Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Základem úspěšného projektu je kvalitní zadání a rolí profesionála je pokládat ty správné otázky a vést klienta tam, kam potřebuje, píše v obsáhlém článku Logotvůrce Tomáš Vachuda.
„Pravidelně se setkávám s názorem, že pokud projekt nevyjde, je to chyba klienta: klient váš design nepochopil, klient nemá vkus, anebo jen nechápe, co je pro něj dobré. Existují lidé, kteří nejsou spokojení s ničím, ale těch je velmi málo a často je poznáte už podle stylu komunikace. Ve všech ostatních případech to ale bohužel je, nic ve zlém, vaše vina.“
Kvalita se prodává sama a nic dalšího není potřeba dělat. Platí to v podnikání? Madla Čevelová rozebírá toto přesvědčení v dalším dílu své video série Marketingové bludy.
Přejeme příjemný poslech na YouTube:
Krásný příklad procesního myšlení u výuky jazyků: Kamila Linková si vytvořila jednoduché procesy pro svou potřebu v Google tabulkách a teď o nich napsala celý článek.
Světy zaměstnanců a volnonožců se rapidně přibližují. Podle průzkumu Deloitte Millennial Survey preferuje 70 % mileniálů ve vyspělých ekonomikách jistotu stálého zaměstnaneckého příjmu, ovšem ideálně s flexibilitou freelancerů, možností pracovat odkudkoli a vybírat si projekty. Průzkum také naznačuje, že počet společností, které takové podmínky nabízí, prudce roste.
Pilujte své řemeslo, sbírejte zkušenosti a nenechte se odradit. Múza mě i vás zkouší nepřetržitě. Autor skvělé Války umění Steven Pressfield popsal na blogu svou pracovní mantru a jednu z nejdůležitějších rad, kterou v kariéře dostal.
Jedno z nejsrozumitelnějších srovnání různých freelance statistik v jediném článku.
Jestli v podnikání používáte logo jako součást své značky a chcete, aby bylo skutečně vaše, musíte pro to něco udělat, píše Jindra Šulcová. Práva k němu totiž pravděpodobně patří někomu jinému.
„V životě každého profesionála na volné noze nastane okamžik, kdy přijde potenciální klient se skvělým projektem, ale vy nemáte šanci ho přijmout, protože jste naprosto vytížení. Takže ho odmítnete,“ píše Melanie Feltham. A v článku rozvádí 5 oblastí, které se v podnikání vyplatí delegovat, abyste podobné situaci mohli příště předejít:
U každých voleb se nabízí otázka: Co sledovat a koho číst? Určitě Kašpárka.
Publicista Michal Kašpárek píše pro Finmag každý týden naprosto senzační newsletter, ve kterém je všechno ze světa politiky i byznysu, co chybí v běžných médiích. Stručně a vtipně, na bílém podnose. Jen si schválně projděte pár čísel v archivu.
K odběru se můžete přihlásit zde.
Jak by měl správný profesionál komunikovat se svými klienty? Tomáš Sobel pokračuje ve svém audio seriálu (nejen) pro volnonožce s důležitým tématem a stejně špičkovým zvukem jako vždy.
Přejeme příjemný poslech na Spotify:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.