Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Eva Kupcová alias Evino Saurus se v médiích pohybuje už 10 let, založila malou PR agenturu Saurusmedia.cz a jako konzultantka pomáhá jednotlivcům i firmám zabalit projekty do příběhů, které si redakce zamilují. Mezi klienty, se kterými spolupracovala, patří např. Světluška – Nadační fond Českého rozhlasu, Red Bull, GrowJOB institute, KPMG, HitHit nebo třeba Paralelní Polis.
„Největší úskalí PR je krotit očekávání klienta, který si musí hned na začátku uvědomit, že PR znamená, že dává svou kůži na trh a nemá kontrolu nad tím, jak to bude přesně vnímáno a prezentováno.“
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
PharmDr. Margit Slimáková v novém článku píše o svých návycích.
„Chcete bojovat za lepší svět, jako to dělám já v oblasti zdravé výživy a veřejného zdraví? Změňte nejdřív své vlastní návyky.“
Chcete bojovat za lepší svět, jako to dělám já v oblasti zdravé výživy a veřejného zdraví? Změňte nejdřív své vlastní návyky.
Číst dálPodnikání na volné noze není pro každého. A jak píše Lancer Network, než uděláte rozhodující krok, dobře si rozmyslete tyto důležité aspekty freelance života — zvlášť, pokud jdete na volnou nohu rovnou ze zaměstnání:
„Jmenuji se Sean McCabe a jsem vyléčený workoholik. 10 let jsem pracoval 16 hodin denně, 7 dní v týdnu. Byla to závislost. Podnikání ale samo od sebe neporoste, myslel jsem si.“
Když Sean pracovně vyhořel, rozhodl se udělat zásadní změnu a začal rozvíjet vlastní metodu Seventh Week Sabbaticals, kdy si každý sedmý týden bere tvůrčí volno bez konkrétních plánů a povinností. Daří se mu to už několik let. Jak to ve skutečnosti probíhá a v čem mu změna pomohla píše na svém webu.
Jakub Horák patří k nejznámějším osobnostem českého reklamního světa — a to nejen díky politickým kampaním (v parlamentních volbách pomáhal Pirátům a v prezidentských Mirkovi Topolánkovi). Napsal také několik knih, vymyslel slogan „Pomáhat a chránit“ a v Praze založil Eccentric Club, kde, stejně jako na svém FB profilu, propojuje zdánlivě nespojitelné osobnosti.
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Petr Mára už pár let natáčí úspěšný videoblog hlavně o produktech Apple, občas ale zařadí taky další témata zajímavé i pro freelancery. Coby zkušený lektor nedávno např. sdílel zkušenosti a tipy k tomu, jak lépe prezentovat.
Přejeme příjemný poslech na YouTube:
Jaké dovednosti potřebuje dobrý copywriter? Václav Papeš sepsal několik postřehů pro začínající kolegy:
„Termín je svatý. Možná si říkáte, že hodinka sem, hodinka tam, nic neudělá. To možná ne. Ale víte, kolik udělá spolehlivost a přesnost pro osobní značku?“
Top kombinace v podcastu. Dva přední experti na sociální média Adam Zbiejczuk a Eliška Vyhnánková společně, věcně i trochu filozoficky: o sítích, reklamě, tvorbě obsahu, krizové komunikaci v praxi a dalších tématech souvisejících s Facebookem, Twitterem, Instagramem atp.
Přejeme příjemný poslech na Spotify:
Tereza Kosnarová Venerová patří k nejznámějším UX researcherům v Česku a proto je to obvykle ona, kdo vede rozhovory. Tentokrát si ale s Adamem Zbiejczukem prohodili role a tak se sama rozpovídala na téma uživatelského výzkumu. Kdo jej potřebuje, jaký je jeho přínos, jak poznat dobrého výzkumníka a také, jak se v této oblasti vzdělávat. Přečtěte si i článek, kde Tereza rozpracovala svou mind-mapu, kterou si k příležitosti natáčení připravila.
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.