Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Týká se to sice jen části podnikatelů, ale může se hodit. Frank Bold a Legal Systems společně spustili bezplatný online nástroj, který živnostníkům a malým a středním podnikům postiženým aktuální krizí usnadní vyplnění žádosti o úvěr v programu COVID II. Jde o záruční program Českomoravské rozvojové a záruční banky, kdy je možné požádat o částku od 10 tisíc až do 15 milionů korun, úroky přitom zaplatí stát. Podávat žádosti je každopádně možné jen do zítřejší půlnoci.
Oficiální informace k tomu, jak podat žádost, najdete na stránce ČMZRB.
Magdalena Čevelová v novém článku na blogu: „Místo pokukování po konkurenci dává smysl řešit dva parametry, které skutečně můžeme ovlivnit. Totiž o kolik peněz jsme si ochotni říct a jakou hodnotu vidí náš zákazník.“
Jak přistupovat k naceňování kreativní práce? Michael Janda, designér a konzultant pro kreativní profesionály, který se mj. podílel na zakázkách pro Disney, HBO, Pepsi a další značky, ve videu popisuje své zásady pro stanovení ceny — komunikace s klientem, typy naceňování, práce za příslib a další okruhy.
„Nikdy byste neměli naceňovat projekt bez toho, aniž byste se klienta zeptali na jeho rozpočet. Mohou totiž nastat dvě věci. Pokud má příliš malý rozpočet, věnujete neúměrné množství času tomu, abyste vyladili nabídku, na kterou pak ale nebude mít peníze. Dotazem na rozpočet si tak můžete ušetřit čas. A druhá situace je, že svou nabídku hodně podstřelíte a necháte tak v podstatě na stole ležet peníze, které na to byly vyhrazené a vy jste je mohli získat.“
Přejeme příjemný poslech na YouTube:
Překladatelka a tlumočnice Hanna Marciniak uzavírá svou sérii článků Cenotvorba krok za krokem posledním dílem, kde shrnula 10 nejběžnějších chyb.
„Děláme je všichni: z nevědomosti, z lenosti, protože nemáme nastavené procesy a strategie, kopírujeme kolegy, necháváme si do toho mluvit…“
Máte představu, jakou nejvyšší cenu jsou (zhruba) ochotni akceptovat vaši klienti? Pokud ne, pak možná máte problém, který vám pomůže vyřešit tento článek od Roberta Vlacha.
Kolik si za svou práci účtují copywriteři na volné noze? Vladimír Vaněček přeložil loňský průzkum agentury ClearVoice, která oslovila přes 500 zahraničních textařů — zkoumala délku jejich praxe a to, jak se promítá do sazeb (v USD), které copywriteři v různých fázích své kariéry mají. Na konci článku pak Vladimír navazuje vlastní anketou pro Česko, do které se můžete zapojit a podívat se tak mj. na to, jak svou práci naceňují další kolegové z oboru.
Umění cenotvorby pro úplné začátečníky v článku na StartupJobs: „Každý začínající i pokročilejší podnikatel by si měl uvědomit, že podnikání by mělo dávat smysl nejen emočně, ale finančně.“
Už se vám někdy stalo, že jste chtěli zdražit, ale netroufli jste si? Nebo jste si dopředu určili férovou cenu zakázky, ale tváří v tvář klientovi vás ji „něco“ přimělo snížit? Přesně těmito otázkami začíná Madla Čevelová svůj nový článek, kde se zaměřila na typické finanční bloky, které se spousty lidí na volné noze drží:
Hanna Marciniak rozjela na svém blogu minisérii článků věnovaných právě práci s cenou a naceňování služeb pro tlumočníky a překladatele na volné noze.
Pavel Minář si ze včerejšího tematického školení Na volné noze odvezl neprůstřelný finanční plán.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.