Jak neusnout na vavřínech

9. listopadu 2020

Madla Čevelová v článku píše, jak v podnikání neusnout na vavřínech:

„Většina podnikatelů vnímá marketing jako způsob, jak získat nějaké klienty. Takže se mu věnuje zejména na začátku. Ve chvíli, kdy už se ve svém oboru stanete známými, klientů máte dostatek a diář se vám plní na několik týdnů dopředu, jde propagace stranou. Ale dává to takhle smysl?“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn

Podobné novinky

Google NotebookLM

Píšete, tvoříte, pracujete hlavou?

Pak by vás mohl zajímat AI nástroj Google NotebookLM, který je nově dostupný i v Česku a ostatních zemích EU.

NotebookLM usnadňuje psaní a rozvíjení vlastních nápadů nad zdroji, které sami do nástroje nahrajete a necháte schroustat AI modelem Google Gemini 1.5 Pro. NotebookLM vám pomůže s rešeršováním, psaním i redigováním obsahu a vaše data přitom zůstávají soukromá.

Na vývoji nástroje se mj. podílí autor řady populárně-vědeckých bestsellerů Steven Johnson. Jiný uznávaný expert na organizaci poznámek a autor knihy Pořiďte si druhý mozek, Tiago Forte, o NotebookLM říká, že je to „nejlepší software kdy vytvořený pro využití AI v kreativní práci.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Jak pracovat efektivně

„Vyhoření mě donutilo zpomalit,“ říká v podcastu Tomáš Vachuda, logotvůrce a autor nedávno vydané knihy Časotvorba o hospodaření s časem. V rozhovoru s fyziokoučkou Pavlou Modrou sdílí praktické tipy pro zvýšení produktivity, mluví o vlivu jídla a zdraví, ale třeba taky o naší komunitě Na volné noze.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Aby vás zákazníci nezapírali

Finmag vydal v rámci projektu Podnikavé Česko článek Roberta Vlacha o tom, co dělat, aby vás zákazníci nezapírali. Naráží v něm na problém, který se týká mnoha věčně nestíhajících profesionálů:

„Po letech pokusů–omylů (těch hlavně) jsme našli moc šikovného hodinového manžela. Když se mě ale někdo cizí zeptá, jestli bych o nějakém nevěděl, radši mlčím. Proč? Protože je sice schopný a levný, ale zároveň věčně nestíhá. Kdybych ho ještě začal nazdařbůh doporučovat, mohl bych si rovnou začít hledat náhradu. Viděl jsem to mockrát. Když má například firma důležitého dodavatele služeb, který je na volné noze a už jen taktak stíhá, začnou k němu přistupovat jako ke vzácnému zdroji.“

Článek přináší střízlivý, ale zato praktický pohled na to, jak přistupovat ke klientům, aby vás zkrátka nezapřeli a naopak doporučovali, kudy chodí.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Podnikání nejenom pro maminky

Jaká jsou finanční rizika podnikání a na co dalšího si dát pozor? Dominika Špačková sdílí na YouTube kanále Maminkatelky krátká videa ze svých kurzů, nejen pro ženy a podnikající maminky — najdete v nich mj. doporučení a tipy, jak se vyhnout největším chybám a podnikat s minimálním riskem a respektem k rodině i k sobě.

Všechna videa najdete i na webu Maminkatelky.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Tři tipy pro začínající copywritery

Copywriterka Lída Maršálková si cestu k psaní našla poměrně brzy: „Jako dítě jsem víc času trávila u babiččina psacího stroje než na hřišti. Jakmile vzniklo nové dílo, rodina musela povinně nastoupit a poslechnout si, co jsem napsala.“ I přes tuto zálibu nakonec vystudovala jiný obor, nastoupila do korporace a textům se věnovala spíše po večerech. Jenže pak dostala padáka a jak sama říká, bylo to na jednu stranu vysvobození: „Šéfová byla ďábel a já chodila do kanceláře s úzkostmi. Tehdy opovržlivě prohlásila, že člověk jako já může dělat jen něco kreativního. Vzala jsem to jako výzvu.“

Brzy na to Lída nastoupila jako junior copywriter v Zootu, kde „sekala produktové popisky jako Baťa cvičky.“ A od té doby se do oboru ponořila naplno. Dnes už má coby copywriterka a obsahový stratég na volné noze za sebou přes 300 článků, 6500 produktových popisků, 50 newsletterů a klienty jako Bonami, Mall, Florea nebo Notino. „Baví mě ten přímý kontakt s klienty, kdy mezi námi nestojí můj šéf nebo projekťák. Věřím, že se to pozitivně promítá do mých textů,“ říká Lída a přidává na závěr tři doporučení pro začínající kolegy:

  1. Vzdělávejte se: Než se pustíte do své první zakázky, začněte vzděláváním. Čtěte a poslouchejte, navštivte alespoň jeden kurz nebo workshop, ať chybějící praxi doženete alespoň znalostmi.
  2. Neberte to na lehkou váhu: Spousta začínajících copywriterů přistupuje ke copywritingu lehkovážně. Myslí si, že stačí umět líbivě psát. Nebyla jsem jiná, což se mi párkrát vymstilo. Pokud se chcete vyhnout profesnímu faux pas a nezkazit si pověst hned na začátku, začněte právě výše zmíněným vzděláváním.
  3. Buďte zvídaví: Klienti ocení, že se o ně opravdu zajímáte. Vaše budoucí já vám navíc poděkuje, protože pro něj získáte vydatnou dávku podkladů. Čím více toho na začátku víte, tím snazší psaní bude. Máte-li nedostatek informací, vaříte z vody, psaní potrvá déle a s výsledkem nejspíš ani nebudete spokojení.
Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí