Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Eva Knirschová stihla do 25 let vybudovat a prodat úspěšný eshop a taky zorganizovat největší e-commerce veletrh v Česku pro 2700 návštěvníků. K podnikání ji přitom dostala záliba, kterou si nemohla dovolit — jízda na koni. Více v tomto článku.
„Nikdy jsem nedělala žádnou reklamu. Nevěděla jsem, jak se staví online byznys, a fungovala jsem metodou pokus-omyl.“
Školení je cesta poznání nejen pro účastníky, ale i pro každého lektora: „11 let školím české freelancery, jak podnikat na volné noze. Nyní jsem pro vás sepsal mentální mapu toho nejdůležitějšího, co jsem se za ty roky jako lektor sám naučil,“ píše Robert Vlach v novém článku Na volné noze.
Zásadní zpráva — a přeberte si to, jak kdo chcete:
„Není týdne, aby někdo nenapadnul živnostníky, s ohledem na to, jakým způsobem využívají sociální systém na úkor ostatních. Jednoduchým porovnáním jsme prokázali, že tomu tak není. Z analýzy je zřejmé, že podnikatelé počet pracovních neschopností systematicky snižují, zatímco zaměstnanci jejich počet zvyšují. Nepřísluší mi komentovat, jestli je vykázaná nemocnost u zaměstnanců skutečná, ale zcela jednoznačně lze tvrdit, že OSVČ sociální systém nezatěžují v takové míře jako zaměstnanci.“ — Karel Havlíček, Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR.
Uživatelský výzkum je sada činností, která vám umožní nahlédnout do hlav a srdcí lidí tam venku a získat podklady pro lepší rozhodování u nových projektů. Dává ho smysl dělat ve chvíli, kdy je před vámi nějaké důležité, drahé nebo rizikové rozhodnutí, které byste jinak stavěli na svých domněnkách a intuici. A Jan Řezáč ho teď hezky srozumitelně popsal v článku.
„Bez uživatelského výzkumu a jeho metod jste slepí a můžete jen doufat a věřit. Je jedno zda jste maminka na mateřské, manažer v korporátu nebo markeťák na volné noze. Buď máte fakta nebo domněnky.“
Jakub Jarolím sice vystudoval antropologii, nakonec dal ale přednost řemeslu a pod vlastní značkou šije aktovky, batohy, kabelky, tašky a další věci z hovězí kůže. Symbolickou připomínku svého oboru ale pořád drží, protože výrobky pojmenovává podle antropologů — má tak například tašku Malinowski nebo batoh Frobenius. Více v tomto článku.
„Obohatilo mě to. Při přemýšlení o produktu, v marketingu a při komunikaci se zákazníky i teď mnohé znalosti a zkušenosti z antropologie využívám.“
Co je kvalitní překlad a co tlumočení? A jak coby jazykový profesionál svou kvalitu komunikovat zákazníkům? Hanna Marciniak téma podrobně rozebrala na svém blogu.
Na „kosmetiku“ si Aneta Adamčíková hrála už jako malá holka. Vystudovala Vysokou školu chemicko-technologickou a po několika letech v zaměstnání se rozhodla osamostatnit a pustila se do podnikání s vlastní značkou Biorythme. Více se dozvíte v tomto článku.
„Výroba kosmetiky je zajímavá v tom, že je to epidemiologicky závadná činnost. Nezodpovídám se tedy jen těm úřadům, jako každý jiný živnostník, ale ještě třeba i hygienické stanici. Když jsem zakládala dílnu, musela jsem si ji nechat zkolaudovat právě pro výrobu kosmetiky – architektonická studie, vyjádření hasičů, stavební úřad atd.“
Mira Vlach dneska spustil svou novou sérii rozhovorů Projekty ze života, kde chce postupně představit menší i větší projekty z různých oborů a nahlédnout pod pokličku jednotlivým realizátorům. V tom prvním jako host odpovídá úspěšný kamnář na volné noze Honza Křivonožka.
Martin Žufánek shrnul náročný rok v rodinném podnikání a píše o změnách a také o tom, jak důležité je vyvážit práci a odpočinek — s jasným závěrem:
„Prosím. Zpomalme my všichni. Buďme všichni ve zdraví, klidu, míru a pohodě. O nic jiného nejde.“
Projekťák Mira Vlach popsal v tomto článku lehkým perem 16 archetypů projektových manažerů.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.