Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Výsledky každoročního průzkumu Freelancing in America 2019 jsou letos super-zajímavé. Pro Freelancers Union a Upwork jde už o šestý ročník a tentokrát se 6000 tisíc oslovených profesionálů zeptali mj. na to, jaké rady by dali začínajícím freelancerům. Tady je 5 nejčastějších odpovědí:
Za přečtení každopádně stojí celý průzkum. Stručnou infografiku najdete tady.
Dobrý obchod musí být vyvážený. Ale zatímco klienti obvykle ví, co chtějí, a nemají problém si o to říct, freelanceři často vlastní zájmy zanedbávají a tají.
Číst dálMilý Hube, přejeme ti, ať máš členů jako smetí. Hodně lásky, hlavně zdraví, akce ať tě pořád baví. Strom Olivie ať roste z vody, tak jako ty do pohody. Prostě ať to v Ostravě šlape, drž se, zdravíme tě, chlape. Vše nejlepší za celý tým Na volné noze.
A co vy, dorazíte tento čtvrtek 28. listopadu oslavit už 5. narozeniny Impact Hub Ostrava? My tam určitě budeme.
Impact Hub Ostrava tvoří po pěti letech od otevření nedílnou součást koloritu města. Schází se tu živá komunita podnikavých profesionálů, kteří chodí do coworkingu pracovat nebo tady navštěvují některou z desítek akcí — od března 2017 k nim patří také setkání našeho think-tanku a večerní networking Na volné noze.
Členité prostory ostravského Hubu nabízí vše, co profesionál od coworkingu potřebuje: open space s kuchyňkou a barem, zasedačky k pořádání workshopů a školení i několik pater kanceláří pro větší týmy. A jak se dozvíte ve videomedailonku, když dorazíte, pozvou vás i na kafe.
Přejeme příjemný poslech na YouTube:
V této sérii krátkých videí vám představujeme nejzajímavější české coworky z našeho seznamu.
Jindřich Fáborský spolu s týmem Marketing Festivalu navazuje na úspěšný Digisemestr a spouští nový projekt – online kurz marketingu v e-commerce, do kterého se zapojilo 30 uznávaných profesionálů, ať už je to SEO konzultant Pavel Cody Ungr, advokátka Petra Kristína Dolejšová nebo UX designer Jan Kvasnička.
Přes 25 hodin vzdělávacích videí ve 27 lekcích, které pokrývají e-commerce, copywriting, SEO, remarketing, videoreklamu, právo pro eshopy a další témata. Na české poměry je to rozhodně unikátní projekt a pokud jste neměli příležitost vyrazit na Digisemestr osobně, tohle je dobrá šance. Prvních 200 registrovaných mimochodem může využít výhodnější cenu.
O nás Na volné noze je známo, že milujeme všechny profesní komunity založené s dobrou myšlenkou pomáhat si a spojovat. No a jednou z těch moc sympatických jsou Frontendisti, pro frontend developery. Mají nejen Fb stránku a skupinu, ale pořádají také meetupy v Praze, Brně, Plzni a Ostravě.
Náš člen, online marketér Daniel Nytra analyzoval 1 milión výsledků vyhledávání z Google a Seznamu a společně s několika zkušenými hosty (Martin Matějka, Dalibor Jaroš a Martin Michálek) k tomu 26. listopadu pořádá bezplatný webinář – zaměří se v něm mj. na to, které parametry webových stránek jsou pro pozice ve vyhledávání zásadní a jaké nástroje se pro kontrolu webu vyplatí využít. Registrovat se můžete na stránce.
Čínštinář Pavel Dvořák tráví díky své profesi tlumočníka a průvodce hodně času na cestách a tak je pro něj dobře nastavená organizace práce obzvlášť důležitá. No a přesně o tom se rozpovídal v posledním videu na svém kanále, které výjimečně není o Číně, ale právě o nástrojích, aplikacích a jiných vychytávkách, které denně využívá:
„Častokrát mě víc baví si tu práci organizovat, než ji skutečně dělat. To je jedna z pastí, do které se dá lehce spadnout.“
Přejeme příjemný poslech na YouTube:
Úspěšná spisovatelka, copywriterka, novinářka, ale taky zakladatelka obsahové agentury a lektorka. Jana Poncarová má prostě na psaní talent, což dokazuje prací pro klienty, články v Hospodářských novinách nebo na webu Finance.cz, ale hlavně svými aktuálními romány Podbrdské ženy a Eugenie, která vyšla před dvěma týdny. Zkrátka host pro další díl našeho Copýtka jako vyšitý.
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Barbora Baronová tvoří literární dokumenty, vydává knihy, přednáší o nakladatelské praxi, ale pracuje taky jako copywriterka, nejraději v oblasti offline reklamy:
„U dokumentární práce je třeba být empatický a analytický, umět poslouchat, všímat si, rozumět i tomu, co není vysloveno nahlas. U copywritingu je nejdůležitější zkratka a schopnost vydestilovat ryzí esenci. Taky být kreativní, ale ve smyslu prospěšnosti značce a klientovi. U vydávání knížek je důležité zapomenout na vlastní ego a dát prostor talentu druhých lidí. Zároveň chtít nekompromisně dosáhnout absolutní možné kvality, která zohlední energii do knihy vloženou. U umělecké práce – třeba vymýšlení konceptu jednorázové instalace – je to podobné jako u vydávání knih, je důležité umět najít průsečík všeho a všech zúčastněných, aby spojení sil znásobilo výsledek. A u přednášení o vydávání knih je mi blízká nehierarchičnost, konkrétnost a srozumitelnost toho, co říkám.“
Na volnou nohu přešla Bára z agentury v roce 2007 hlavně proto, že chtěla skloubit práci copywriterky, která ji bavila, s vlastními projekty. Jak sama říká, vždy se jí vyplatilo pracovat na 120 %: „Ze zpětné vazby na svou práci vím, že veškeré mé investované kapacity jsou na výsledku vidět, a to vnímám jako velkou profesní výhodu.“
Za sebou má dnes 8 autorských knih, 12 vydaných jako nakladatelka, 14 let praxe v reklamě a k tomu i několik knižních ocenění z domova i zahraničí včetně prestižní Magnesie Litery za publikaci Intimita: „K literárnímu dokumentu jsem se dostala přes studium žurnalistiky. O knížkách, které píšu nebo vydávám, často hovořím jako o filmech v knize. Zaměřuji se na dokumentární témata, která mají potenciál proměnit smýšlení české společnosti. A dokumentární aspekty mě baví aplikovat i v marketingu, protože vypovídají o věcech přirozeněji.“
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.