Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Tímto vás všechny srdečně zveme 19. ŘÍJNA od 15 do 20 hod. na přátelské setkání Freelance Friends, které pro vás pořádáme v rámci Freelancing.eu a Evropského týdne freelancerů — v angličtině a zdarma. Potkáte tři mimořádné freelancery, kteří se podělí o své příběhy a postřehy z podnikání:
Mark McGuinness je světoznámý kouč kreativních profesionálů, autor několika knih a producent podcastu 21st Century Creative. Mluvit bude mj. o budování nových zdrojů příjmu. Mark je skutečná oborová celebrita a tato příležitost vidět jej naživo online je docela ojedinělá.
Bára Baronová je oceňovaná autorka a nezávislá vydavatelka, jejíž knihy vlastní známé světové knihovny, muzea i soukromí sběratelé. Podělí se o některé těžce odpracované podnikatelské lekce, které jí přinesly mezinárodní úspěch, aniž by přišla o svou uměleckou integritu.
Adam Zbiejczuk je jedním z nejlépe propojených social-media expertů ve Střední Evropě. Jeho česko-polské kořeny mu mnohokrát pomohly v hledání nových klientů, pořádání akcí i propojování lidí napříč sousedícími, ale překvapivě odlišnými zeměmi a kulturami. Poslechněme si jeho zkušenosti s mezinárodní prací ve vysoce lokalizovaném odvětví sociálních médií.
Na závěr každé ze tří přednášek dáme prostor dotazům, ale klidně se můžete připojit jen pasivně, jako posluchači. Na konci celé akce se ještě můžete zdržet na hodinový online networking. Akce se zúčastní freelanceři z celé Evropy a zejména v případě Báry a Adama tak půjde o dobrou příležitost vidět, jak o svém podnikání hovoří anglicky úspěšní čeští profesionálové s mezinárodním přesahem.
Chcete se přidat zdarma a potkat v přátelské atmosféře jiné volnonožce z blízka i daleka? Vyplňte za 20 vteřin krátký registrační formulář — a je to. Zadání extra údajů je čistě dobrovolné.
Akce proběhne přes Zoom 19. října od 15 do 20 hod. (našeho středoevropského času) a info pro přihlášené účastníky budeme rozesílat zhruba týden předem. Těšíme se na viděnou online.
3 populární omyly spojované s prací na volné noze rozebírá Robert Vlach v novém článku, který si opět můžete poslechnout i v podcastu. Přejeme příjemný poslech:
Mýlit se je lidské a v podnikání to platí jakbysmet. Pojďme tedy probrat typické omyly spojované s prací na volné noze a co si z nich lze pozitivního do podnikání odnést.
Číst dálPlatební terminál SumUp poslední dobou trenduje mezi prodejci na akcích — dobrý tip např. pro rukodělné tvůrce, kteří vyrážejí na trhy a hledají jednoduché řešení pro přijímání plateb. Je kompatibilní s telefony a tablety (iOS i Android), má NFC pro bezkontaktní platby a dá se jednoduše připojit přes Bluetooth.
Vyjednávání o cenách tvůrčí práce — výborný stream kreativního dua Michael Petrus a Tomáš Sobel, který si teď můžete pustit ze záznamu na YouTube.
„Licitování o cenách s klienty je o technikách vyjednávání, komunikaci, ale hlavně o tom poslouchat své klienty. Doporučit, vymyslet a zpracovat řešení v kontextu potřeb i rozpočtu tak, aby byly obě strany spokojené. Nedělejte dlouhé tanečky, ušetřete svůj čas i energii a jděte rovnou na věc.“
Logotvůrce Tomáš Vachuda prezentuje v přednášce pro náš think-tank klíčové myšlenky, které mu pomohly změnit přístup k práci — mít více energie, pracovat podstatně méně hodin, ale přitom zvládat stejný počet zakázek, jako dříve.
Video můžete brát i jako teaser Tomovy chystané knihy mj. právě o energii, výkonnosti a efektivitě: „Většina lidí se soustředí na efektivitu práce, hledají různé nástroje, učí se procesy… Málokdo se ale soustředí na člověka, který ten výkon vykonává, tedy na sebe. A na to, zda jsou vůbec schopni efektivně pracovat.“
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
WebExpo zařadilo téma podnikání na volné noze do letošního nabitého programu. Robert Vlach přednášel o evropských freelancerech a kde je hledat, a dnes pokračuje debatou.
Tip: Náš seznam evropských zdrojů pro freelancery najdete zde.
Lukáš Marcinka coby sportovec hledal prostředek pro udržování fyzičky, zlepšení rovnováhy a posílení středu těla. Dobré zkušenosti měl s balanční deskou, podle jeho slov jí ale vždy něco chybělo. Rozhodl se proto vyrobit vlastní.
Na projektu pracoval z počátku až po zaměstnání a celé víkendy, jakmile ale začaly objednávky přibývat, pustil se do podnikání naplno. Dnes má svou vlastní značku Woodboards a tvoří desky pro dospělé i děti. Přečtěte si jeho příběh.
„Návrhy různých tvarů a velikostí jsem postupně z papíru přenášel do reality, testoval je a prezentoval na sportovních akcích. Hodně jsem stál o názory a recenze sportovců, o to, jak se na jednotlivých balančních deskách cítí.“
Další tip pro autory, kteří chtějí monetizovat svou tvorbu. Denisa Hrubešová a David Slačálek v tomto článku popisují jak rozjeli platformu Pickey, kde si mohou uživatelé (podobně jako např. na Patreonu) na měsíční bázi předplácet obsah od tvůrců videí, podcastů, fotografií nebo textů. Ostrý start měla služba začátkem září.
„Nechceme být jen platformou. Chceme v Česku aktivně bojovat za myšlenku, že je normální platit za obsah. Posloucháme tvůrce, kteří jsou na naší platformě aktivní, a snažíme se implementovat funkce, které jim pomohou se soustředit pouze na to, co je jejich hlavním cílem.“
Už 1. října začíná Freelance Business Month — jedna z nejkvalitnějších a jednoznačně nejdelší akce pro freelancery v Evropě. Kompletně v angličtině a online.
Mezi přednášejícími je plno skvělých hostů a program je rozdělený do 5 oblastí. Věnují se počátkům podnikání na volné noze, rozvoji vlastního byznysu, ale taky budoucnosti freelancingu v evropském i celosvětovém kontextu.
Prvních 1000 lístků je zdarma. Registrovat se můžete na webu.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.