Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Geekovský tip pro individuální investory, který vám nejspíš navodí pár Awwww chvilek. StockRover je nabušený screener pro hledání a výběr jednotlivých akcií oceněný Investopedií jako #1 v roce 2021 pro buy-and-hold investory. Sice je placený, ale dva týdny v plné verzi můžete vyzkoušet zdarma.
Jedna tabulka vydá za tisíc slov. I proto je lepší tuhle přednášku vidět, než jen slyšet. Michala Janatová je nezávislá finanční a majetková konzultantka, kterou platí klienti. Nebere tedy žádné provize z finančních a investičních produktů, které doporučuje.
V přednášce pro náš think-tank prozradila, jak spravuje rodinnou kasu ona sama, a mimo jiné k tomu říká: „Investování není o tom nahromadit co nejvíc peněz. Je to o rovnováze, mít život pohodlnější a co nejmíň se penězi stresovat.“
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Vedle vlastní odbornosti je pro freelancery neméně důležité rozvíjet se i v podnikatelských dovednostech a nakládání s financemi — s tím posledním vám může mj. pomoct skvělý podcast Jak investovat Lenky Rož Schánové, která stojí i za úspěšnou Českou investiční konferencí.
Jde o pravidelné rozhovory o zajímavých investičních příležitostech se známými, ale i veřejnosti prozatím méně známými osobnostmi ze světa investování.
Dneska startuje 3denní online think-tank Na volné noze na téma Finanční sebeřízení — a opět máme naprosto úžasné hlavní hosty:
Podívejte se také na související rozhovory o finančním sebeřízení na našem videoblogu.
Jste na volné noze? Přidejte se k nám.
„Všechno není jenom byznys,“ říká Bronislav Sobotka, nadšený učitel angličtiny z Brna v rozhovoru, kde podrobně představil své dvě klíčové myšlenkové mapy — popisuje v nich podnikatelské cíle i zdroje a distribuci příjmu. Tohle se jen tak nevidí. Vřele proto doporučujeme dát si tentokrát naše povídání i s obrazem. Rozhovor uvádí Robert Vlach.
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Jakou cenu si říct za svoje služby? Aby to nebylo moc, ale ani málo? Lucie Krausová účetní specialistka a lektorka v článku popisuje faktory, které je třeba při výpočtu hodinové sazby zohlednit.
Tvůrci obsahu mohou prodat část budoucích příjmů — na aktuální příklad z praxe upozornil ve svém příspěvku Pavel Dvořák. Úspěšný Youtuber CJ So Cool totiž takto prodal v aukci 35 % budoucích příjmů výměnou za finanční injekci, která mu pomůže posunout kvalitu obsahu na vyšší úroveň. Aktuálně má přes 8,7 milionu odběratelů.
Jak v textu Pavel komentuje, krok CJ by mohl otevřít úplně nové dveře i pro další tvůrce. Příspěvek mj. volně navazuje na téma našeho posledního článku a současný silný trend v kreativní ekonomice.
Způsobů, jak zpeněžit plody tvůrčí práce, rychle přibývá. A protože spousta tvůrců je na volné noze, mění to nevyhnutelně i podnikatelské záměry freelancerů. Přečtěte si článek o možnostech zpeněžení kreativní práce od Roberta Vlacha.
Margareta Křížová je známá osvětou finanční gramotnosti v pořadech Den D a Máme na to. V tomto rozhovoru prozradila, jak přistupuje k finančnímu sebeřízení a investování ona sama, i jaké finanční návyky považuje za prospěšné nejen pro freelancery a podnikatele, ale také pro širší veřejnost.
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Nevyděláváte tolik, kolik byste chtěli? Nedaří se vám najít společnou řeč s klienty? Jak v tomto článku píše Madla Čevelová, může to být tím, že se k podnikání podvědomě stavíte jako k něčemu jinému a svůj byznys zaměňujete s koníčkem, uměním nebo životním úkolem:
„Nezáleží na tom, jak moc podnikáte srdcem, jak ušlechtilý je váš záměr nebo jak vysoké jsou vaše etické standardy. Podnikat znamená vyměňovat hodnotu za peníze. Tečka.“
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.