Fuckupy Honzy Barboříka

5. ledna 2024

Marketér a tvůrce webů Jan Barbořík se před koncem roku v článku podělil o fuckupy, kterými si v rámci podnikání na volné noze prošel.

Jak sám hned v úvodu píše, při vzpomínání se dostal ke dvěma druhům. Tím prvním byly chyby, které pramenily z nezkušenosti nebo špatného plánování, druhý typ fuckupů pak vyplynul ze špatného výběru spolupracovníků či klientů. V závěru každého případu Honza přidává i ponaučení, které si z konkrétní situace odnesl.

„Vždy, když čtu nějaký příspěvek nebo poslouchám rozhovor o fuckupech, smekám pomyslný klobouk před kuráží zveřejnit i své neúspěchy. Čtu a poslouchám fuckupy rád – ne kvůli škodolibé radosti z cizích problémů, ale jako součást učení se toho, co všechno se může přihodit.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter)

Podobné novinky

Výběr ze světa #30 z 2025

  • Building Your Reputation As a Freelancer„Značka je to, co o vás lidé říkají, když nejste v místnosti. Pokud vůbec něco říkají.“ V tomto shrnutí z akce Freelance Forum se Sarah Duran zamýšlí nad tím, jak si freelanceři mohou vybudovat trvalou reputaci – ne okázalým marketingem, ale tím, že dlouhodobě odvádějí kvalitní práci, budují opravdové vztahy a sdílejí svůj jedinečný příběh.
  • PROMPT_. Why I Avoid Using LLMs As a Publisher… — Osobní zpověď nakladatele a nadšence do technologií Tomáše Baránek o AI; od fascinace po zpochybnění, nakolik mohou velké jazykové modely brzdit naše hluboké myšlení a kreativitu.
  • Notes to Myself — 65 inspirativních myšlenek a krátkých aforismů Setha Godina pro každý den vaší podnikatelské cesty.
  • How to Craft a CEO Day And Why You Need One — Růst v podnikání na volné noze není jen o odvádění práce pro klienty, marketingu nebo správě financí. Potřebujete si vytvořit prostor i na plánování, strategii a zamyšlení, píše Sara Gibson a proto navrhuje zařadit do svého kalendáře pravidelný „CEO den“.
  • How to Spot High-Quality Projects on Freelance Marketplaces — Ne každý projekt na platformách jako Fiverr nebo Upwork stojí za váš čas. Jack Nolan upozorňuje na klíčové signály, podle kterých poznáte, že má smysl se do zakázky pustit – například jasné zadání, férový rozpočet a dobrá komunikace. Díky tomu si můžete vybírat projekty, které vám pomohou budovat reputaci, příjem i sebevědomí.
  • The World's Top Beach Spots for Remote Working — Hledáte skvělé místo u pláže, odkud byste mohli v létě pracovat na dálku? Freelance Informer přináší přehled nejlepších destinací podle teploty, bezpečnosti, životních nákladů, rychlosti internetu a dalších kritérií.
Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Video TIP od Elišky

Chcete se zlepšit v práci s videem? Zkušená videoproducentka Eliška Martynková sdílí jednoduché tipy i hlubší postřehy a zamyšlení z praxe ve svém pravidelném newsletteru Video TIP od Elišky — v nedávných vydáních se věnovala např. tomu, co obecně rozhoduje o úspěchu videí nebo jak zajistit nejvyšší kvalitu při nahrávání na YouTube.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak na slogany

Naše členka Lenka Paprok, která se na volné noze zabývá profesionální tvorbou názvů a sloganů, přispěla do výborného článku o sloganech od Jany Langerové na serveru Podnikatel.cz. Ta kromě Lenky požádala o vyjádření několik právních expertů na ochranu duševního vlastnictví a v článku rozepsala pět praktických témat:

  1. Konkurenci je třeba sledovat
  2. Slogany chrání autorský zákon i ochranná známka
  3. Na co si tedy dát pozor?
  4. Jak je to s použitím textu písně nebo filmových hlášek?
  5. Příklady problémových sloganů

Lenka je mj. autorkou osvětového článku o tvorbě názvů a sloganů Názvověda, který patří dlouhodobě mezi tři nejčtenější texty na našem blogu.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Kde berete klienty?

Jak freelanceři doopravdy přicházejí k novým klientům? To je výborná otázka, na kterou hledá odpověď rychlý průzkum Eliny Jutelyte z mezinárodní Freelance Business Community s podporou řady partnerů včetně nás a Freelancing.eu.

Vyplnění dotazníku nezabere ani 5 minut.

Znáte svou cílovou skupinu?

Advokátka a naše členka Ilona Černochová se ve své profesi prosadila se zaměřením na realitní právo. V rozhovoru teď mj. popisuje, jak se o specializaci vlastně rozhodovala i jak se jí podniká bez podpory sociálních sítí: „Čím více máte specifikovanou cílovku, tím větší máte šanci své klienty přitáhnout.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí