Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Sloganistka Lenka Paprok v dnešním BusinessTalku pro holky — o podnikání, disciplíně, digitálním nomádství, dobrých knížkách a životě na volné noze.
Přejeme příjemný poslech na YouTube:
Velcí tvůrci mnohdy nepotřebují moc tvůrčího prostoru. Takhle třeba vypadal byt spisovatele Jaroslava Foglara — nyní na Google Street View. Akorát s tím telefonem u hlavy postele teda trochu předběhl dobu.
První podnikání si Salvátor Soška zkusil, když mu bylo sedm. Prodával přes plot kolemjdoucím květiny, které nakoupil v květinářství a přidal si k nim drobnou marži. Ve 13 založil s kamarádem online magazín o výrobcích Applu, který prodali za několik set eur. Dnes má pár měsíců do maturity a už tři roky provozuje úspěšnou ponožkovou značku We Are Ferdinand.
Četli jste Hlubokou práci od Cala Newporta? Bohdana Goliášová už před časem napsala výborný článek, kde se zaměřila na to, co nenapsal Newport, ale měla napsat paní Newportová:
„V knize prostě chybí návod na to, jak docílit hluboké práce, pokud se snažíte dělat smysluplnou práci a zároveň máte na krku rodinu. Takže já to s dovolením trochu dopíšu…“
Michal „Majkláč“ Novák je bezpochyby jedním z nejvlivnějších lidí v české muzice. Založil úspěšný portál pro kapely Bandzone.cz, moderoval na hudební stanici ÓČKO, rozjel multimediální prostor Jack Daniel's Musician Factory – Studio a hledá taky nové talenty v agentuře Redhead Music CZ, která zastupuje třeba Pokáče nebo Sebastiana:
„Nikdy jsem neměl sen rozjet úspěšný internetový projekt. Neměl jsem byznys plán a ani jsem o tom neuvažoval jako o projektu. Všechno, co jsem kdy rozjel, jsem vždy rozjel, protože jsem měl nějakou potřebu, něco mi chybělo, něco mi přišlo krkolomné nebo příliš složité. A snažím se k tomu navádět i všechny kamarády, aby měli oči dokořán, když chtějí podnikat. Aby hledali to, co jim jde ztuha.“
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Petr Václavek v tomto článku rekapituluje své podnikání na volné noze, fotobanky a taky parádní projekt Dubánci, do kterého se pustil před dvěma roky.
„Určitě znáte takové ty profláklé kariérové poučky ve stylu: Zamyslete se, kde byste chtěli být za 5–10 let, čeho byste chtěli dosáhnout…. No tak já bych chtěl být tam, kde jsem právě teď“
Skvělý dárek pro všechny freelancery. Copywriter Otto Bohuš zlevnil před Vánoci svou skvělou knihu Orbis Tweetus o tom, jak přesvědčovat a prodávat textem, ze 640 na 299 Kč včetně dopravy. Nebo pokud jich objednáte 10+ na dárky, vyjde vás jedna na pouhých 199 Kč.
Vnímáte propast mezi očekáváním a výsledkem své kreativní tvorby? Tomáš Sobel natočil šťastný 13. díl svého podcastu Vaše jméno je vaše značka, kde právě tohle téma rozebral — a zaměřil se mj. i na to, jak v kratším čase udělat víc, jak vůbec začít něco dělat a jak se u toho dělání udržet. Zkrátka, jak vytvářet skvělé věci.
Přejeme příjemný poslech na Spotify:
Martin Tesárek rozhodně není běžný realitní makléř — pravidelně totiž rozvíjí nejen vlastní práci, ale také celý obor. Coby úspěšný sportovec si do profese přinesl cílevědomost a pracovitost a na jeho aktivitách je to znát. Školí a přednáší pro kolegy v rámci projektu Makléři Makléřům, natočil 1. realitní videokurz v Česku a do nemovitostí také sám investuje a věnuje se developerským projektům.
„Od začátku jsem chtěl být moderní makléř. Díval jsem se do světa na technologie, využití webů, videí a dalších platforem pro prodej nemovitosti. Věděl jsem, že to jednou může dávat smysl, že se díky tomu odliším jako makléř a věřím, že to bude i přidaná hodnota pro klienty.“
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Ondřej Berkus není vyučený hodinář. Začal jednoduše metodou pokus-omyl, když chtěl pro sebe hodinky, jaké nikde nenašel. A z koníčku se stal postupně byznys, který funguje bez reklamy i webovek. Více v tomto článku.
Za pár let v oboru si získal respekt kolegů, jako první v Česku mj. vytvořil hodinky s kompletním věčným kalendářem, a o zákazníky nemá nouzi. Kdybyste měli zájem, budete si ale muset počkat — Ondřej totiž vyrábí maximálně 5 kusů ročně a čekací listinu má tak plnou na čtyři roky dopředu.
„Mohl bych dělat víc, ale já chci hlavně dělat líp. Kdybych chtěl dělat víc a líp, musel bych přibrat kolegy, ale to už by pak nebyly hodinky od Ondřeje Berkuse.“
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.