Novinky ze světa podnikání na volné noze

Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Zobrazuji č. 661-670 z celkem 2192 novinek

Marketing v době hojnosti

Marketérka Madla Čevelová se v nedávném článku Co s marketingem, když máte plno? zaměřila na to, jak přistupovat k osobnímu marketingu, když máte zrovna plný kalendář na pár týdnů dopředu — a proč je i v takovém čase důležité nepřestat být vidět. V souvislosti s tím zmiňuje mimo jiné tzv. cyklus Feast or Famine, tedy kolísání mezi zahlcením a nulovou poptávkou, s čímž může pomoct právě to, když se marketingu v podnikání věnujeme průběžně. V příspěvku Madla rozepsala 5 tipů, co můžete dělat:

  • Publikujte své myšlenky
  • Pracujte na své značce
  • Zdražujte
  • Recyklujte obsah
  • Pěstujte si návyky

„Marketing vnímá většina živnostníků a volnonožců jako činnost, kterou dělají proto, aby měli dostatek zákazníků. Takže když tenhle kýžený stav nastane a kalendář je trvale zaplněný minimálně na 14 dní dopředu, oddechnou si a ve svém marketingovém snažení výrazně poleví, nebo ho dokonce ukončí úplně. Přestanou přispívat na sociální sítě, aktualizovat web a platit reklamu. Podle mě se takový přístup jednoduše nevyplatí.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Krok vpřed: Jak na sítě

Využijte mimořádnou 20% slevu na roční online členství v kurzu Jak na sítě Elišky Vyhnánkové & Michelle Losekoot, které vás naučí používat používat sociální sítě profesionálně, na volné noze. Nabídka platí pouze do 13. 11. 2022 při uvedení kódu NAVOLNENOZE v přihlášce 👉 Objednat

Holky jsou spoluautorky knihy Jak na sítě a Michelle letos napsala pro náš blog dva osvětové články: Jak (ne)ušetřit na sítích a Školení, která nakopnou vaše podnikání.

Mezinárodní den freelancerů

Fiverr a americká asociace Freelancers Union společně vyhlásili 19. říjen za vůbec první Mezinárodní den freelancerů neboli International Freelancer Day. Zároveň oznámili otevření grantového programu Freelancer Wellness Fund.

Vzhledem k tomu, že právě probíhající Freelance Business Month a Evropský týden freelancerů i konference Day of the Freelancer se letos konají také v říjnu, tenhle měsíc už asi zůstane zaslíbený nejrůznějším oslavám práce na volné noze. Jednotlivé freelancery to nejspíš až tak nebere, ale pro šíření osvěty je to super!

Poznámka: Jelikož Freelancers Union skončila s výročními průzkumy Freelancing in America ve spolupráci s Upworkem (ten pokračuje vydáváním vlastních reportů Freelance Forward), nové spojení s Fiverrem lze vnímat jako důkaz o jeho vzrůstajícím vlivu na freelance ekonomiku.

Podnikání a profesní růst

Datová analytička a zakladatelka projektu Czechitas Dita Formánková v této jedinečné přednášce z kurzu podnikání Masarykovy univerzity Od UČO k IČO mj. i na vlastním příkladu ukazuje, jak důležitý je v podnikání profesní růst: „Bez ohledu na to, co se dneska naučíme a co víme, za pár let to bude jinak.“

Sledujte na našem podcastu a YouTube:

GFPGAN

AI nástrojů na vylepšování obrázků jsou stovky, nás ale nejvíc nadchl GFPGAN. Umí zrestaurovat a zvětšit fotoportréty v nízké kvalitě a rozlišení (tzv. upscaling) a jeho výsledky jsou někdy až neuvěřitelné.

Až tedy budete chtít zrestaurovat nějakou starší profilovku nebo rodinné foto, můžete použít bezplatný nástroj GFPGAN Inference Demo. Tady je stručný návod:

  1. Preparations — najeďte nad šedou část, klikněte na ikonku ▶ a počkejte minutu na spuštění aplikace
  2. Upload Images — dejte ▶ a nahrajte obrázek (či obrázky) ke zpracování
  3. Inference — změňte parametr -s 2 pro n-násobné zvětšení obrázku a pak ▶
  4. Visualize – tohle přeskočte, nebo použijte ikonky ▶ k zobrazení náhledů
  5. Download results — klikněte ▶, rozbalte stažený zip, koukněte do složky restored_imgs a je to!

Soustředění na práci

Tady je naše Otázka týdne:

Co ti pomáhá bojovat s vyrušováním a soustředit se na práci?

Zapojte se a podívejte se, jak na ni odpověděli kolegové na LinkedIn a na Facebooku (rozklikněte si komentáře).

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Marketingová strategie

Spoluautorka bestselleru Jak na sítě Eliška Vyhnánková ve vynikající podnikatelské přednášce z kurzu podnikání Masarykovy univerzity Od UČO k IČO prozrazuje, jak přemýšlí o své marketingové strategii coby nezávislá profesionálka na volné noze. Zmiňuje také hromadu praktických tipů a rad z vlastní praxe, které ocení snad každý freelancer.

Sledujte na našem podcastu a YouTube:

Podnikání videotvůrců

Pokud zvažujete, že byste se na volné noze věnovali videu, tady je tip na zajímavou menší akci, která proběhne příští čtvrtek 20. října v Praze — Začátky podnikání freelance videomakera.

Zkušenosti na ní budou sdílet dva hosti, Marek Vaňourek, který mj. produkuje videa pro Petra Máru, a taky náš člen, videotvůrce a kreativní režisér Robert Marek. Vstup je zdarma, stačí se registrovat.

P.S. Později vydali i krátké video z akce:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Soustřeď se na projekty, nikoli úkoly

Jednou za čas se objeví text, který popíše nějakou zásadu osobní produktivity tak jednoduše, že ji pochopí každý. A právě takový je článek Focus on Projects, Not Tasks, který napsal uznávaný kreativní kouč Mark McGuinness:

„Nepamatujeme si [Beethovena, Picassa, Shakespeara, aj.] kvůli úkolům, které si odfajfkovali v úkolovníku, ale jen díky významným dílům, která vytvořili.“

Přestože je článek psaný hlavně pro kreativce a umělce, Markovy užitečné rady nejspíš ocení i freelanceři, kteří si připadají roztěkaní nebo honí příliš mnoho zajíců najednou. Jednou z nich je rozdělit si rok na jakési etapy či období věnovaná jednotlivým tvůrčím záměrům.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Neplecha ukončena

Ekonomice tvůrců jsme se v uplynulých měsících věnovali opakovaně a podcast Neplecha ukončena je dalším dobrým příkladem, jak se dá takový kreativní obsah úspěšně monetizovat. Bára Nováková ho natáčí už necelé dva roky a v jednotlivých epizodách postupně rozebírá, pohledem dospělého čtenáře, příběh o Harrym Potterovi. Na platformě Herohero, která umožňuje podobně jako třeba Patreon nebo Pickey budovat tvůrcům komunitu platících fanoušků, už má její projekt přes 2 tisíce přispěvatelů (k tomu přes 15 tisíc sledujících na Instagramu). V tomto směru jde dost možná o jeden z nejúspěšnějších českých podcastů.

Jak se Bára k Harrymu Potterovi dostala a proč se rozhodla natáčet vlastní podcast přiblížila např. v rozhovoru pro DVTV: „Říkala jsem si, že u nás chybí podcast, který bude vyloženě oddechový. Kde se nebude řešit nic důležitého.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí