Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Američané často viní z rozšiřujících se příjmových nůžek volný trh, ale skutečnost je taková, že tamní trh práce je přeregulovaný. Celých 22 % Američanů (včetně baristů, manikérů či floristů) musí získat licenci, jen aby mohli dělat svou práci. Přitom ještě v 50. letech to bylo pouhých 5 %. Více v tomto článku.
Pavel Fuksa byl několikrát ve výběru nejlepších grafických designérů a ilustrátorů na světě a jeho příklad hezky ukazuje, k jakým zakázkám se může špičkový profesionál dostat. Má výrazný autorský rukopis, vedl kreativní týmy a jako freelancer tvořil třeba pro Facebook, Wikipedii nebo prezidentskou kampaň Baracka Obamy. A to je přitom jen drobný výčet. O jeho práci teď píše Forbes Česko.
„Na volné noze máte velmi rychlý náběh na to, abyste se z toho zbláznili. Říkáte si, že musíte rychle teď všechno vzít, protože příští měsíc nic dalšího nebude, zatímco v agentuře je o vás postaráno ze všech stran. Proto se plno kreativců v agentuře zakope, protože je nic nenutí bojovat o přežití,“ směje se.
Miloš Čermák v tomto článku o zavádění procesů: Chvála checklistů aneb Proč velké věci dokážeme, jen když máme pořádek v těch malých.
P.S. Hledáte-li něco na procesy, zkuste Procesoid.
Základem úspěšného projektu je kvalitní zadání a rolí profesionála je pokládat ty správné otázky a vést klienta tam, kam potřebuje, píše v obsáhlém článku Logotvůrce Tomáš Vachuda.
„Pravidelně se setkávám s názorem, že pokud projekt nevyjde, je to chyba klienta: klient váš design nepochopil, klient nemá vkus, anebo jen nechápe, co je pro něj dobré. Existují lidé, kteří nejsou spokojení s ničím, ale těch je velmi málo a často je poznáte už podle stylu komunikace. Ve všech ostatních případech to ale bohužel je, nic ve zlém, vaše vina.“
Kvalita se prodává sama a nic dalšího není potřeba dělat. Platí to v podnikání? Madla Čevelová rozebírá toto přesvědčení v dalším dílu své video série Marketingové bludy.
Přejeme příjemný poslech na YouTube:
Krásný příklad procesního myšlení u výuky jazyků: Kamila Linková si vytvořila jednoduché procesy pro svou potřebu v Google tabulkách a teď o nich napsala celý článek.
Světy zaměstnanců a volnonožců se rapidně přibližují. Podle průzkumu Deloitte Millennial Survey preferuje 70 % mileniálů ve vyspělých ekonomikách jistotu stálého zaměstnaneckého příjmu, ovšem ideálně s flexibilitou freelancerů, možností pracovat odkudkoli a vybírat si projekty. Průzkum také naznačuje, že počet společností, které takové podmínky nabízí, prudce roste.
Pilujte své řemeslo, sbírejte zkušenosti a nenechte se odradit. Múza mě i vás zkouší nepřetržitě. Autor skvělé Války umění Steven Pressfield popsal na blogu svou pracovní mantru a jednu z nejdůležitějších rad, kterou v kariéře dostal.
Jedno z nejsrozumitelnějších srovnání různých freelance statistik v jediném článku.
Jestli v podnikání používáte logo jako součást své značky a chcete, aby bylo skutečně vaše, musíte pro to něco udělat, píše Jindra Šulcová. Práva k němu totiž pravděpodobně patří někomu jinému.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.