Marketingová víla

10. července 2020

K marketingu a textařině přivedla Veroniku Reicheltovou láska k psaní a blogování: „V patnácti jsem si založila první blog a po škole si ‚hrála' s designem, lehkým html, objevovala první SEO a psala hlava nehlava. K tomu přišly první zakázky.“

Velkým startem v online marketingu se pak stala práce v rodinné firmě Golf Gate, kde se starala o správu webů, newslettery a přípravu novinek: „Díky tomu jsem začala získávat zkušenosti už velmi brzy, mohla pozorovat měnící se svět online reklamy a současné s ním růst a získávat široký rozhled.“

Od té doby uplynulo přes 10 let a Veronika má ve svém portfoliu vedle pracovních stáží v Londýně a Swindonu taky vlastní knihu Zbožňuju tě navždy, kterou vydala v roce 2018: „Vydání knihy a touha vymanit se ze stereotypního světa plných úvazků byly prvním krokem do světa freelancerů. Práci na fulltime jsem opustila právě proto, abych ji mohla sepsat a sama vydat. S tím přišlo i postupné vyprofilování svých služeb, ujasnění si toho, co mě baví, naplňuje a umím nejlépe. Zatímco se kniha dotvářela, oslovili mě první klienti speciálně kvůli textům.“

Jak Veronika říká, dřív vnímala coby nezbytné předpoklady pro práci ve svém oboru ostré lokty, hroší kůži a žraločí povahu, teď už to ale vidí jinak: „Dneska už vím, že je to spíš schopnost vidět věci v souvislostech, předvídat reakce cílové skupiny a schopnost vcítit se do koncového zákazníka. Klienti oceňují autenticitu, už není potřeba být macho dravec. I princezny jako já dokáží dělat skvělý marketing technologických oborů.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter)

Podobné novinky

Jak tvořit logo

„Pokud nesplňujete očekávání zákazníků, nedodáváte vysoce kvalitní pomoc, nebo kolem značky provádíte neseriózní marketing, tak se samotné logo stane emoční zkratkou pro tu neserióznost. Zkrátka kvalitní logo vás nespasí. Musíte dělat spoustu věcí správně.“

Náš člen, logotvůrce a autor knihy Časotvorba Tomáš Vachuda v sérii rozhovorů pro server Podnikatel.cz vysvětluje, na co si dát pozor při tvorbě loga pro vlastní byznys — a jaké všechny aspekty je dobré zvážit.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Marketér a PPC konzultant Jakub Krejčí

Když si Jakub Krejčí před 10 lety založil vlastní eshop, potřeba marketingu a PPC byla logická. Nabízené služby se mu ale tehdy zdály být drahé, takže se do toho pustil sám: „Učil jsem se metodou pokus omyl na vlastních penězích. Tvrdá škola, ale pomáhá mi to každý den i u klientů,“ vzpomíná. Dnes má za sebou přes 150 úspěšných zakázek a coby e-commerce a PPC konzultant ročně spravuje reklamní rozpočty přes 41 milionů Kč.

„Nejvíce mě baví, když na konci měsíce dělám report a vidím třeba 100% meziroční nárůst u klienta, kde spolupracujeme druhým rokem,“ říká Jakub k tomu, kdy mu jeho práce dává smysl – mj. díky síle dlouhodobé spolupráce. Speciální radost pak mívá z přesahu v marketingu: „…kdy jsme schopni s klientem jít do cenotvorby, nákupů, zlevnění dopravce a zlepšení ziskovosti. Najdeme peníze, které můžeme investovat do marketingu a vyrůst.“

Nabídku Jakubových služeb i odkazy na případové studie najdete v jeho prezentaci.

Videokurzy za 1.490 Kč

U příležitosti 20. výročí Na volné noze jsme pro vás uvolnili 4 naše mistrovské videokurzy za nižší cenu 1.490 Kč:

Proč makat na brandu

Proč makat na brandu, i když se vám v podnikání daří? Lukáš Pítra to na základě vlastních zkušeností popisuje jasně — budování osobní značky je investice, která pomůže překonat krizové období, kdy se zakázky nehrnou, a poskytuje stabilní oporu i v časech, kdy se daří.

„Je fajn mít se o co opřít. V poslední prekérce jsem padal celkem „do měkkého“ – do finanční rezervy, co jsem roky budoval. Odrazit se ode dna na vzestupnou trajektorii jako zapomenuté jméno byla ale sakra fuška,“ píše Lukáš na blogu.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Video TIP od Elišky

Chcete se zlepšit v práci s videem? Zkušená videoproducentka Eliška Martynková sdílí jednoduché tipy i hlubší postřehy a zamyšlení z praxe ve svém pravidelném newsletteru Video TIP od Elišky — v nedávných vydáních se věnovala např. tomu, co obecně rozhoduje o úspěchu videí nebo jak zajistit nejvyšší kvalitu při nahrávání na YouTube.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí