Jak se dostat do novin a časopisů

8. února 2021

Jak na to, když chcete svůj příběh nebo téma dostat do novin a časopisů? Doporučení a tipy dává v novém rozhovoru, novinářka a publicistka s 18letou praxí Judita Matyášová.

„Není nic horšího, než hodit návnadu, novinář se chytne a řekne: Tak já bych to potřeboval do zítřejšího vydání, a vy teprve řešíte: Ty jo, měl bych sehnat fotky! Tímhle novináře leda popudíte a odradíte ho od další spolupráce.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn

Podobné novinky

Jak na tvůrčí podnikání

Marketérka a obsahová stratéžka Bára Perglová na svém blogu v posledním roce sdílela řadu článků věnovaných tvůrčímu podnikání — v textech se věnuje mj. tomu, jak vůbec prodávat své produkty, proč tvořit značku nebo jak najít problém, který zákazníci řeší.

„Nebudeme si nic nalhávat. Trh je přesycený a šance, že podnikáte v oboru, ve kterém vám ke spočítání konkurence nebudou stačit prsty na obou rukách, je velká. Ne každý v tomhle podnikatelském boji však uspěje.“

A jestli dáváte přednost audio verzi, některé příspěvky Bára načetla v rámci svého podcastu Ze života značky, kde taky sdílí spoustu dalších, hlavně marketingových postřehů.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Kde berete klienty?

Jak freelanceři doopravdy přicházejí k novým klientům? To je výborná otázka, na kterou hledá odpověď rychlý průzkum Eliny Jutelyte z mezinárodní Freelance Business Community s podporou řady partnerů včetně nás a Freelancing.eu.

Vyplnění dotazníku nezabere ani 5 minut.

O podnikání s Jindrou Fáborským

„Smyslem podnikání je přinášení přidané hodnoty na trh.“ Zakladatel Marketing Festivalu a Digisemestru Jindřich Fáborský mluvil o své podnikatelské cestě v nové epizodě podcastu Z podpalubí, který moderuje Karel Dytrych.

Jindra mj. přiblížil zkušenosti ze svých projektů, stejně jako vize a motivace k tvoření nebo pohled na vývoj školství v rámci marketingu.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

2. série podcastu Remoted

Náš člen, marketér a tvůrce webů Jan Barbořík už přes půl roku vydává svůj podcast Remoted pro začínající podnikatele. Zatímco v první sérii přiblížil vlastní začátky na volné noze, přístup ke sebevzdělávání i některé fuckupy, aktuálně běžící druhou řadu věnuje primárně online marketingu — mluví mj. o tom, proč je výhodné opětovně oslovovat dřívější zákazníky, jaké se nabízí nástroje pro online marketing svépomocí nebo jak udržet aktuálnost a přehlednost webu a dalších komunikačních kanálů

Kompletní přehled epizod najdete na Honzově webu.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Ručně malované cedule

Daniel Plavecký po škole cestoval a konkrétně v Portugalsku ho nadchlo, jak vypadají výlohy a cedule na restauracích, kavárnách, lékárnách a malých rodinných podnicích. Začal se proto zajímat o to, jak jsou namalované, jak komunikují s místem nebo jak odkazují k domu, na kterém byly umístěné. Tato zkušenost ho přivedla k řemeslu písmomalířství — učil se a experimentoval.

Dnes sám pořádá workshopy a v Praze má studio, kde tvoří ručně malované cedule, tabule a vývěsní štíty. Jak vypadala Danova cesta nebo kdo je jeho typický zákazník, popsal nedávno v příjemném rozhovoru pro magazín Doklidu.

„Porovnejte si fotku ulice Milady Horákové z třicátých let s dneškem. Tenkrát si uzenář neřekl, že si ceduli udělá sám. Nesedl si k počítači, aby našel písmo, které se líbí jemu osobně, bez jakékoli znalosti typografie. On to chtěl mít opravdu pořádně a pečlivě udělané, protože věděl, že vývěsní štít je první věc, kterou člověk na ulici vidí. Že jde o první kontakt se zákazníkem. Proto do ní investoval a nechal si ji namalovat od profesionála.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí