Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Pavel Fuksa byl několikrát ve výběru nejlepších grafických designérů a ilustrátorů na světě a jeho příklad hezky ukazuje, k jakým zakázkám se může špičkový profesionál dostat. Má výrazný autorský rukopis, vedl kreativní týmy a jako freelancer tvořil třeba pro Facebook, Wikipedii nebo prezidentskou kampaň Baracka Obamy. A to je přitom jen drobný výčet. O jeho práci teď píše Forbes Česko.
„Na volné noze máte velmi rychlý náběh na to, abyste se z toho zbláznili. Říkáte si, že musíte rychle teď všechno vzít, protože příští měsíc nic dalšího nebude, zatímco v agentuře je o vás postaráno ze všech stran. Proto se plno kreativců v agentuře zakope, protože je nic nenutí bojovat o přežití,“ směje se.
Miloš Čermák v tomto článku o zavádění procesů: Chvála checklistů aneb Proč velké věci dokážeme, jen když máme pořádek v těch malých.
P.S. Hledáte-li něco na procesy, zkuste Procesoid.
Základem úspěšného projektu je kvalitní zadání a rolí profesionála je pokládat ty správné otázky a vést klienta tam, kam potřebuje, píše v obsáhlém článku Logotvůrce Tomáš Vachuda.
„Pravidelně se setkávám s názorem, že pokud projekt nevyjde, je to chyba klienta: klient váš design nepochopil, klient nemá vkus, anebo jen nechápe, co je pro něj dobré. Existují lidé, kteří nejsou spokojení s ničím, ale těch je velmi málo a často je poznáte už podle stylu komunikace. Ve všech ostatních případech to ale bohužel je, nic ve zlém, vaše vina.“
Kvalita se prodává sama a nic dalšího není potřeba dělat. Platí to v podnikání? Madla Čevelová rozebírá toto přesvědčení v dalším dílu své video série Marketingové bludy.
Přejeme příjemný poslech na YouTube:
Krásný příklad procesního myšlení u výuky jazyků: Kamila Linková si vytvořila jednoduché procesy pro svou potřebu v Google tabulkách a teď o nich napsala celý článek.
Světy zaměstnanců a volnonožců se rapidně přibližují. Podle průzkumu Deloitte Millennial Survey preferuje 70 % mileniálů ve vyspělých ekonomikách jistotu stálého zaměstnaneckého příjmu, ovšem ideálně s flexibilitou freelancerů, možností pracovat odkudkoli a vybírat si projekty. Průzkum také naznačuje, že počet společností, které takové podmínky nabízí, prudce roste.
Pilujte své řemeslo, sbírejte zkušenosti a nenechte se odradit. Múza mě i vás zkouší nepřetržitě. Autor skvělé Války umění Steven Pressfield popsal na blogu svou pracovní mantru a jednu z nejdůležitějších rad, kterou v kariéře dostal.
Jedno z nejsrozumitelnějších srovnání různých freelance statistik v jediném článku.
Jestli v podnikání používáte logo jako součást své značky a chcete, aby bylo skutečně vaše, musíte pro to něco udělat, píše Jindra Šulcová. Práva k němu totiž pravděpodobně patří někomu jinému.
„V životě každého profesionála na volné noze nastane okamžik, kdy přijde potenciální klient se skvělým projektem, ale vy nemáte šanci ho přijmout, protože jste naprosto vytížení. Takže ho odmítnete,“ píše Melanie Feltham. A v článku rozvádí 5 oblastí, které se v podnikání vyplatí delegovat, abyste podobné situaci mohli příště předejít:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.