Novinky ze světa podnikání na volné noze

Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Zobrazuji č. 2231-2240 z celkem 2598 novinek

Copýtko: Dotazy o copywritingu

Pátý díl naší série Copýtko je na světě. A jako host tentokrát na dotazy o copywritingu odpovídá Maru Kortanová, autorka textů mj. pro první Marketing Festivaly a taky jedna z hlavních tváří Pábení:

  • Co pro tebe znamená copywriting?
  • Co by měl copywriter dělat pro svůj rozvoj?
  • Jaké podklady získat od klientů a na co se ptát?
  • Měl by se copywriter rozvíjet v českém jazyce?
  • Kdo je copywriterův nejlepší partner pro spolupráci?
  • Jak si ověřovat kvalitu výstupu?
  • Jak přistupovat k obsahové strategii?
  • Co by si měli copywriteři zaručeně přečíst?

Sledujte na našem podcastu či YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Pasivní agresoři v týmu

Spolupracujete na projektech v týmu nebo jejich členy sami přímo doporučujete a vybíráte? Tak pozor na pasivní agresory. Více v tomto článku.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak namíchat komunitní sraz

Ten dělá to a ten zas tohle a všichni dohromady udělají moc.

Číst dál

Proč zdražovat pravidelně

Madla Čevelová: Proč je lepší pracovat se svou cenou pravidelně, než zdražovat náhle a skokově v tomto článku.

„Zdražování je něco, čeho se většina volnonožců a drobných podnikatelů obává. A snaží se tento nepopulární krok odkládat tak dlouho, dokud je to jenom trochu možné. Podle mě ale existuje lepší způsob, jak stres ze zdražování trochu snížit – začít navyšovat ceny pravidelně.“

PS: Více o cenotvorbě píše Madla taky v nově vydaném ebooku Kouzlo ceny, kde se zaměřuje především na to, jak a podle čeho správně nastavit cenu, pokud jste na volné noze a podnikáte ve službách.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Recenze: 12 pravidel pro život

Petersonova kniha 12 Rules For Life (12 zásad pro život) je v žánru osobního rozvoje totální zjevení — jen za první půlrok se jí prodalo na 2.000.000 výtisků a velký ohlas bude mít jistě i připravované české vydání. Takže jaká je?

Recenzi Roberta Vlacha si můžete přečíst zde. Recenzi Michala Kašpárka najdete zde.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Cestovatelka hostem naší debaty

Dobrodružka Lucie Radová se nedávno vrátila z expedice tuk-tukem napříč Jižní Amerikou. Patří mezi nejvýraznější české cestovatelky své generace, píše úspěšný blog Luckycesta a protože je (logicky) sama na volné noze, měla v tématu naší debaty jasno: „Cestování není jen kratochvíle, ale i pobídka k osobnímu či profesnímu růstu.“

Sledujte na našem podcastu či YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak se nezbláznit ze svého byznysu

Pro Forbes Česko sepsala Margareta Křížová Osm rad jak se nezbláznit ze svého byznysu.

„K podnikání je nutné přistoupit jako ke všem jiným činnostem. Buďte lidští a přiznejte si, že občas nezvládnete time management, prokrastinujete, rupnou vám nervy a emoce vám zatemní mozek.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Otto Bohuš: Brief pro klienty

Textař Otto Bohuš dal volně k dispozici svůj brief pro klienty — sadu jednoduchých otázek, se kterými obvykle začíná, aby mohl s kýmkoli rozumně spolupracovat. Článek sice vyšel už před pár roky, zásady ale pořád platí a dají se vztáhnout i na další profese.

Ottovo varování: Tento článek přeskočte, pokud nevěříte na selský rozum – a zdá se vám normální používat výrazy jako „tonalita kampaně“ či „repozicioning brandu“.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Zaměstnání freelancing nebo vlastní firma

Uznávaný designér Tobias van Schneider, který spolupracoval mj. se Spotify, NASA i Google, srovnal své zkušenosti z různých typů práce a popsal, co se mu osvědčilo nejlépe. V českém překladu teď jeho příspěvek publikoval CzechCrunch.

„Když jsem se podíval zpět na svoji relativně krátkou kariéru, došlo mi, že jsem si během let prošel prakticky všemi druhy práce. Od klasického zaměstnání ve startupu i korporaci na plný úvazek přes práci na volné noze pro množství klientů až po budování vlastních projektů a firem. A přišel jsem na to, že každý z těchto typů práce má svá pro a proti, které bych chtěl v následujícím textu porovnat a připomenout.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Z agentury na volnou nohu

Andrea Tsurumi je úspěšná ilustrátorka na volné noze, která vedle vlastních projektů tvoří mj. pro klienty jako The New York Times nebo Penguin Random House. Za své komiksy získala několik ocenění a v rozhovoru pro 99U před časem popsala, jaký dopad měl na její práci přechod z agentury na volnou nohu, co jí motivuje nebo jak přistupuje ke kritice:

„Hodně dám na zvyky, ale jedna z nejlepších věcí, jaké jsem se při řízení své práce naučila, je:

  1. můžete pracovat odkudkoliv,
  2. můžete se přizpůsobit,
  3. přizpůsobit se a pracovat je lepší než čekat na perfektní čas a náladu,
  4. snažte se nepracovat hladoví.“
Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí