Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
„Naším cílem není bavit se, může to být vedlejší efekt textu, naším cílem je pomoct zákazníkovi prodat jeho věci.“ Co by to bylo za pořad o copywritingu, kdyby v něm chyběl nejlepší copywriter Pavel Šenkapoun. Je čas to napravit. Vyšla nová epizoda Copýtka.
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Podnikatelský bestseller Na volné noze je nově u vydavatele dostupný v trojkombinaci kniha+ekniha+audiokniha se slevou 23%, i jako libovolné kombo dvou variant. Kniha je jedním z nejprodávanějších a nejlépe hodnocených titulů Melvilu. Na Goodreads má hodnocení 92% a letos vyšla také anglicky jako The Freelance Way.
Michael Petrus a Tomas Sobel z Kreativních kreatur před časem natočili hodně přínosné video o právu pro kreativní profesionály, kde byla hostem advokátka Petra Dolejšová. Společně se bavili třeba o tom, jak je to s autorským zákonem, fotobankami a porušováním autorských práv. Kdy si dávat bacha na licence nebo jak vypadá správně napsaná smlouva.
Přejeme příjemný poslech na YouTube:
Jan Král dělá jedno z nejlepších müsli v Česku. Jeho začátek podnikání byl přitom docela punkový. První troubu vydražil na Aukru a provozovnu si zřídil ve svém bývalém dětském pokoji:
„Vyráběl jsem vždycky v neděli, všechno míchal ručně a za ten den udělal maximálně tři várky, což znamenalo nějakých 45 pytlíků, které jsem pak prodal známým.“
Dnes už se jeho výrobky prodávají po celém Česku a za svou práci loni v pražském kole soutěže získal taky ocenění Živnostník roku.
Jak jedna freelancerka zjistila, že jen milovat to, co děláte, nestačí — nový příspěvek na blogu Freelancers Union: „Bez ohledu na to, jak moc milujete svou práci, pokud si nevyděláte dost na to, abyste z toho vyžili, nakonec ji budete nesnášet.“
Tak i volnonožci mají své vánoční večírky. Kdybyte šli v sobotu 21. prosince okolo Frýdku-Místku, můžete se na jednom takovém zastavit. Společně s kolegou Josefem Ryzím ho pořádá naše členka, digitální koučka a lektorka Markéta Ubíková a zváni jsou všichni freelanceři, lidi na volné noze, drobní podnikatelé a majitele mikrofirem. Prostě velký předvánoční networking a nabitý program k tomu (hudba, improvizační divadlo, raut…). Vstupenky si můžete koupit přes odkaz přímo v události.
Děláte při přípravě webu pro klienty uživatelský výzkum? A přistupujete k němu správně? Návrhář a konzultant webů Zbyšek Nádeník v článku sdílí svůj typický proces výzkumu, který při práci využívá.
„Skutečný výzkum, který má s byznysem klienta pohnout kupředu, není jenom o tom, že se setkáte s účastníky výzkumu, ale je především o správné přípravě a vyhodnocení.“
Jaroslav Pecháček původně těžil v lese stromy. Jeho tvůrčí naturel ho ale přiměl povýšit tuto práci na umělecké řemeslo. Naučil se motorovou pilou vyřezávat sochy a začal dělat exhibice v rychlořezbě motorovou pilou.
Dnes má světové prvenství v rychlořezbě dvěma pilami, v řezbě s létajícími pilami a předvádí i tandemovou rychlořezbu. Jak se podniká s motorovou pilou v ruce si pojďte poslechnout do třetího rozhovoru ze série s rukodělnými tvůrci, který pro nás moderuje Bohdana Goliášová.
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Basecamp, jeden z nejpoužívanějších nástrojů pro řízení projektů, představil novou verzi určenou speciálně pro freelancery. Dostala jméno Basecamp Personal, je bezplatná, umožňuje práci na třech projektech, můžete přizvat 20 spolupracovníků a má 1 GB úložiště.
Zakladatel Jason Fried ke spuštění mj. říká: „Jedna z připomínek, kterou jsme často dostávali, byla, že Basecamp je naceněný pro firmy, nikoli pro osobní projekty. Cítili jsme, že je konečně čas s tím něco udělat. Proč by podniky měly být jedinými, kdo budou Basecamp používat?“
„To vám nezabere moc času…“ … „Na tuhle práci nemáme rozpočet, ale další už zaplatíme.“ … „Zatím jen vybíráme. Můžete nám připravit několik konceptů?“
Práce za dobré slovo nebo za příslib a typické pasti, na které je lepší si dát pozor. Dobře je znají hlavně kreativní profesionálové. Více v tomto článku.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.