Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Petr Václavek v tomto článku rekapituluje své podnikání na volné noze, fotobanky a taky parádní projekt Dubánci, do kterého se pustil před dvěma roky.
„Určitě znáte takové ty profláklé kariérové poučky ve stylu: Zamyslete se, kde byste chtěli být za 5–10 let, čeho byste chtěli dosáhnout…. No tak já bych chtěl být tam, kde jsem právě teď“
Skvělý dárek pro všechny freelancery. Copywriter Otto Bohuš zlevnil před Vánoci svou skvělou knihu Orbis Tweetus o tom, jak přesvědčovat a prodávat textem, ze 640 na 299 Kč včetně dopravy. Nebo pokud jich objednáte 10+ na dárky, vyjde vás jedna na pouhých 199 Kč.
Vnímáte propast mezi očekáváním a výsledkem své kreativní tvorby? Tomáš Sobel natočil šťastný 13. díl svého podcastu Vaše jméno je vaše značka, kde právě tohle téma rozebral — a zaměřil se mj. i na to, jak v kratším čase udělat víc, jak vůbec začít něco dělat a jak se u toho dělání udržet. Zkrátka, jak vytvářet skvělé věci.
Přejeme příjemný poslech na Spotify:
Martin Tesárek rozhodně není běžný realitní makléř — pravidelně totiž rozvíjí nejen vlastní práci, ale také celý obor. Coby úspěšný sportovec si do profese přinesl cílevědomost a pracovitost a na jeho aktivitách je to znát. Školí a přednáší pro kolegy v rámci projektu Makléři Makléřům, natočil 1. realitní videokurz v Česku a do nemovitostí také sám investuje a věnuje se developerským projektům.
„Od začátku jsem chtěl být moderní makléř. Díval jsem se do světa na technologie, využití webů, videí a dalších platforem pro prodej nemovitosti. Věděl jsem, že to jednou může dávat smysl, že se díky tomu odliším jako makléř a věřím, že to bude i přidaná hodnota pro klienty.“
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Ondřej Berkus není vyučený hodinář. Začal jednoduše metodou pokus-omyl, když chtěl pro sebe hodinky, jaké nikde nenašel. A z koníčku se stal postupně byznys, který funguje bez reklamy i webovek. Více v tomto článku.
Za pár let v oboru si získal respekt kolegů, jako první v Česku mj. vytvořil hodinky s kompletním věčným kalendářem, a o zákazníky nemá nouzi. Kdybyste měli zájem, budete si ale muset počkat — Ondřej totiž vyrábí maximálně 5 kusů ročně a čekací listinu má tak plnou na čtyři roky dopředu.
„Mohl bych dělat víc, ale já chci hlavně dělat líp. Kdybych chtěl dělat víc a líp, musel bych přibrat kolegy, ale to už by pak nebyly hodinky od Ondřeje Berkuse.“
Tak to jsou oni. Senzační účastníci skvělého a jedinečného posledního termínu víkendového školení podnikání Na volné noze. Maximálně jsme si to spolu užili. Od příštího roku už startujeme ve zbrusu novém formátu — za jediný den to nejdůležitější, co by měl vědět a znát každý volnonožec.
Chystáte se už nějakou dobu psát profesní blog, natáčet videa nebo dělat audio podcast? Madla Čevelová rozebrala nejčastější důvody, které nám brání začít tvořit vlastní obsah.
„Nejvíc blogů, videokanálů a podcastů, které nikdy nespatřily světlo světa, má podle mě na svědomí strach. Strach být vidět, vystrčit hlavu z davu, jít s kůží na trh.“
Vyplatí se jazykovým profesionálům na volné noze pracovat pro překladatelské agentury? Hanna Marciniak popsala své zkušenosti a postoj v novém článku na blogu.
„Všechna copy pravidla se vejdou do jednoho.“ Jaké je? To se dozvíte v osmém dílu série Copýtko, jehož hostem není nikdo menší než přední český copywriter Otto Bohuš:
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.