Jak vymyslet dobrý název pro svůj projekt, produkt, službu nebo třeba vysněný byznys? Sloganistka Lenka Paprok ve výborném článku pro náš blog přiblížila takový kreativní proces a mj. píše, že tvorba názvu není žádná rutina ani nuda, ale kreativní adrenalinový zážitek.
„Pojmenování či název je naprosto klíčovou součástí každé identity. Ať už jde o člověka, značku, výrobek, komunitu nebo firmu, právě jméno používáme v běžné komunikaci nejčastěji — tedy pokud si daný název vůbec chceme a dokážeme zapamatovat. U těch dobrých to jde samo, u těch špatných vůbec.“
Výborná přednáška videomakera Jiřího Vacka pro studenty VŠEM nazvaná Nepřestávej snít, začni podnikat rekapituluje jeho osobní cestu k podnikání srozumitelnou formou pro mladé lidi:
Jako videomaker na volné noze Jirka spolupracoval se značkami jako Mercedes-Benz či Česká spořitelna. Za svůj krátkometrážní dokument Cruel Beautiful a další krátké filmy získal několik ocenění na mezinárodních filmových festivalech. Pět let studoval a podnikal v Dánsku, kde mj. rozjel úspěšný startup Frushi, kterého si všiml i český Forbes. Dnes buduje vzdělávací platformu FreeMe.
Tady je naše kreativní výzva v rámci Otázek týdne:
Jak by vypadal superhrdina, který by reprezentoval tvou profesi?
Odpovědět můžeš AI obrázkem vč. zadaného promptu, náčrtkem nebo textem v komentářích. Takhle vypadá naše verze.
Zapojte se a podívejte se, co vytvořili kolegové na LinkedIn a na Facebooku (rozklikněte si komentáře).
Anna Monsterance před pár měsíci otevřela vlastní ateliér v centru Prahy na Myslíkově 23. Pro rukodělné tvůrce, drobné výrobce, autory tematických knížek nebo sběratele tam teď nabízí možnost pronajmout si prodejní poličku, případně i celý prostor na pořádání akce nebo ke spolupráci na užitečném projektu.
Pokud máte zájem, můžete se hlásit přes tento dotazník.
Michelle Losekoot sestavila další užitečný přehled — 34 tipů, jak si poradit s tvůrčí krizí; podle doporučení vědců a profesionálních kreativců z celého světa. Tady jsou tři z nich:
Tady je naše kreativní výzva v rámci Otázek týdne:
Jak myslíš, že bude vypadat tvá profese za 50 let?
Odpovědět můžeš AI obrázkem vč. zadaného promptu, náčrtkem nebo textem v komentářích. Takhle vypadá naše verze.
Zapojte se a podívejte se, co vytvořili kolegové na LinkedIn a na Facebooku (rozklikněte si komentáře).
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.