Jde podnikat bez sociálních sítí? Naše členka, marketérka Madla Čevelová se na celý měsíc odpojila od sítí a na svém blogu teď sdílí, co jí tato zkušenost přinesla.
„Důvody, proč jsem se do zkoumání sociálních sítí vůbec pustila, byly dva. Předně jsem si chtěla nějak ověřit, jestli mi sociální sítě reálně přinášejí nějaké klienty. Tím druhým byla moje narůstající frustrace nad klesajícími dosahy zejména prodejních příspěvků a nad vlivem, jaký na mě sociální sítě mají.“
Znáte Manipuláky? Náš člen, copywriter Radek Brázdil tak definuje texty, které nehrají fér. Vytvořil o nich povedenou informační stránku, kde popisuje různé nekalé webové praktiky — a jak s nimi bojovat.
Marketingový veterán Honza Brejcha, který pracoval pro značky jako Coca-Cola, Mars či Lidl, dnes varuje před povrchním přístupem v marketingu. V rozhovoru pro magazín Doklidu tvrdí, že mnoho firem brzdí nedostatek odborných znalostí a přehnané spoléhání na trendy a pocity, místo na data a ověřené principy. Jako propagátor evidence-based marketingu se zaměřuje na vzdělávání, mentoring a kultivaci oboru, aby pomohl firmám dosáhnout udržitelného růstu prostřednictvím racionálního a daty podloženého přístupu.
Jeho hlavní rada pro freelancery zní: „Soustřeďte se na porozumění zákazníkovi. Odpovídá to, co mu nabízíte, jeho potřebám? Řešíte jeho potřebu lépe než konkurence, ale v tom, co je pro něj opravdu důležité? Jak uděláte nákup jednodušší a příjemnější? Co uděláte pro to, aby byla vaše značka nezaměnitelná?“
Co obnáší stát se digitálním tvůrcem? Jak v článku píše šéfredaktor Podnikatel.cz Michael Hovorka, zdaleka to nefunguje tak, že si rychle založíte účet na HeroHero a začnete vydělávat: „Za úspěchem těchto účtů je často tvrdá dřina, předchozí zkušenosti, nativní marketing, a co si budeme vykládat, i osobní kouzlo.“
V úvodu nové série Cesta digitálního tvůrce Michael ukazuje, co je nutné si promyslet ještě předtím, než nahrajete první video nebo založíte účet na sítích. Klíčové je třeba mít už od začátku jasně nastavenou strategii monetizace — bez ní se totiž i populární obsah snadno změní jen v koníček bez reálného výdělku.
Jak by se měli PPC specialisti připravit na budoucnost? A budou vůbec potřeba? Vojta Roček v rozhovoru nabízí svůj kritický pohled na vývoj oboru v době AI — vedle měnících se požadavků na PPC odborníky diskutuje s Markétou Kabátovou taky o rostoucí automatizaci v digitálním marketingu a roli umělé inteligence v optimalizaci reklamních kampaní.
„Mezilidská komunikace bude možná opravdu mnohem větší hodnota než kdy dřív,“ říká Vojta k jedné ze dvou klíčových dovedností, které je dobré rozvíjet. Jako druhou zmiňuje kritické myšlení.
Nejen geniální malíř, ale i mistr byznysu a průkopník reklamy. Forbes prezentuje v novém článku Alfonse Muchu jako schopného podnikatele a tvůrce globální značky, který ovládal marketingové principy.
„Mucha přesně pochopil, že reklama stojí na třech opěrných pilířích. Staví na silné identitě, jež se dá replikovat, na distribuci, která umí škálovat kvalitu, a na narativu, jenž dovede produkt povýšit na životní volbu.“
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.