Ostatní novinky kolem podnikání na volné noze

Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Zobrazuji č. 451-460 z 461 novinek v kategorii

MyTimi — Virtuální asistentka

Kdyby vám chyběla virtuální asistentka nebo osobní pomocník pro delegování některých úkolů a činností, na online službu myTimi už jsme dostali několik pozitivních referencí — zařídí třeba vyzvednutí balíků (po Praze), rezervace hotelů, cestovní itinerář a taky rešerše podkladů nebo průzkum trhu. Úkoly můžete zadávat klidně přes Messenger a předběžnou cenu i termín splnění se obvykle dozvíte obratem. Po registraci dostanete na začátek 300 Kč kredit k otestování, takže si můžete udělat obrázek sami.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Master Class — Učte se od nejlepších

Online kurzy od těch nejlepších z nejlepších. Platforma MasterClass jich nabízí přes 50 a jako lektory si zve jen naprosto špičkové profesionály, takže třeba Frank Gehry učí design a architekturu, Annie Leibovitz fotografii a Malcolm Gladwell zase psaní.

Podle obsahu to vypadá, že si vyberou hlavně kreativci, najít ale můžete taky vaření od Gordona Ramsaye nebo výuku šachu s Garrym Kasparovem. Těžko podle ohlasů soudit, nakolik jsou jednotlivé lekce přínosné, dát si pár přednášek s podobnými profesionály každopádně může být dobrá motivace a celoroční přístup ke všem kurzům za 4.500 Kč vypadá jako parádní cena.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Od záliby k podnikání

Eva Knirschová stihla do 25 let vybudovat a prodat úspěšný eshop a taky zorganizovat největší e-commerce veletrh v Česku pro 2700 návštěvníků. K podnikání ji přitom dostala záliba, kterou si nemohla dovolit — jízda na koni. Více v tomto článku.

„Nikdy jsem nedělala žádnou reklamu. Nevěděla jsem, jak se staví online byznys, a fungovala jsem metodou pokus-omyl.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Lektorská odysea Roberta Vlacha

Školení je cesta poznání nejen pro účastníky, ale i pro každého lektora: „11 let školím české freelancery, jak podnikat na volné noze. Nyní jsem pro vás sepsal mentální mapu toho nejdůležitějšího, co jsem se za ty roky jako lektor sám naučil,“ píše Robert Vlach v novém článku Na volné noze.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Zaměstnanci stonají více než OSVČ

Zásadní zpráva — a přeberte si to, jak kdo chcete:

„Není týdne, aby někdo nenapadnul živnostníky, s ohledem na to, jakým způsobem využívají sociální systém na úkor ostatních. Jednoduchým porovnáním jsme prokázali, že tomu tak není. Z analýzy je zřejmé, že podnikatelé počet pracovních neschopností systematicky snižují, zatímco zaměstnanci jejich počet zvyšují. Nepřísluší mi komentovat, jestli je vykázaná nemocnost u zaměstnanců skutečná, ale zcela jednoznačně lze tvrdit, že OSVČ sociální systém nezatěžují v takové míře jako zaměstnanci.“ — Karel Havlíček, Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak na uživatelský průzkum

Uživatelský výzkum je sada činností, která vám umožní nahlédnout do hlav a srdcí lidí tam venku a získat podklady pro lepší rozhodování u nových projektů. Dává ho smysl dělat ve chvíli, kdy je před vámi nějaké důležité, drahé nebo rizikové rozhodnutí, které byste jinak stavěli na svých domněnkách a intuici. A Jan Řezáč ho teď hezky srozumitelně popsal v článku.

„Bez uživatelského výzkumu a jeho metod jste slepí a můžete jen doufat a věřit. Je jedno zda jste maminka na mateřské, manažer v korporátu nebo markeťák na volné noze. Buď máte fakta nebo domněnky.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Z antropologie k řemeslu

Jakub Jarolím sice vystudoval antropologii, nakonec dal ale přednost řemeslu a pod vlastní značkou šije aktovky, batohy, kabelky, tašky a další věci z hovězí kůže. Symbolickou připomínku svého oboru ale pořád drží, protože výrobky pojmenovává podle antropologů — má tak například tašku Malinowski nebo batoh Frobenius. Více v tomto článku.

„Obohatilo mě to. Při přemýšlení o produktu, v marketingu a při komunikaci se zákazníky i teď mnohé znalosti a zkušenosti z antropologie využívám.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Tipy překladatelky a tlumočnice

Co je kvalitní překlad a co tlumočení? A jak coby jazykový profesionál svou kvalitu komunikovat zákazníkům? Hanna Marciniak téma podrobně rozebrala na svém blogu.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak vzniká přírodní kosmetika

Na „kosmetiku“ si Aneta Adamčíková hrála už jako malá holka. Vystudovala Vysokou školu chemicko-technologickou a po několika letech v zaměstnání se rozhodla osamostatnit a pustila se do podnikání s vlastní značkou Biorythme. Více se dozvíte v tomto článku.

„Výroba kosmetiky je zajímavá v tom, že je to epidemiologicky závadná činnost. Nezodpovídám se tedy jen těm úřadům, jako každý jiný živnostník, ale ještě třeba i hygienické stanici. Když jsem zakládala dílnu, musela jsem si ji nechat zkolaudovat právě pro výrobu kosmetiky – architektonická studie, vyjádření hasičů, stavební úřad atd.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jan Křivonožka — kamnář

Mira Vlach dneska spustil svou novou sérii rozhovorů Projekty ze života, kde chce postupně představit menší i větší projekty z různých oborů a nahlédnout pod pokličku jednotlivým realizátorům. V tom prvním jako host odpovídá úspěšný kamnář na volné noze Honza Křivonožka.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí