Finmag vydal v rámci projektu Podnikavé Česko článek Roberta Vlacha o tom, co dělat, aby vás zákazníci nezapírali. Naráží v něm na problém, který se týká mnoha věčně nestíhajících profesionálů:
„Po letech pokusů–omylů (těch hlavně) jsme našli moc šikovného hodinového manžela. Když se mě ale někdo cizí zeptá, jestli bych o nějakém nevěděl, radši mlčím. Proč? Protože je sice schopný a levný, ale zároveň věčně nestíhá. Kdybych ho ještě začal nazdařbůh doporučovat, mohl bych si rovnou začít hledat náhradu. Viděl jsem to mockrát. Když má například firma důležitého dodavatele služeb, který je na volné noze a už jen taktak stíhá, začnou k němu přistupovat jako ke vzácnému zdroji.“
Článek přináší střízlivý, ale zato praktický pohled na to, jak přistupovat ke klientům, aby vás zkrátka nezapřeli a naopak doporučovali, kudy chodí.
„Chtěl jsem vstát z postele, vtom jsem si ale uvědomil, co všechno ten den musím zvládnout, a nedokázal jsem se najednou postavit, nemohl jsem ani zvednout ruku. Tělo mi dávalo najevo, že je něco špatně.“
Náš člen, expert na sociální sítě a e-mail marketing David Artur Fiedler zažil krátce po škole vyhoření — své zkušenosti dnes sdílí mj. v rámci osvětového projektu Nevyhasni, který založil společně s kolegy. Davidovu osobní cestu zachycuje článek na Aktuálně.
Ani letos Jiří Benedikt nevynechal a sdílí svoje kompletní produktivní workflow. V nabitém videu (má přes 5 hodin) popisuje 100+ vychytávek, aplikací a tipů — od pracovních po osobní věci. Jednou z novinek pro tento rok je, že hned v úvodu Jirka ukazuje svých Top5 nástrojů, které používá.
Jaká jsou finanční rizika podnikání a na co dalšího si dát pozor? Dominika Špačková sdílí na YouTube kanále Maminkatelky krátká videa ze svých kurzů, nejen pro ženy a podnikající maminky — najdete v nich mj. doporučení a tipy, jak se vyhnout největším chybám a podnikat s minimálním riskem a respektem k rodině i k sobě.
Všechna videa najdete i na webu Maminkatelky.
Madla Čevelová v článku píše, jak v podnikání neusnout na vavřínech:
„Většina podnikatelů vnímá marketing jako způsob, jak získat nějaké klienty. Takže se mu věnuje zejména na začátku. Ve chvíli, kdy už se ve svém oboru stanete známými, klientů máte dostatek a diář se vám plní na několik týdnů dopředu, jde propagace stranou. Ale dává to takhle smysl?“
Copywriterka Lída Maršálková si cestu k psaní našla poměrně brzy: „Jako dítě jsem víc času trávila u babiččina psacího stroje než na hřišti. Jakmile vzniklo nové dílo, rodina musela povinně nastoupit a poslechnout si, co jsem napsala.“ I přes tuto zálibu nakonec vystudovala jiný obor, nastoupila do korporace a textům se věnovala spíše po večerech. Jenže pak dostala padáka a jak sama říká, bylo to na jednu stranu vysvobození: „Šéfová byla ďábel a já chodila do kanceláře s úzkostmi. Tehdy opovržlivě prohlásila, že člověk jako já může dělat jen něco kreativního. Vzala jsem to jako výzvu.“
Brzy na to Lída nastoupila jako junior copywriter v Zootu, kde „sekala produktové popisky jako Baťa cvičky.“ A od té doby se do oboru ponořila naplno. Dnes už má coby copywriterka a obsahový stratég na volné noze za sebou přes 300 článků, 6500 produktových popisků, 50 newsletterů a klienty jako Bonami, Mall, Florea nebo Notino. „Baví mě ten přímý kontakt s klienty, kdy mezi námi nestojí můj šéf nebo projekťák. Věřím, že se to pozitivně promítá do mých textů,“ říká Lída a přidává na závěr tři doporučení pro začínající kolegy:
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.