Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Jindřich Fáborský spolu s týmem Marketing Festivalu navazuje na úspěšný Digisemestr a spouští nový projekt – online kurz marketingu v e-commerce, do kterého se zapojilo 30 uznávaných profesionálů, ať už je to SEO konzultant Pavel Cody Ungr, advokátka Petra Kristína Dolejšová nebo UX designer Jan Kvasnička.
Přes 25 hodin vzdělávacích videí ve 27 lekcích, které pokrývají e-commerce, copywriting, SEO, remarketing, videoreklamu, právo pro eshopy a další témata. Na české poměry je to rozhodně unikátní projekt a pokud jste neměli příležitost vyrazit na Digisemestr osobně, tohle je dobrá šance. Prvních 200 registrovaných mimochodem může využít výhodnější cenu.
O nás Na volné noze je známo, že milujeme všechny profesní komunity založené s dobrou myšlenkou pomáhat si a spojovat. No a jednou z těch moc sympatických jsou Frontendisti, pro frontend developery. Mají nejen Fb stránku a skupinu, ale pořádají také meetupy v Praze, Brně, Plzni a Ostravě.
Náš člen, online marketér Daniel Nytra analyzoval 1 milión výsledků vyhledávání z Google a Seznamu a společně s několika zkušenými hosty (Martin Matějka, Dalibor Jaroš a Martin Michálek) k tomu 26. listopadu pořádá bezplatný webinář – zaměří se v něm mj. na to, které parametry webových stránek jsou pro pozice ve vyhledávání zásadní a jaké nástroje se pro kontrolu webu vyplatí využít. Registrovat se můžete na stránce.
Čínštinář Pavel Dvořák tráví díky své profesi tlumočníka a průvodce hodně času na cestách a tak je pro něj dobře nastavená organizace práce obzvlášť důležitá. No a přesně o tom se rozpovídal v posledním videu na svém kanále, které výjimečně není o Číně, ale právě o nástrojích, aplikacích a jiných vychytávkách, které denně využívá:
„Častokrát mě víc baví si tu práci organizovat, než ji skutečně dělat. To je jedna z pastí, do které se dá lehce spadnout.“
Přejeme příjemný poslech na YouTube:
Úspěšná spisovatelka, copywriterka, novinářka, ale taky zakladatelka obsahové agentury a lektorka. Jana Poncarová má prostě na psaní talent, což dokazuje prací pro klienty, články v Hospodářských novinách nebo na webu Finance.cz, ale hlavně svými aktuálními romány Podbrdské ženy a Eugenie, která vyšla před dvěma týdny. Zkrátka host pro další díl našeho Copýtka jako vyšitý.
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Barbora Baronová tvoří literární dokumenty, vydává knihy, přednáší o nakladatelské praxi, ale pracuje taky jako copywriterka, nejraději v oblasti offline reklamy:
„U dokumentární práce je třeba být empatický a analytický, umět poslouchat, všímat si, rozumět i tomu, co není vysloveno nahlas. U copywritingu je nejdůležitější zkratka a schopnost vydestilovat ryzí esenci. Taky být kreativní, ale ve smyslu prospěšnosti značce a klientovi. U vydávání knížek je důležité zapomenout na vlastní ego a dát prostor talentu druhých lidí. Zároveň chtít nekompromisně dosáhnout absolutní možné kvality, která zohlední energii do knihy vloženou. U umělecké práce – třeba vymýšlení konceptu jednorázové instalace – je to podobné jako u vydávání knih, je důležité umět najít průsečík všeho a všech zúčastněných, aby spojení sil znásobilo výsledek. A u přednášení o vydávání knih je mi blízká nehierarchičnost, konkrétnost a srozumitelnost toho, co říkám.“
Na volnou nohu přešla Bára z agentury v roce 2007 hlavně proto, že chtěla skloubit práci copywriterky, která ji bavila, s vlastními projekty. Jak sama říká, vždy se jí vyplatilo pracovat na 120 %: „Ze zpětné vazby na svou práci vím, že veškeré mé investované kapacity jsou na výsledku vidět, a to vnímám jako velkou profesní výhodu.“
Za sebou má dnes 8 autorských knih, 12 vydaných jako nakladatelka, 14 let praxe v reklamě a k tomu i několik knižních ocenění z domova i zahraničí včetně prestižní Magnesie Litery za publikaci Intimita: „K literárnímu dokumentu jsem se dostala přes studium žurnalistiky. O knížkách, které píšu nebo vydávám, často hovořím jako o filmech v knize. Zaměřuji se na dokumentární témata, která mají potenciál proměnit smýšlení české společnosti. A dokumentární aspekty mě baví aplikovat i v marketingu, protože vypovídají o věcech přirozeněji.“
Máte na volné noze vlastní web? A je spíše obsahový, nebo prezentační? Madla Čevelová oba typy popsala v novém článku:
„Hlavní rozdíl je v tom, že zatímco na prezentační web je většinou potřeba jinými nástroji přivádět návštěvnost, obsahový ji generuje sám. Jedná se o dva přístupy, z nichž každý má jiné zákonitosti a vyžaduje jinou strategii.“
Janka Chudlíková působila na vysoké manažerské pozici, z korporace ale odešla a dnes už se řadu let na volné noze věnuje mj. školení soft skills, které kombinuje se svou vášní – neurovědou. Díky poznatkům o fungování mozku lidi učí, jak přemýšlet o svých starostech a úspěších. A také o tom mluvila v nedávném podcastu Na vlně podnikání s Danem Tržilem.
Přejeme příjemný poslech na Spotify:
Petra Orságová je původně tanečnice a návrhářka tanečních kostýmů. Když se jí narodilo druhé dítě, jediné, na co se netěšila, byla ta věc ve skříni. Mluvíme o nosící bundě, ve které se cítila „Jako náčelník horské služby“.
Proto střihla do látky a ušila si nosící bundu štíhlého střihu s krásným vzorem. Pak dala její fotku na Facebook a ještě ten den měla desítky objednávek. Dva roky na to už pod značkou La Tulia nabízí celé portfolio elegantního oblečení pro těhotné a maminky. Poslechněte si, jak se podniká, když najdete tu správnou díru na trhu — v prvním rozhovoru ze série s rukodělnými tvůrci, kterou pro nás moderuje Bohdana Goliášová.
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Zajímají vás světové ceny IT služeb, vývoje webů/software/aplikací, digitálního marketingu atd.? Jedním z nejlepších srovnávacích nástrojů je Clutch — zdarma, s důrazem na data a i když je zaměřený hlavně na firmy, zahrnuje i nějaké freelancery.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.