Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Britský Freelancer Club je zářným příkladem freelance platformy, která nebere provize od svých členů ani jejich zákazníků, a místo toho nabízí přímočaré placené členství. Nabízejí tarify od 0 do 20 liber měsíčně (£240 ročně při měsíční úhradě) a v současnosti podporují 40.000 kreativních profesionálů v růstu jejich podnikání a hledání nových projektů či klientů.
Jon Younger klub chválí v nedávném článku pro Forbes a cituje CEO Matta Dowlinga: „Freelancer, nikoli platforma, ‚vlastní‘ svůj vztah s klientem. Nejsme tržištěm práce v tradičním slova smyslu — nezadržujeme platby, ani si nebereme provizi, naše zapojení končí propojením firmy s freelancerem.“
Takové pěkné emaily chodí od čtenářů knihy Na volné noze. S dovolením sdílíme. Audioknihu si můžete koupit stejně jako výtisk či ebook přímo u vydavatele.
Jestli to nemáte daleko do Olomouce, za pár dnů proběhne na Jungmannově 3, kousek od vlakového nádraží, otvíračka nového prostoru Telegraph. V budově bývalé továrny na výrobu telegrafů se propojí galerie, kavárna, coworking i multifunkční sál, který bude sloužit mj. pro pořádání přednášek a workshopů nebo jako minikino. Nové místo pro práci můžete otestovat dnem na zkoušku zdarma.
Nový email Hey od tvůrců Basecampu testuje Tomáš Baránek a své první zkušenosti už shrnul v rozsáhlé recenzi pro Lupa.cz.
Na webu Aktuálně.cz už si můžete pustit kompletní mini-sérii Na startu kreativního podnikání, kde Michael Petrus postupně v pěti krátkých videích popsal, jak začít s kreativní tvorbou na volné noze — kde sbírat první zakázky, kolik si za práci říct a na jaké chyby si dát pozor.
Tvůrci Basecampu spouštějí novou emailovou službu HEY. V některých ohledech je revoluční, v jiných vysoce inovativní. Emailového klienta přetvořili od základů pro 20. léta přidáním povolovací clony pro nové odesilatele, redesignem inboxu na Imbox (im- jako important, důležitý), scelením četby newsletterů formou nekonečné zdi, ochranou soukromí blokováním šmírovacích pixelů, přidáváním osobních poznámek či výstřižků, zasíláním libovolně velkých příloh a mnohem, mnohem víc.
14 dní na zkoušku je zdarma, pak se platí $99 ročně za @HEY.com adresu (kromě těch prémiových) a přidání vlastních domén je v plánu do budoucna. Mrkněte na stránku s představením služby na nebo ještě lépe na úvodní video zakladatele Jasona Frieda:
Karel Dytrych je internetový podnikatel v tom nejlepším slova smyslu. Založil aplikaci Freelo pro řízení projektů a týmovou spolupráci, provozuje vlastní webhosting Váš hosting, stojí za projektem SaaSkaři a k tomu je i kapitánem podcastu Z podpalubí, kde zpovídá zajímavé osobnosti českého online byznysu. Tentokrát se ale posadil na pomyslnou druhou stranu mikrofonu a v rozhovoru s Robertem Vlachem přiblížil, jak se mu celá tahle porce projektů daří zvládat a kde mj. vidí mezery českých freelancerů z pohledu produktivity a organizace práce.
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Ministryně financí Alena Schillerová posílá na vládu návrh na jednotnou paušální daň pro podnikatele s ročním příjmem do jednoho milionu korun. Od roku 2021 by nahradila dosavadní tři odvody — daň z příjmů a sociální a zdravotní odvody. Měsíční platba pro příští rok by činila 5740 Kč.
Marketing Examples je v každém ohledu mimořádně užitečný zdroj pro všechny freelancery, o marketérech ani nemluvě. Jako katalog ukázek klasických i inovativních marketingových kampaní představuje každý příklad jednoduchou a přístupnou formou, včetně vizuálů. Příklady jsou pečlivě vybrané a roztříděné do kategorií jako Virály, Obsah, Emailing, Copywriting, Cenotvorba, SEO, Prodej, PPC atd. Můžete se také přihlásit k odběru týdenního newsletteru, který rozesílá Harry Dry coby zakladatel a kurátor webu.
Máte jasně vymezenou specializaci a okruh klientů, pro které pracujete? Karel Theodor Borovička už před časem v článku shrnul, jak to má sám nastavené a v čem mu takové úzké zaměření na klienty pomáhá: „Největší přínos vidím v čase a financích na sebevzdělávání, propagaci a setkávání s lidmi.“
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.