Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Jak navázat přeshraniční spolupráci a co zvážit předtím, než se vydáte hledat klienty mimo Česko? Michael Petrus z dua Kreativních Kreatur k tématu natočil super shrnutí, kde mj. doporučuje i naši novou evropskou komunitu Freelancing.eu.
Přejeme příjemný poslech na YouTube:
Ani ne 5 měsíců po spuštění Freelancing.eu jsme dostali nabídku stát se hrdými partnery největší evropské akce pro freelancery — European Freelancers Week. Akce se koná 16.–25. října, podrobnosti o vrcholných bodech programu již brzy.
Být na volné noze někdy znamená potkávat spoustu lidí — na školeních, v coworkingu, v jednačce… Proto pro vás odemykáme skvělý text od Deník N o tom, jak funguje nová aplikace eRouška pro Android a iOS, která využívá řešení firem Apple a Google. Chrání vaše soukromí i zdraví. Umožní vám zpozornět v pravý čas, a tím i chránit lidi ve vašem okolí.
Copywriterka Lída Maršálková si cestu k psaní našla poměrně brzy: „Jako dítě jsem víc času trávila u babiččina psacího stroje než na hřišti. Jakmile vzniklo nové dílo, rodina musela povinně nastoupit a poslechnout si, co jsem napsala.“ I přes tuto zálibu nakonec vystudovala jiný obor, nastoupila do korporace a textům se věnovala spíše po večerech. Jenže pak dostala padáka a jak sama říká, bylo to na jednu stranu vysvobození: „Šéfová byla ďábel a já chodila do kanceláře s úzkostmi. Tehdy opovržlivě prohlásila, že člověk jako já může dělat jen něco kreativního. Vzala jsem to jako výzvu.“
Brzy na to Lída nastoupila jako junior copywriter v Zootu, kde „sekala produktové popisky jako Baťa cvičky.“ A od té doby se do oboru ponořila naplno. Dnes už má coby copywriterka a obsahový stratég na volné noze za sebou přes 300 článků, 6500 produktových popisků, 50 newsletterů a klienty jako Bonami, Mall, Florea nebo Notino. „Baví mě ten přímý kontakt s klienty, kdy mezi námi nestojí můj šéf nebo projekťák. Věřím, že se to pozitivně promítá do mých textů,“ říká Lída a přidává na závěr tři doporučení pro začínající kolegy:
Znáte 30 Days of Genius? Pokud jste kreativci, freelanceři, nebo podnikatelé, rozhodně byste měli. Je to jedna z nejlepších sérií rozhovorů o podnikání, do níž si moderátor Chase Jarvis pozval hvězdné hosty jako Marie Forleo, Austin Kleon, Richard Branson, Tim Ferris nebo Arianna Huffington — tady je celý YouTube playlist.
Sérii produkovala vzdělávací platforma Creative Live, kterou Chase založil na podporu kreativních profesionálů, a najdete na ní tuny dalších videí a tutoriálů k shlédnutí.
No a jestli se vám líbí, co dělá, rozhodně se zaposlouchejte do podcastu The Chase Jarvis Live Show a navazujících konverzací se skvělými hosty jako Angela Duckworth, Adam Grant, Jason Fried, Sam Harris či Daniel Pink.
Honza Javorek provozuje super web Junior Guru — průvodce programováním pro samouky, kterého na začátku září rozšířil ještě o praktickou příručku s hromadou tipů. Hodně užitečná služba nejen pro freelancery, kteří si chtějí rozšířit portfolio dovedností.
Jak Honza píše, umět programovat se hodí, i když se tím nechcete živit: „Programování není cíl, ale nástroj — jako šroubovák nebo matematika. Bude se ti hodit ať už děláš v kanceláři nebo koukáš do mikroskopu a počítáš bakteriím nožičky.“
Online konference Freelance Business Month (1.–31. října) bude bezesporu nezapomenutelná akce pro evropské freelancery. Mezi 40+ řečníky v nabitém programu je nejmíň 15 autorů podnikatelských knih a registrace je zdarma.
Celou akci organizuje Elina Jutelyte s kolegy z belgické Freelance Business Community a my za Na volné noze a Freelancing.eu je hrdě podporujeme jako partneři. Přidejte se, bude to jízda.
Eliška Vyhnánková spouští nový podcast Jak na sítě — rozhovory o sociálních sítích, inspirace, příklady z praxe… Tohle bude top. Hostem prvního dílu o spolupráci s influencery, autorském právu a sdílení obsahu na sítích je advokátka Petra Dolejšová.
Přejeme příjemný poslech na Spotify nebo YouTube:
Jak do tvorby textů zapojit výsledky psychologie přesvědčování a jaký vliv to má na vnímání klientů? Grafická designérka Kamila Zahradníčková v článku ukazuje, jak se dá v copywritingu pracovat se 6 principy přesvědčování podle Roberta Cialdiniho, autora bestsellerů Zbraně vlivu a Před-svědčování.
Tak a máme hotovo. Od soboty do čtvrtku jsme si užili další kolečko akcí s volnonožci, na které jsme se po létě už vážně těšili — sobotní školení, v pondělí natáčení rozhovorů v HubHub a hned pak tři setkání našeho think-tanku v Praze, Brně a Ostravě. Byla to jízda.
Školení podnikání Na volné noze jsme už podruhé pořádali v krásném a útulném prostoru Animika Hub, kde se k naší pestré skupince účastníků jako vzácný host připojil ilustrátor, art director a konzultant Michael Petrus.
Atmosféra byla příjemná a povídání se nám nakonec protáhlo i dlouho po skončení akce. A hromadu podnětů si vezeme taky ze stejně povedených think-tanků, které proběhly v našich, dnes už skoro domovských coworcích. Paralelní Polis, Melvil Space a Impact Hub Ostrava. O hlavní přednášky se tentokrát postarala šestice profesionálů napříč obory, kteří sdíleli své zkušenosti s přeshraniční prací, což bylo naše hlavní a pro řadu volnonožců aktuální téma — Ivan Kuckir a Šárka Štrossová (Praha), Radek Hrachovec a Barbora Vágnerová (Brno), Eva Škorničková a Adam Zbiejczuk (Ostrava). Všechny vystoupení jsme zachytili na kameru a když se nám vydaří střih, pustíme je v nejbližších týdnech ve zkrácené verzi taky na náš YouTube kanál. V prosinci se těšíme zase na viděnou.
Chcete se příště taky zapojit? Je to snadné: Sledujte naše novinky nebo se můžete rovnou stát našimi členy či dorazit na příští otevřené školení.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.