařského sportu hlouběji. Doprovázím manžela na závodech FIS Masters, zkouším různé lyžařské styly a na svahu ožívám. Zkušenosti, nadšení a dovednosti jsem přetavila do psaní. Ráda spolupracuji se všemi značkami, které mají s lyžováním cokoliv společného. Podívejte se na mé lyžařské portfolio.
  • Sport, outdoor, voda – Sportuji celý život, celé léto trávím venku, na vodě, v přírodě. Vím, jak uvažují lidé jako já, ale umím se vžít i do kůže příležitostných cestovatelů nebo sportovců. Mám na kontě několik vodáckých copy počinů – celou loňskou sezonu jsme s Happy Sportem prodávali paddleboardy a nafukovací kajaky. Ráda spojím síly s každou značkou, která lidem přináší radost z pohybu a z přírody.
  • Víno – Svět vína je neskutečně rozmanitý, stále je co objevovat. Zvídavý copywriter má tedy stále o čem psát. O víně jsem psala články, reportáže z akcí, aktivně hodnotím vína na Mojelahve.cz a Vivino.
  • Domácí a jiná zvířata – Vždycky jsem měla nějaké domácí zvíře. Křečka, kočku, želvu, psa. Dětství jsem strávila ve stáji a pády sice zlomily několik mých kostí, ale ne moji lásku ke zvířatům. Ale také vím, že značky, které prodávají produkty a služby majitelům domácích zvířat, se musí přizpůsobit svým ideálním zákazníkům.

MŮJ PŘÍBĚH

Má složitá cesta ke copywritingu vedla přes studium pedagogiky a výuku na základní i vysoké škole. Učitelství mi dalo schopnost udržet si pozornost těch, kdo nechtějí poslouchat. V průběhu doktorandského studia historie a akademické kariéry jsem pochopila, že to, co považujeme za samozřejmé, jindy a jinde platilo za zázrak. Chtěla jsem pochopení dějin zprostředkovat všem, nejen vzdělancům na univerzitách, proto jsem založila online školu dějepisu. Začala jsem se vzdělávat v přesvědčovacích technikách a psychologii prodeje a postupem času se stala copywriterkou na plný úvazek.

VZDĚLÁNÍ A CERTIFIKÁTY

Copywriter se musí neustále vzdělávat. Trendy v marketingu se mění a inspirace je jako vůle. Kdo ji neprocvičuje, tomu bude chybět, když bude potřeba. Já stavím na následujícím základu, ale přidávám k němu další a další schůdky na cestě k virtuozitě.

  • HubSpot Content Marketing Certfication – kurz obsahového marketingu
  • The Posse Eye Challenge – kurz branding se zakladatelkou CopyPosse Alex Cattoni
  • HubSpot certificate Email marketing course
  • HubSpot SEO certificate
  • Stáž pro copywritery s Patrikem Pilousem z webu Žij úspěšně

JAK PROBÍHÁ SPOLUPRÁCE + CENÍK

  1. Do emailu nebo do telefonu mi stručně popište svůj projekt.
  2. Zašlu vám odkaz k rezervaci času pro bezplatný online hovor (do 30 min).
  3. Vytvořím nabídku s cenou, která obsahuje veškeré podmínky.
  4. Pracuji podle zadání.
  5. Případné dotazy radši řeším telefonicky nebo na online schůzce než písemně.
  6. Po odevzdání textu si domluvíme hovor, kde mi předáte zpětnou vazbu.
  7. Na jejím základě texty opravím.

Nabídky naceňuji individuálně podle své hodinové sazby 800 Kč.

Příklady cenotvorby:

  • Texty na web – 4000 – 40 000 Kč (dle rozsahu a kvality podkladů).
  • Vytvoření hlasu značky podle zadání – od 2500 do 7000 Kč.
  • Email marketing a texty na sociální sítě naceňuji podle rozsahu spolupráce. Jeden e-mail vás vyjde od 800 do 1200 Kč. První vždy stojí víc, protože musíme vytvořit strategii a poznat cílového zákazníka.
  • Ceny za jednotlivé články se pohybují mezi 1000–1900 Kč.
  • Lokalizace webu z češtiny do angličtiny nebo z angličtiny do češtiny podle rozsahu od 5000 do 40 000 Kč.
  • Popisky produktů: 800 Kč/ hodina. První popisek zabere od 2 do 3 hodin. Když je vše vyjasněno, tak od 15 minut do 2 hodin podle rozsahu a kvality poskytnutých podkladů.
  • Dlouhodobá spolupráce je vždy výhodnější, protože první položka vyžaduje studium tématu, průzkum trhu, několik vyjasňujících hovorů a vytvoření strategie či komunikačního tónu.

NEWSLETTER ZDARMA:

Váháte?

Přihlaste se k odběru mého newsletteru a lépe se poznáme.

Nabízím v něm tipy pro lepší psaní, originální marketing a zkušenosti s expanzí do zahraničí.

