Marketérka Madla Čevelová se v nedávném článku Co s marketingem, když máte plno? zaměřila na to, jak přistupovat k osobnímu marketingu, když máte zrovna plný kalendář na pár týdnů dopředu — a proč je i v takovém čase důležité nepřestat být vidět. V souvislosti s tím zmiňuje mimo jiné tzv. cyklus Feast or Famine, tedy kolísání mezi zahlcením a nulovou poptávkou, s čímž může pomoct právě to, když se marketingu v podnikání věnujeme průběžně. V příspěvku Madla rozepsala 5 tipů, co můžete dělat:
„Marketing vnímá většina živnostníků a volnonožců jako činnost, kterou dělají proto, aby měli dostatek zákazníků. Takže když tenhle kýžený stav nastane a kalendář je trvale zaplněný minimálně na 14 dní dopředu, oddechnou si a ve svém marketingovém snažení výrazně poleví, nebo ho dokonce ukončí úplně. Přestanou přispívat na sociální sítě, aktualizovat web a platit reklamu. Podle mě se takový přístup jednoduše nevyplatí.“
Jak může čínské online tržiště Temu ovlivňovat podnikání některých freelancerů a malých firem, které volnonožci provozují? Důležité téma teď v článku otevírá naše členka Alice Kavková, spoluzakladatelka rodinného deskovkářství 4 Kavky.
„Temu nám zatlouká hřebíčky do rakve. Nájezdník z východu, který prodává fejky her, jejichž originály tu distribuujeme, agresivní slevovou politikou tak prodražil reklamu, že to zasáhlo i největší hráče v zemi,“ píše v úvodu Alice.
Náš člen, konzultant a lektor produktů Apple Martin Světlík si v centru pražských Holešovic vybavil vlastní zasedací a školící místnost — a rozhodl se o ni podělit s dalšími kolegy.
Jeho Meet Room nabízí dostatek prostoru pro 10 účastníků, rychlou WiFi, klid a funkční techniku včetně velké televize.
Fotky i ceník najdete na webu a s kódem NAVOLNENOZE můžete využít 10% slevu na první pronájem. Členové našeho portálu s aktivní prezentací pak mají slevu 20 %.
Jan Planička dříve pracoval v reklamce. Když se mu ale narodil syn, cítil, že potřebuje změnu. Přestože k tvoření blízko neměl, chtěl dělat něco jiného než pracovat hlavou. Na volné noze se nakonec shodou okolností začal věnovat kůži. Dnes, po několika letech, provozuje úspěšnou dílnu a pod značkou Kožedělník Jan Planička společně s kolegy tvoří opasky, peněženky a další kožené výrobky.
„Když se mi v roce 2018 narodil synek, dal jsem výpověď a řekl jsem si, že chci zkusit jít na volnou nohu. Měl jsem rezervu. Mohl by o to být zájem a do toho jsem ještě fotil reportáže a svatby, takže jsem si říkal, kdy jindy než teď,“ vzpomíná Honza v článku na serveru Podnikatel.cz.
Francouzský kriminální thriller o dvou spisovatelích na volné noze pracujících na dálku z horské chaty ve francouzských Alpách? Přesně to je Anatomie pádu, jeden z nejlepších evropských filmů za poslední dobu, mj. oceněný Zlatou palmou z Cannes.
V Česku je film k vidění na HBO Max či za 80 Kč na webu karlovarského filmového festivalu; trailer viz YouTube:
V rámci pořadu Osudy vyšla na webu Českého rozhlasu před časem velmi pěkná 5dílná podcastová série se světově uznávanou architektkou Evou Jiřičnou. V jednotlivých epizodách postupně popisuje svůj životní příběh — vzpomíná na dětství, na dobu, kdy se profesně postavila na vlastní nohy, i první zakázky, které formovaly její profesní cestu.
„Co na architektuře miluji dodneška snad nejvíc, je spolupráce s těmi, co tu architekturu staví.“
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.