Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Poslední lístky za 300 Kč v předprodeji, který končí už 31. srpna — stačí zadat při nákupu vstupenky do kolonky Slevový kód heslo IMPACTMAKERS a je to vaše.
Zveme vás na 1. živé natáčení podcastu Na volné noze 8. října od 18:00 v Brně!
Hostem bude Jan Romportl (AI osobnost roku 2024), moderuje Robert Vlach (autor bestselleru Na volné noze). Co vás čeká:
Těšíme se na viděnou v Brně!
P.S. Cena vstupenek od září bude 550 Kč. Shrnutí o akci ke sdílení s vašimi kolegy či přáteli najdete na našem blogu.
Jak by se měli PPC specialisti připravit na budoucnost? A budou vůbec potřeba? Vojta Roček v rozhovoru nabízí svůj kritický pohled na vývoj oboru v době AI — vedle měnících se požadavků na PPC odborníky diskutuje s Markétou Kabátovou taky o rostoucí automatizaci v digitálním marketingu a roli umělé inteligence v optimalizaci reklamních kampaní.
„Mezilidská komunikace bude možná opravdu mnohem větší hodnota než kdy dřív,“ říká Vojta k jedné ze dvou klíčových dovedností, které je dobré rozvíjet. Jako druhou zmiňuje kritické myšlení.
Jak při investování nepřicházet o peníze? Přesně o tom bude mluvit uznávaná nezávislá investiční a majetková poradkyně Michala Janatová (CFA) na osvětovém webináři 25.8. od 19 hod. Přihlásit se můžete zdarma zde.
Webinář bude mít 60–90 minut a pokryje:
P.S. Webinář pořádá Michala ve spolupráci s naší sesterskou produkcí FreeMe zaměřenou na online vzdělávání.
Podnikání při péči o dítě není jen o přivýdělku, ale i o seberealizaci a udržení kontaktu s profesním světem, píše v článku na Finmagu Alena Šafrová Drášilová.
V textu upozorňuje na časovou i mentální náročnost podnikání při mateřské (či rodičovské) a zdůrazňuje, že bez podpory okolí je cesta k úspěchu velmi těžká. Důležité je podle Aleny realistické plánování a přijetí toho, že nelze stíhat vše. Stejně tak pomáhá odvaha využít pomoc — ať už od partnera, rodiny, nebo placených služeb.
„Kombinace péče o dítě a podnikání může připomínat žonglování s několika zapálenými pochodněmi, zvlášť když se přidá noční pláč kvůli zoubkům nebo dětské nemoci.“
Nejen geniální malíř, ale i mistr byznysu a průkopník reklamy. Forbes prezentuje v novém článku Alfonse Muchu jako schopného podnikatele a tvůrce globální značky, který ovládal marketingové principy.
„Mucha přesně pochopil, že reklama stojí na třech opěrných pilířích. Staví na silné identitě, jež se dá replikovat, na distribuci, která umí škálovat kvalitu, a na narativu, jenž dovede produkt povýšit na životní volbu.“
„Za dva dny otvírám! Pojďte mě to naučit.“ Petra Střelecká a Adam Obrátil patří k nejlepším baristům v Česku a tak není divu, že se na ně řada začínajících gastro-podnikatelů obrací, aby jim ukázali, jak na to. Sami už roky v Brně vedou vyhlášenou kavárnu Industra Coffee, kde staví na zkušenostech z prestižních londýnských podniků i světových baristických soutěží.
Sledujte na našem podcastu a YouTube:
Budujte hodnotu nezávislou na vyhledávačích — píše digitální marketér Marek Prokop v novém článku, kde ukazuje, jak AI mění SEO, proč generický obsah ztrácí smysl a co naopak funguje: unikátní know-how, čerstvé novinky, osobní zkušenosti či expertní analýzy a doporučení.
„Za víc než čtvrt století v digitálním marketingu jsem zažil už docela dost velkých změn vyhledávání i SEO, ale revoluci, kterou způsobil nástup AI, se nic ani vzdáleně neblíží.“
Microsoft zveřejnil průzkum k tomu, jak se ve skutečnosti používají nástroje generativní AI, jako je Copilot — a co to může znamenat pro různé profese.
Analyzovali 200 000 anonymizovaných konverzací z Copilota za rok 2024, porovnali úkoly s oficiálními daty o pracovních činnostech v USA a každé profesi přiřadili skóre využitelnosti AI (tj. do jaké míry se daná práce překrývá s tím, co AI už dobře zvládá).
Hlavní zjištění:
Celou studii si můžete stáhnout jako PDF zde.
Dušan Souček opustil svět online marketingu a vrátil se ke kořenům — k truhlárně svého otce. Jak popisuje v článku pro server Podnikatel.cz, ke změně se odhodlal mimo jiné proto, že mu začal chybět kontakt se zákazníkem:
„Takový ten pocit, když někomu dodáte službu nebo výrobek a on vám řekne wow, jsem spokojený, užívám to, líbí se mi to.“
Pod značkou Saunero dnes Dušan vyrábí sauny na míru. S důrazem na poctivé řemeslo, kvalitní materiály a přímou zpětnou vazbu od lidí, kteří se v nich chtějí cítit dobře.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.