E-maily posílám přibližně 1× měsíčně.

Vybrané reference:

  • Svorto – Pro tuto českou značku jsem vytvořila hodnoty, misi a příběh značky a sepsala text na stránku „o nás“.
  • Happy Sport – S prodejnou a půjčovnou lyží a vodácké výbavy Happy Sport spolupracuji od září 2022. Tvořím pro ně články na blog, emaily, texty na sociální sítě a další texty. Až budete web prohlížet, raději upozorňuji, že některé texty tvoří jiní copywriteři.
  • Bezvazbozi.cz – Obchod s dětským zbožím pod značkou andos je můj srdcový projekt. Klient, který chápe sílu příběhu, jasného hlasu značky a skvěle definovaných hodnot. Píšu pro ně především podrobné produktové popisky dětských elektrických autíček a autentických plyšáků.
  • InTempo – Projekt InTempo nabízí služby virtuálních asistentů klientům. Psala jsem pro ně copy na Instagram a upravovala texty na webu.
  • Ford – Spolupracuji s britskou marketingovou agenturou Croud a lokalizuji texty na sociální sítě především pro automobilku Ford. Texty buď sama převádím do češtiny nebo kontroluji cizí práci.
  • Fotofa – Pro fotografku a kameramanku Zuzanu jsem upravila některé texty na webu, vytvořila kompletní brand voice manuál v češtině i angličtině a nabídkové emaily. Dále jsem pro klientku vytvořila anglické texty na web, které zapracovává postupně. Můžete si prohlédnout přeložený brand voice manuál.
  • Kapela AURA – Pro Davida Fajmona z kapely AURA jsem vytvořila nabídkové emaily.
  • Bewinner – Pro kurz osobního rozvoje pro školní děti jsem vytvořila kompletní webové stránky.
  • Mojelahve.cz – Jako mnoholetá hodnotitelka vína na portálu mojelahve.cz jsem byla šťastná za možnost napsat pro tento skvělý projekt reportáž z otevřených sklepů v Rakvicích.
  • Entuzio – Pro srovnávací web jsem tvořila delší články na základě uživatelských recenzí na různá témata.
  • Rugmam Tea – Pro indickou značku prémiového čaje jsem vytvořila hodnoty, příběh značky a misi a kompletní texty na web a příspěvky na instagramový profil. Web je právě ve výstavbě, mohu ukázat pouze Instagram.
  • The Collector – Pro kanadský historický magazín zaměřený na laické zájemce o historii píšu historické články od září 2022.
  • MOjerky – Pro MOjerky jsem napsala několik SEO článků na firemní blog.
  • Pochopte dějiny – Můj vlastní online projekt, který si klade za cíl rozšířit dějepisné vzdělání ve společnosti.
Mgr. Barbora Jiřincová, Ph.D.
Logo či doplňková grafika

Kontakty

Mgr. Barbora Jiřincová, Ph.D.
Nad Krocínkou 284/53
Praha 9
190 00

Doporučení
z první ruky

Na e-shopu Bezvazboží.cz se specializujeme na dětská elektrická vozítka. Texty jsme si psali celé roky sami, ale nyní jsme se dostali do bodu, kdy jsme usoudili, že se potřebujeme více věnovat rozvoji firmy a méně psaní textů. Měli jsme z toho obavy, protože s copywriterem jsme dosud neměli žádné zkušenosti. Na textech jsme si dávali záležet a měli jsme jasnou představu o tom, co a jak bychom v nich měli komunikovat. Udělali jsme si proto výběrko, ze kterého nám Barbora vyšla jako vhodná adeptka k posílení našeho týmu. Bylo to moudré rozhodnutí. Máme za sebou několik relativně dlouhých a troufnu si říct i náročných produktových popisů, ve kterých se často rozebírají i technické parametry typu volty, watty, ampérhodiny apod. Od prvního popisu jsem nicméně tušil, že tohle bude fungovat. Líbí se mi, že Barbora okamžitě pochopila naše požadavky a stejně tak i pocity naší cílové skupiny. Dokázala najet přesně na tón našeho e-shopu. Oceňuji, že popisy zpracovává systematicky - nejprve se zamyslíme nad tím, komu je produkt určený, a tomu je pak uzpůsobena komunikace, případně důraz na klíčové benefity produktu. Přáli jsme si, aby zákazník, který čte naše popisy, si dokázal živě představit sám sebe v konkrétních situacích, při kterých náš produkt používá. K tomu musí mít v sobě copywriter jistou dávku empatie, protože člověk se musí do čtenáře vžít. Barbora tohle v popisech zvládá na jedničku. Při psaní těchto řádků si jen říkám, že snad toto doporučení nezpůsobí příliš velký nával dalších zájemců o spolupráci s Barborou. Ne, že bych to Barboře nepřál. Spíš by se nám hodilo, aby jí zbývalo co nejvíce času pro nás (sranda :).

Ing. Ota Andörfer

Marketing Manager pro e-shop Bezvazboží.cz