Peníze, osobní finance a cenotvorba na volné noze

Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Zobrazuji č. 161-170 z 174 novinek v kategorii

25 000 Kč pro OSVČ

Sněmovna schválila příspěvek pro OSVČ, kterých se dotkla koronavirová krize, ve výši 25 000 korun. Požádat o něj půjde i e-mailem.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Podpora OSVČ bude plošná

Dobrá zpráva před víkendem: Ministryně financí Alena Schillerová chystá výrazné zmírnění podmínek pro přiznání podpory 25 tisíc Kč. Podpora bude určena pro všechny OSVČ, které začaly podnikat před 12. březnem; podmínka poklesu příjmů o 10 % z návrhu zmizí.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Jak na žádosti o úvěr

Týká se to sice jen části podnikatelů, ale může se hodit. Frank Bold a Legal Systems společně spustili bezplatný online nástroj, který živnostníkům a malým a středním podnikům postiženým aktuální krizí usnadní vyplnění žádosti o úvěr v programu COVID II. Jde o záruční program Českomoravské rozvojové a záruční banky, kdy je možné požádat o částku od 10 tisíc až do 15 milionů korun, úroky přitom zaplatí stát. Podávat žádosti je každopádně možné jen do zítřejší půlnoci.

Oficiální informace k tomu, jak podat žádost, najdete na stránce ČMZRB.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Kazí vám konkurence cenu?

Magdalena Čevelová v novém článku na blogu: „Místo pokukování po konkurenci dává smysl řešit dva parametry, které skutečně můžeme ovlivnit. Totiž o kolik peněz jsme si ochotni říct a jakou hodnotu vidí náš zákazník.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Jak nacenit kreativní práci

Jak přistupovat k naceňování kreativní práce? Michael Janda, designér a konzultant pro kreativní profesionály, který se mj. podílel na zakázkách pro Disney, HBO, Pepsi a další značky, ve videu popisuje své zásady pro stanovení ceny — komunikace s klientem, typy naceňování, práce za příslib a další okruhy.

„Nikdy byste neměli naceňovat projekt bez toho, aniž byste se klienta zeptali na jeho rozpočet. Mohou totiž nastat dvě věci. Pokud má příliš malý rozpočet, věnujete neúměrné množství času tomu, abyste vyladili nabídku, na kterou pak ale nebude mít peníze. Dotazem na rozpočet si tak můžete ušetřit čas. A druhá situace je, že svou nabídku hodně podstřelíte a necháte tak v podstatě na stole ležet peníze, které na to byly vyhrazené a vy jste je mohli získat.“

Přejeme příjemný poslech na YouTube:

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

10 chyb cenotvorby

Překladatelka a tlumočnice Hanna Marciniak uzavírá svou sérii článků Cenotvorba krok za krokem posledním dílem, kde shrnula 10 nejběžnějších chyb.

„Děláme je všichni: z nevědomosti, z lenosti, protože nemáme nastavené procesy a strategie, kopírujeme kolegy, necháváme si do toho mluvit…“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Jaká je nejvyšší cena

Máte představu, jakou nejvyšší cenu jsou (zhruba) ochotni akceptovat vaši klienti? Pokud ne, pak možná máte problém, který vám pomůže vyřešit tento článek od Roberta Vlacha.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Kolik si účtuje copywriter

Kolik si za svou práci účtují copywriteři na volné noze? Vladimír Vaněček přeložil loňský průzkum agentury ClearVoice, která oslovila přes 500 zahraničních textařů — zkoumala délku jejich praxe a to, jak se promítá do sazeb (v USD), které copywriteři v různých fázích své kariéry mají. Na konci článku pak Vladimír navazuje vlastní anketou pro Česko, do které se můžete zapojit a podívat se tak mj. na to, jak svou práci naceňují další kolegové z oboru.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Umění cenotvorby

Umění cenotvorby pro úplné začátečníky v článku na StartupJobs: „Každý začínající i pokročilejší podnikatel by si měl uvědomit, že podnikání by mělo dávat smysl nejen emočně, ale finančně.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Co vám brání říct si o peníze

Už se vám někdy stalo, že jste chtěli zdražit, ale netroufli jste si? Nebo jste si dopředu určili férovou cenu zakázky, ale tváří v tvář klientovi vás ji „něco“ přimělo snížit? Přesně těmito otázkami začíná Madla Čevelová svůj nový článek, kde se zaměřila na typické finanční bloky, které se spousty lidí na volné noze drží:

  • Nechci se stát plátcem DPH
  • Nemám hlavu na čísla
  • Nemůžu vydělávat víc než partner
  • Moji klienti si nemohou dovolit vyšší ceny
  • Ještě toho neumím dost
  • Já bych to za ty peníze nekoupil/a
  • Do byznysu nemá smysl investovat
Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí