Jak si získat klienty

8. srpna 2022

Parný den v Hong Kongu kolem roku 2015. Copywriterka na volné noze Kim Hobson jede pozdě na schůzku s potenciálním klientem. Zakázku nezíská a jak se dozví později, na schůzce prý působila „chladně a arogantně“. Kim právě získala těžce nabytou zkušenost:

Sympatičtí freelanceři získávají klienty a lepší zakázky častěji než, ehm, ti méně sympatičtí.

Tuhle a další drsné pravdy o tom „proč by měli být freelanceři sympatičtí“ napěchovala Kim do praktického článku a zde jsou hlavní body, které v něm podrobně rozvádí:

  • Jak může udělat freelancer dobrý první dojem (small-talk; zalíbení si protistrany; nadšení)
  • Sympatie pramení z plné přítomnosti
  • Buďte super-sympatičtí tím, že necháte klienta mluvit
  • Dodávejte vysokou hodnotu a dbejte na to, aby klient nemusel plýtvat pozorností
  • Freelanceři, kteří vyjadřují uznání a vděk, jsou sympatičtější
  • Je v pohodě být lidský a zranitelný
  • Ať se s vámi neskutečně snadno spolupracuje
  • Sympatičtí freelanceři jsou zapálení pro svou práci
  • Přizpůsobte se energii svého klienta
  • Zůstaňte sympatičtí, i když jednáte s náročnějšími klienty
Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn

Podobné novinky

Budování dobrého jména

Newstream dodatečně vydal na YouTube i Spotify rozhovor s Robertem Vlachem o budování dobrého jména, kde Robert mj. zmiňuje i výhody a rizika osobního brandingu na volné noze. Vzpomíná ale taky na začátky svého podnikání a popisuje, jak došel k myšlence založení portálu pro freelancery.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Marketér s duší grafika

Jan Barbořík v podcastu Hackni byznys popsal, jak přistupuje ke své práci a proč ho baví být „dělníkem“ marketingu. Zavzpomínal ale taky na podnikatelské začátky na volné noze i jak v té době vnímal postupný rozvoj freelancingu v Česku.

„Zpětně mě mrzí, že jsem kolem sebe neměl nikoho, kdo by podnikal. Možná bych se začátkem neotálel tak dlouho, kdybych kolem sebe měl lidi, u kterých bych viděl, jak to funguje a mohl být s nimi v kontaktu.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

#15 Aneta Martinek

Aneta Martinek je autorkou nové knihy Organizační porno a jednou z hlavních tváří vzdělávací platformy #HolkyzMarketingu, která jim doslova roste pod rukama (o 100 % ročně). Jako holka si ale zkusila i práci v call-centru nebo 12hodinové šichty v Tescu na pokladně a dodnes z těchto zkušeností těží. Také miluje knihy a říká o nich: „Pohled na knížky je moje psychohygiena.“

Sledujte na našem podcastu a YouTube:

Identita

Česká televize uvedla minulý týden úvodní epizodu historicky prvního pořadu, který se věnuje českému grafickému designu. Sedmidílná minisérie se jmenuje Identita a jsou v ní mj. zapojení i oboroví profesionálové na volné noze.

Průvodce pořadu Aleš Najbrt diváky postupně seznámí s průkopníky oboru i současnými tvůrci. Přiblíží taky oblast vzdělávání, legendární filmové plakáty nebo design předmětů každodenního užití od bankovek po obaly produktů.

„Identita je pojem propojující svět grafického designu se zbytkem vesmíru, protože všude znamená totéž: soubor prvků, které pomáhají budovat a komunikovat integritu nebo charakter každého subjektu. Ať už se jedná o jednotlivce nebo celý národ, o soukromou galerii nebo nadnárodní společnost. Vizuální identita jednotlivých subjektů pak formuje vizuální identitu prostředí, a to zase ovlivňuje identitu nás všech, kdo v něm žijeme,“ říká v článku spoluautorka projektu Linda Kudrnovská.

Mimochodem, dalším z autorů a odborných poradců je i typograf Filip Blažek, se kterým jsme před pár lety natáčeli rozhovor pro naši sérii Jak podnikají profesionálové.

Identita se vysílá každý čtvrtek na ČT art od 20:15 večer. Zpětně jsou epizody dostupné na webu iVysílání.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Fuckupy Honzy Barboříka

Marketér a tvůrce webů Jan Barbořík se před koncem roku v článku podělil o fuckupy, kterými si v rámci podnikání na volné noze prošel.

Jak sám hned v úvodu píše, při vzpomínání se dostal ke dvěma druhům. Tím prvním byly chyby, které pramenily z nezkušenosti nebo špatného plánování, druhý typ fuckupů pak vyplynul ze špatného výběru spolupracovníků či klientů. V závěru každého případu Honza přidává i ponaučení, které si z konkrétní situace odnesl.

„Vždy, když čtu nějaký příspěvek nebo poslouchám rozhovor o fuckupech, smekám pomyslný klobouk před kuráží zveřejnit i své neúspěchy. Čtu a poslouchám fuckupy rád – ne kvůli škodolibé radosti z cizích problémů, ale jako součást učení se toho, co všechno se může přihodit.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí