Jak vymyslet dobrý název

12. listopadu 2021

Jak vymyslet dobrý název pro svůj projekt, produkt, službu nebo třeba vysněný byznys? Sloganistka Lenka Paprok ve výborném článku pro náš blog přiblížila takový kreativní proces a mj. píše, že tvorba názvu není žádná rutina ani nuda, ale kreativní adrenalinový zážitek.

„Pojmenování či název je naprosto klíčovou součástí každé identity. Ať už jde o člověka, značku, výrobek, komunitu nebo firmu, právě jméno používáme v běžné komunikaci nejčastěji — tedy pokud si daný název vůbec chceme a dokážeme zapamatovat. U těch dobrých to jde samo, u těch špatných vůbec.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn

Podobné novinky

Vnitřní kritik

Svému vnitřnímu kritikovi, hlasu plnému pochyb, který se objevuje během tvůrčího procesu, čelí mnoho kreativních profesionálů. Tento hlas, jak říká Jessica Abel, často brzdí tvůrce tím, že v nich udržuje pocity nedostatečnosti a strachu, což mj. vede k prokrastinaci a snížení sebedůvěry. Na rozdíl od populárního přístupu, který spočívá v tom, že tohoto vnitřního kritika umlčíte nebo s ním bojujete, Jessica navrhuje, že je lepší zaujmout empatický a chápavější postoj – a spíše než coby nepřítele vnímat vnitřní hlas jako váš ochranný mechanismus.

„Soucit s vnitřním kritikem vám umožní činit rozhodnutí na základě vašich cílů, a ne vašich strachů.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Víc práce ≠ víc peněz

Zkušená tvůrkyně a spisovatelka Jessica Abelová napsala výborný osvětový článek o tom, proč tvůrci sklouzávají k tomu, že přidávají různé „výdělečné“ činnosti, aniž by to vedlo k vyššímu výdělku. Přidává také doporučení, jak přemýšlet o financích v podnikání tak, aby se kreativní člověk vyhrabal ze situace, kdy pracuje stále víc, ale na příjmech to není moc znát:

  1. První otázka, kterou si musíte zodpovědět, zní: Co je pro vás dostatečný příjem?
  2. Ujasněte si své osobní nároky (vedle zvýšení příjmů)
  3. Využijte to, co máte po ruce, abyste si vytvořili způsob práce, který naplní vaše osobní potřeby a zvýší váš příjem
Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Kreativita Reného Nekudy

Náš člen, výborný lektor tvůrčího psaní René Nekuda se stal garantem vzdělávací části pro StartupJobs za kreativitu. Výsledkem je mj. i tento povedený online kurz o kreativitě, do kterého se můžete pustit zdarma.

René v kurzu popisuje přístup k rozvíjení a trénování kreativity, ale např. i to, jak ji nacenit a jaké typy spoluprací se v kreativním průmyslu vyskytují.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Karel Zeman vs. Star Wars

Pokud máte rádi Star Wars a filmy Karla Zemana, tohle video si užijete. Náš člen, AI video maker David Spáčil totiž vytvořil hodně originální a povedenou kombinaci obou světů — AI trailer na Hvězdné války, jak by je natočil slavný český režisér.

„Jedno cca 90sekundové video, jako tyhle Star Wars, zabere řádově vyšší desítky hodin, ale je to rozprostřené po volných chvílích třeba do dvou měsíců. Určitě by to šlo udělat podstatně rychleji, ale já se do toho pokaždé zanořím a každý detail musí být v rámci možností perfektní,“ říká David v krátkém rozhovoru pro Muzeum Karla Zemana.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Herní ilustrátor na volné noze

Tomáš Duchek studoval produktový a průmyslový design, ale nejvíc ho to táhlo k digitální malbě. Dal proto dohromady portfolio, na základě kterého získal první práci v herním studiu Warhorse. Po pár letech se dal na volnou nohu, namaloval sadu karet pro slavnou sběratelskou hru Magic the Gathering a dnes spolupracuje mj. s Disney nebo Star Wars. V rozhovoru na webu ČT Art mluví např. o tom, jak jeho práci ovlivňuje umělá inteligence.

„Myslím, že kdyby před dvaceti lety byly na internetu k dispozici takové tutorialy, jaké jsou na něm dnes, posunul bych se v digitální malbě rychleji. Já se tím musel prokousávat sám, metodou pokus omyl.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí