Fuckupy Honzy Barboříka

5. ledna

Marketér a tvůrce webů Jan Barbořík se před koncem roku v článku podělil o fuckupy, kterými si v rámci podnikání na volné noze prošel.

Jak sám hned v úvodu píše, při vzpomínání se dostal ke dvěma druhům. Tím prvním byly chyby, které pramenily z nezkušenosti nebo špatného plánování, druhý typ fuckupů pak vyplynul ze špatného výběru spolupracovníků či klientů. V závěru každého případu Honza přidává i ponaučení, které si z konkrétní situace odnesl.

„Vždy, když čtu nějaký příspěvek nebo poslouchám rozhovor o fuckupech, smekám pomyslný klobouk před kuráží zveřejnit i své neúspěchy. Čtu a poslouchám fuckupy rád – ne kvůli škodolibé radosti z cizích problémů, ale jako součást učení se toho, co všechno se může přihodit.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter)

Podobné novinky

Vliv Temu na podnikatele

Server Podnikatel.cz přináší v článku pokračování kauzy online tržiště Temu a jeho vlivu na podnikání mj. některých freelancerů, kterou před pár týdny na svém blogu otevřela naše členka Alice Kavková.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Výběr ze světa #47 z 2024

  • Good client checklist - Why freelancers need one – „Dobrý klient“ může pro každého freelancera znamenat něco jiného. Když si ho definujete a vytvoříte kontrolní checklist, jak navrhuje Austin L Church, může vám to pomoci lépe se rozhodnout, s kým spolupracovat a komu se naopak vyhnout.
  • Každoroční zpráva Freelancing in Europe 2024 od společnosti Malt zkoumá vývoj nezávislé práce po celé Evropě. Na základě průzkumu mezi více než 5 000 freelancery ze šesti zemí přináší komplexní pohled na aktuální trendy, výzvy a příležitosti. Doplňuje je navíc o rozhovory s šéfy vybraných firem a nabízí tak cenné informace jak pro freelancery, tak pro firmy. Tady je několik postřehů z průzkumu:
    • Velké korporace stále více spoléhají na freelancery, přičemž od roku 2022 došlo u volnonožců k 55% nárůstu času věnovaného projektům pro velké firmy.
    • 70 % freelancerů dává přednost udržitelným partnerstvím a zaměřuje se na budování dlouhodobých vztahů s klienty.
    • Naopak mezi hlavní překážky úspěšné spolupráce patří nerealistická očekávání, špatná komunikace a nedostatečné zadání projektů.
  • Independent consultants with Melisa Liberman, podcast Sarah Duran — „Když jsem odešla z korporátu, uvědomila jsem si, jak moc bylo mé sebevědomí spojené s titulem, kanceláří a jménem společnosti. Začít jako freelancer bylo jako začít úplně od začátku, ale zároveň mi to otevřelo spoustu nových příležitostí,“ říká Melisa Liberman, která v podcastu sdílí svou cestu od manažerky k vlastnímu podnikání.
  • 5 steps to get organized for freelancers — Cítíte se zahlceni? Rachel Meltzer připravila praktického průvodce pro lepší organizaci a udržení pořádku; včetně zajímavého tipu, jak využít AI nástroje typu Claude k automatizaci osobního plánování.
  • How to write a cold email that gets the attention of high-paying prospects — Lizzie Davey v článku shrnula účinné strategie pro tzv. cold emaily, které ale mohou být užitečné i pro psaní emailů obecně.
  • Where’s the Best Place to Live as a Freelancer? – Pokud pro sebe hledáte další nomádskou destinaci, web The Freelance Informer sdílí přehled top měst pro digitální nomády, vybraných podle parametrů jako kvalita internetu, životní náklady, přístup ke co-workingům a dalších. Mezi nejzajímavější evropské destinace patří mj. Las Palmas nebo Bukurešť.
Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak na slogany

Naše členka Lenka Paprok, která se na volné noze zabývá profesionální tvorbou názvů a sloganů, přispěla do výborného článku o sloganech od Jany Langerové na serveru Podnikatel.cz. Ta kromě Lenky požádala o vyjádření několik právních expertů na ochranu duševního vlastnictví a v článku rozepsala pět praktických témat:

  1. Konkurenci je třeba sledovat
  2. Slogany chrání autorský zákon i ochranná známka
  3. Na co si tedy dát pozor?
  4. Jak je to s použitím textu písně nebo filmových hlášek?
  5. Příklady problémových sloganů

Lenka je mj. autorkou osvětového článku o tvorbě názvů a sloganů Názvověda, který patří dlouhodobě mezi tři nejčtenější texty na našem blogu.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Kde berete klienty?

Jak freelanceři doopravdy přicházejí k novým klientům? To je výborná otázka, na kterou hledá odpověď rychlý průzkum Eliny Jutelyte z mezinárodní Freelance Business Community s podporou řady partnerů včetně nás a Freelancing.eu.

Vyplnění dotazníku nezabere ani 5 minut.

Znáte svou cílovou skupinu?

Advokátka a naše členka Ilona Černochová se ve své profesi prosadila se zaměřením na realitní právo. V rozhovoru teď mj. popisuje, jak se o specializaci vlastně rozhodovala i jak se jí podniká bez podpory sociálních sítí: „Čím více máte specifikovanou cílovku, tím větší máte šanci své klienty přitáhnout.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí