Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Loni se nám podařilo zachytit a vydat hned několik mimořádných přednášek a článků o knižním byznysu v Česku a o tom, jak postupovat, když chcete napsat odbornou knihu. Všechny je teď najdete společně s dalšími příspěvky hezky na jednom místě v seznamu, který připravila Katka Foltánková.
Mezi profesionály, kteří sdíleli své know-how, jsou mj. Tomáš Baránek a Vít Šebor z Jan Melvil Publishing, Otto Bohuš, Miroslav Pošta, Robert Vlach, Petr Ludwig nebo Martin Perlík.
Základem úspěšného projektu je kvalitní zadání a rolí profesionála je pokládat ty správné otázky a vést klienta tam, kam potřebuje, píše v obsáhlém článku Logotvůrce Tomáš Vachuda.
„Pravidelně se setkávám s názorem, že pokud projekt nevyjde, je to chyba klienta: klient váš design nepochopil, klient nemá vkus, anebo jen nechápe, co je pro něj dobré. Existují lidé, kteří nejsou spokojení s ničím, ale těch je velmi málo a často je poznáte už podle stylu komunikace. Ve všech ostatních případech to ale bohužel je, nic ve zlém, vaše vina.“
V listopadu 2017 jsme vykopli novou sérii Copýtko — o psaní s předními českými copywritery. Režie Dan Šácha, produkce Robert Vlach a jako první host Marek Prokop.
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Tomáš Baránek má v technologických vychytávkách přehled jako málokdo. Na Kickstarteru podpořil už 67 projektů, většinu z nich otestoval a pro dvanáct praktických nástrojů teď připravil souhrnnou recenzi. Vybral do ní mj. i pár užitečných kousků pro freelancery, jako třeba netradiční Timeular ZEI° na měření a analýzu pracovního času.
Kvalita se prodává sama a nic dalšího není potřeba dělat. Platí to v podnikání? Madla Čevelová rozebírá toto přesvědčení v dalším dílu své video série Marketingové bludy.
Přejeme příjemný poslech na YouTube:
Zdeněk Řehoř je důkazem toho, že i zubař může mít na volné noze dobrou bokovku. Vedle vlastní lékařské praxe totiž vede úspěšný kurz Zdravé zuby, kde boří mýty o čištění a učí dospělé, jak se o chrup správně starat: „Pasta není zásadní faktor. Nejdůležitější je vědět, kde zuby čistit, a hlavně nezapomínat na mezizubní prostory.“ Řadu svých doporučení Zdeněk zmiňuje přímo v rozhovoru, takže pokud chcete využít čas při sledování aktivně, vemte si k videu kartáček.
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Krásný příklad procesního myšlení u výuky jazyků: Kamila Linková si vytvořila jednoduché procesy pro svou potřebu v Google tabulkách a teď o nich napsala celý článek.
Daniel Gamrot potřetí pro Forbes Česko v článku: Jak poznat nástroj, díky kterému si zvládnete efektivně zorganizovat práci.
Načechráme, vyleštíme. Český byznys zjistil, jak důležité je dobře vypadat a zájem o zkušené odborníky na volné noze roste. Třeba kvůli textům a copytrikům, které mají v rukávu Michelle Losekoot a Michaela Mužíková, nebo logům a vizuálu od Martina Gottwalda. A právě o tom je aktuální článek. Jak tito profesionálové pracují a pomáhají firmám zapůsobit a zlepšit vlastní prezentaci.
„Výrobce možná vidí baterku, která vydrží nabitá osm hodin, ale na člověka funguje zdůraznění vlastnosti. Takže je lepší nabízet ,celý den bez nabíječky'. Stejně tak auto, které má nějaký obsah nádrže. Lepší je nabídnout zákazníkovi konkrétní trasu bez zastávky než počet litrů nafty,“ říká Michelle.
Světy zaměstnanců a volnonožců se rapidně přibližují. Podle průzkumu Deloitte Millennial Survey preferuje 70 % mileniálů ve vyspělých ekonomikách jistotu stálého zaměstnaneckého příjmu, ovšem ideálně s flexibilitou freelancerů, možností pracovat odkudkoli a vybírat si projekty. Průzkum také naznačuje, že počet společností, které takové podmínky nabízí, prudce roste.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.